leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 18:00

Ik ben van plan om leren rijlaarzen te kopen. Heeft iemand advies welke ik wel of niet moet kopen? (op maat gemaakte of juist niet) Alle tips zijn welkom, als jullie de prijs van jullie laarzen nog weten dan ben ik daar ook nieuwsgierig naar. Bedankt.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:44

Ik heb "merkloze" leren rijlaarzen. Ze zijn op maat gemaakt en dat duurde vrij lang, maar ja dan heb je ook wel op maat gemaakte laarzen.
In het begin aten ze vreselijk!! Maar ik heb geloof ik nog nooit iemand gehoord dat ze van het begin lekker zaten.
Ik heb ze wel 1 keer laten oprekken omdat ze gewoon te srtak zaten.
Nu een jaar later ziten ze na een half uurtje echt lekker. Het aandoen (vooral links) gaat moeilijken doet dan even pijn, maar dat gaat snel weg. Uit doen (weer links) gaat ook weer vrij lastig, maar ik moet toegeven, met rijden zitten ze wel veel lekkerder dan rubber. Misschien ga ik wel weer de ene op laten rekken.
Ik geloof dat mijn laarzen iets van 500 gulden waren. Maar ik weet het niet meer precies.

Succes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:50

Ik heb Petries en hiervoor had ik ook Petries en ik vind ze super! Cavallo vind ik ook altijd heel lekker zitten, de duurdere modellen. Maarja heb neit zoveel geld. Knipoog
ALs je laarzen vind ik de winkel die je precies passen zou ik ze niet op maat laten maken! En anders wel..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:53

Er zit een of andere toko in Amsterdam, op de Adm. de Ruyterkade en die adverteren met op maat gemaakt rijlaarzen voor € 150,-. Volgens mij kan dan nooit echt iets wezen, of wel? Ik geloof dat het Ruitersport Jeanette heet? Verward

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:10

Roos schreef:
Er zit een of andere toko in Amsterdam, op de Adm. de Ruyterkade en die adverteren met op maat gemaakt rijlaarzen voor € 150,-. Volgens mij kan dan nooit echt iets wezen, of wel? Ik geloof dat het Ruitersport Jeanette heet? Verward


Daar heb ik mijn laarzen vandaan!!
Zie mijn hele verhaal hierboven!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:01

jeanet heet ze.
ze heeft bij op stal haar paard staan.
ik weet verder niks over haar laarzen

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:19

ik heb derby laarzen van €200 en nu pas ik ze dus niet meer, maar ze rijden heel lekker.
ik verkoop mijnes en koop dan die van me vriendin(petrie) ook hele lekkere laarzen, je moet zien wat het beste bij je past Haha!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:28

Ik zou als je standaardlaarzen past geen opmaat gemaakte kopen. Ik heb dat dus gedaan en ze passen NOT. Zijn dan moeilijker te verkopen enz.... Ik ga weer terug naar mijn Derby's die ik dus nu nog heb. Zitten prima en kosten toen iets van 400 gulden. Dus best betaalbaar. Ik heb er nu 4 jaar meegedaan maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik er in het begin veel mee in de stal gelopen heb en de stal ermee uitgemest........is niet aan te raden!!!!! Anders deed ik er nog langer mee en dan valt het op jaar basis toch wel mee dacht ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:29

Ik heb laarzen van Petrie.
Aangezien ik gewoon in een standaard maat paste hoefde ik ze niet op maat te laten maken, het duurde echter wel 6 weken voor die standaard maat geleverd kon worden.
Ik heb ze nu ruim 5 jaar en ze bevallen me prima.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:34

Ik heb nu 1 maand ongeveer petries, ik draag ze nu nog maar 1 a twee keer per week, omdat ik er nog redelijk blauwe plekken van krijg, dus ik hoop dat het beter wordt. Ze zitten op zich wel lekker, alleen zijn ze wat pijnlijk in mijn knieholte Haha! Ik hoop dat ze maar snel inzakken...

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:04

Ik heb veroca's. Het is niet zo'n bekent merk. Het is een eenmans bedrijfje en maakt geen reclame, dit is ook te merken in de prijs, ik heb me laten vertellen dat het de zelfde kwaliteit is als de duurdere petrie's. IK heb er iets meer dan fl. 300 voor betaalt, en ze bevallen zeer goed.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:13

Mijn Petries zijn in bestelling, ik moest ze helaas voor mijn broertje (die betaalt ze Haha! ) op maat laten maken. Ik heb nl. twee verschillende kuiten, de een is anderhalve cm dikker dan de ander. Ze gaan met door het op maat maken tussen de 300 en 360 euro kosten. De standaardmaat kost geloof ik 290 euro.

tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 10:52

Bedankt voor alle reacties. Mijn vriendin heeft ze ook in Amsterdam op maat laten maken en die is daar wel erg tevreden mee. Het probleem voor mij is dat ik nogal dikke kuiten heb ten opzichte van de rest avn mijn been (ballonkuitjes) dus standaard zal wel moeilijk worden. Maar ik blijf zoeken. Maar wat zijn al die krnegen duur zeg!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:19

Het is maar wat je zelf wilt/kunt besteden. Als je er veel geld voor (over) hebt, dan zou ik ze op maat laten maken.
Ik heb de Petri Standaard die waren destijds iets van F600,- in standaard maat. Bevalt me echt super al is het de eerste weken wel wat pijnlijk Scheve mond

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:24

Ik heb leren laarzen van Petrie, ze zijn op maat gemaakt omdat ik niet in een standaard maat paste. lange benen. Ik zou eerst proberen of je goed in een standaard laars past, dat scheelt je veel geld! Wanneer je echt geen goede laars kunt vinden kun je deze op maat laten maken, dat koste bij mij 100 gulden extra. Dus wanneer je in een standaard laars past waarom zou je dan toch op maat laten maken? Zonde van het geld. Probeer een paar merken uit, de ene laars kan bij iemand heerlijk zitten en bij de volgende echt vreselijk. Zo heeft mijn vriendin Derby laarzen ik ook passen, vreselijk!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:45

Helaas pas ik geen standaard laarzen (verschillende kuitomvangen, verschillende grootte van m´n voeten en een hoge wreef Scheve mond ) en heb laarzen op maat laten maken Ik heb er aan de "binnenkant" (vanaf aan de bovenkant van m´n enkels langs m´n scheenbeen) ritsen in zitten.
Die van mij zijn van Königs, kosten (op maat gemaakt) € 500,- en zitten heerlijk! (standaard kosten ze € 375,-)

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:30

Ook ik heb van die onhandige dikke kuiten en moest ze op maat laten maken. Is meestal iets duurder dan een standaardpaar. Ik heb een paar van Petri, op maat gemaakt met rits. Kosten fl. 300,00. En een paar van König. In Duitsland op maat laten maken. Kosten DM 600,00. Deze laatste zijn wat soepeler dan die van Petri. De laatste gebruik ik dan ook voor het springen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:21

Mijn Petries waren normaal 199 euro, ik heb ze voor 99 kunnen kopen in de aanbieding Haha! Heel toevallig hadden ze mijn maat, ze hadden twee paar in mijn schoenmaat en de verkoopster zei dat ik het beste de hogere smallere schacht kon nemen, omdat die zo goed zat... au...