Paardenspul-shop-verslaving...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Paardenspul-shop-verslaving...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 16:00

Hoe kom ik er vanaf???

Alleen al een verslagje van deze maand waarbij ik me zoveel mogelijk heb geprobeerd in te houden:

Dagje shoppen met Lov:
Handschoenen, 10 euro
Vitaminenspuit, 7 euro
Mosgroenig BR shabrack met gouden piping, 50 euro
Rondom setje mosgroene bandages, 25 euro

Dagje shoppen met Lov en Von:
Donkergrijs shabrack met creme/zwarte koordbies, 25 euro

Paard en koets:
Setje gouden bandages, 22 euro
Messing kinketting, 5 euro
Lichtbruin shabrack, 25 euro

Deken voor Simbaatje besteld bij Divoza:
Deken, 50 euro.

Op weg naar de bedrijfskeuring kwam ik ‘toevallig’ langs Freddy’s in Houten:
Crèmekleurig shabrack met goudkleurige piping, 35 euro
Crèmekleurige bandages, 25 euro
Bruin leren kinketting hoesje met goudkleurige drukknopen en handgemaakt, 10 euro
Busstang voor Fries, 22 euro

En nu de laatste klapper...
Vandaag moest ik even een cadeautje kopen voor een vriendin die van de week haar rug heeft gebroken, kom ik bij de shop hangt er heel zielig in de hoek de nieuwste uitvinding van Anky, de Technical Pad...
Een vierkante pad welke doet denken aan de polypads, alleen dan met een soort suedine achtige bovenkant en een heel aparte zachte voering... Gelukkig hadden ze hem aleen nog maar in blauwig grijs! Want dat staat niet zo mooi onder het bruine zadel voor Ozep en voor de andere paarden heb ik al genoeg shabracken.
Wil ik weglopen, komt net een nieuwe vracht aan... Met zandkleurige Anky pads... Toe kon ik me echt niet meer inhouden.
Ok, dus als laatste een zandkleurige Anky Technical Pad, 50 euro.

Dit was alles waar ik zo snel op kon komen, ik weet zeker dat er nog wel wat dingen tussen uitgeglipt zijn (beugeblokjes, stiekjes)... En de maand is nog niet eens om...

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:02

uhm heb het even gelezen. Maar waar heb je in godesnaam elke maand zo veel shabrakken voor nodig eet je ze op ofzo??

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:15

Hoe je d'r vanaf komt? Ik zou het niet weten.. Ik ken het probleem en ontwijk daarom momenteel ook vrijwel ieder bezoek aan een ruitersportzaak o.i.d.

Wat ik wel kan aanraden.. (dat maakt het misschien wat goedkoper Haha!) Kijk eens goed om je heen voordat je iets aanschaft. Dat mosgroene dekje kwam ik zelf namelijk tegen voor 35 euro. Had weer 15 euro gescheelt. Haha!

Maar goed.. ik ken dat en zeg dat nu wel zo makkelijk.. maar zelf... doe ik dat ook niet Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:23

MM, ik heb deze maand een singel gekocht van 21,50 euro, een dubbelgebroken kk bit voor 25 euro. Dat is alles. En nog wat dekjes tweedehands.
IN december is het zadel klaar, dus dan heb ik een geldprobleem (zadel is een maandsalaris en auto moet grote beurt hebben, en ik moet wintersport overmaken, al met al 2/3 maandsalarissen?)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:32

Jeetje, ik wilde dat ik het geld ervoor had om naast mijn gewone uitgaven ook vijf sjabrakjes in de week te kopen...
Nou scheelt het dat je maar drie setjes bandages hebt gekocht.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 16:34

Maar wel mooie spullen hè? Knipoog

Ik 'moest' wel, ik heb van de week al mijn simpele shabracken zonder klitetband lussen weggedaan... Dus de shabracken kast was leeg...

En Honeybee, dat BR shabrack zag ik op Paard en Koets id voor minder, wel jammer want ik had hem gekocht bij een vrij exclusief zaakje, dacht dus iets unieks te hebben.
Ik ga behoorlijk wat winkels af dus daraan heeft het niet gelegen *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:37

Haha, wat vreselijk zeg. Ik ben net zo! (en nee, eigenlijk ben ik er niet trots op) Mijn probleem is dat ik veel paardenartikelen via eBay bestel, omdat ze in Amerika e.a. een stuk goedkoper zijn. Om dan maar 'zo min mogelijk' verzendkosten te moeten betalen naar verhouding, zoek ik dan allerlei leuke dingetjes uit van dezelfde verkoper. Niet gewoon 1 neusriem, nee, meteen drie. Plus twee halsters, hoofdstellen... aarrrgghhh
Waarom zijn paardenspullen té leuk???
En gelukkig vind ik het Peerdewinkeltje hier in Veenendaal niet zo supergeweldig, anders had ik ook die al leeggekocht.... *schaam*

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:40

Ik heb het ook hoor Haha! Als ik voor de gezelligheid meega met een vriendin naar een ruitersportzaak, geef ik meestal nog het meeste uit Zoals afgelopen zaterdag: boek van Coby en Johan Hinneman (22.50), nieuwe MountainHorse schoenen (78.85) en een shirt van BR (32.50).... De enige manier om weerstand te bieden, is gewoon NIET bij een winkel naar binnen gaan Tong uitsteken

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:57

Ja, leuke spullen zijn het zeker! Tis dat ik alleen op woensdagavond in de buurt van Soest ben, dan zijn de winkels niet open. Anders zou ik eens met je mee gaan winkelen...

Nu ik verhuis van stal, moet ik een aantal dingetjes hebben die ik altijd leende: springzadel, zadelbontje, hangvoerbak, hooinet, kalkoenen en gatenschoonmakers en een sleutel, anderhalfpaards trailer en de rest...
Dat gaat weer een dure worden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:01

Kitty schreef:

springzadel
, zadelbontje, hangvoerbak, hooinet, kalkoenen en gatenschoonmakers en een sleutel, anderhalfpaards trailer en de rest...
Dat gaat weer een dure worden.


om maar een paar kleinigheden te noemen. Sinterklaas lief aankijken? Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:01

Nou ik kom volgende week zaterdag al je spullen bewonderen, maar haal je het geld vandaan joh om zoveel te kopen?? Ik wou dat ik dat kon..
Nou mocht je volgende week nog iets hebben liggen wat niet meer in je assortiment past hou ik me aanbevolen..haha
sjonge en ik dacht dat ik veel spullen had..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:47

Bloos ben ook net weer terug van de ruitersportzaak.

Nieuwe dubbelgebroken watertrens, de andere was te groot voor Tinka.
Heerlijk dik wit (nep)bontshabrak voor de winter.
En nieuwe zwarte teugels met rubber er doorheen geweven.
Was 60 euro kwijt, dus ik moet zaterdag op de snuffelmarkt heel wat troep verkopen om dat er weer uit te halen Haha!

(maar ik vrees dat ik daar ook weer allemaal leuke handige dingetjes zie die ik niet kan laten liggen, dus ik kom waarschijnlijk weer met net zoveel thuis dan waarmee ik wegging Schijnheilig )

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:49

Woow he heb je geld teveel ofzo, haha?
Echt te errug gewoon hoor Sjuim, je moet je beheersen joh!
Gewoon je portomonee voortaan thuis laten hoor, dit is niet meer normaal Knipoog Alleen echt iets kopen wat je nodig hebt, anders niet.. Wees streng voor jezelf Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:03

Ach, laat ook maar hangen eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 28-11-02 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:03

Cody schreef:
Heerlijk dik wit (nep)bontshabrak voor de winter.


Wil ik ook nog aanschaffen (OOK nog? Knipoog ) Voor hoeveel euro's heb jij hem op de kop kunnen tikken? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:15

Nou, dan doe ik het toch anders Haha!. Na de uitspattingen van vorige maand, heb ik me deze maand koest gehouden. Wel in de winkels geweest voor noodzakelijke dingen (echt noodzakelijke dingen) en verder niks, er waren niet eens dekens die ik eigenlijk wel wilde.
Helaas heb ik wel nieuwe schoenen nodig, je weet wel waarom... beter reden is er niet.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:51

haha,ik wil ook altijd alles kopen! ik ben zelf dus dekjes en halsters verslaafd! maar ik krijg binnenkort van iemand een lading oude dekjes die ze niet meer gebruikt dus hoef ik voorlopig niets meer te kopen.Als je er vanaf wilt komen??? euhmmm gewoon niet te veel geld mee nemen ofzow of je pinpas thuis laten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:41

Gera, ik heb er geloof ik 26 euro voor betaald.
Heb hem ook al onder het zadel gehad, past perfect, geen grote lelijke stukken shabrak over onder het zadel, maar past gewoon precies.
En Tinka vond het ook wel lekker geloof ik. Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:44

Owww... ik heb me afgelopen maand erg ingehouden, maar gisteren ging ik los, zie [VvdD] Ka & geld = (Ruiter)sjoppen en dat is nog maar het begin. Zaterdag de Snuffelmarkt in Drenthe, en dan nog een onderdeken, en ik ga ergens deze week ook nog een nepbontsjabrak ophalen dat ik via internet gescoord heb... En eigenlijk wil ik nog heeeeeel veel hebben, maar het allerallerallerliefst wil ik een andere trailer en een endurancezadel... Ik wacht met smart op de winstdeling van m'n werk over afgelopen jaar. Haha!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:24

Gelukkig heb ik buiten dat schabrak wat Sjuim ook heeft gekocht (een van de velen) alleen nuttige dingen aangeschaft.
En dat was een reflecterende uitrijdeken en nog wat meer reflecterende spullen.
Dus zowaar geen dekenuitspattingen van mijn kant!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:21

oplossing: het geld er gewoon niet voor hebben Clown

Vanaf volgende maand krijg ik loon, en de eerste keer is als het goed is meteen ook wel een leuk bedrag Haha!
Maar heb afgelopen maand gewoon NIKS gekocht!
*zelfs op P&K me ingehouden*

Maar ben dan ook druk sparende voor een springzadel...
wil een nieuwe zweetdeken *beetje kapot*...

en dan nog een hoop "niet-zo-dringende-zaakjes" Haha!

maar wel leuke dingen!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:48

Ik ben (o.a naar aanleiding van deze topic Bloos ) vanmiddag even naar de ruitersportzaak geweest en heb daar een voerbak, een dressuurzweep, een halstertouw en paardensnoepjes gekocht. Heb nog even bij de sjabrakjes gekeken maar ik kon me inhouden.
Ook de zweetdekens heb ik laten liggen en ook de borstels die ik nog wilde kopen.
Ik hoop dat er zaterdag veel is wat ik nodig heb.

Iemand nog een zadelkast over trouwens?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 09:15

Sjuimpje schreef:
Maar wel mooie spullen hè? Knipoog

Ik 'moest' wel, ik heb van de week al mijn simpele shabracken zonder klitetband lussen weggedaan... Dus de shabracken kast was leeg...



MOcht je nog een keer wat te veel hebben en dat weg willen doen, ik hou me aanbevolen. Knipoog
OOk bij andere bokkers trouwens Knipoog

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:57

Wat bekend. Ik ben al zo erg dat ik me heb voor genomen om niets meer te kopen wat ik al heb. Ik zit nu met heel veel verschillende dingen die ik niet erg vaak gebruik.
Gister nog een schoft onderlegger gekocht voor het tuig. En die hand ik nog niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:08