Maddox is weer helemaal goed!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Maddox is weer helemaal goed!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 16:43

Ben vandaag voor controle naar Bodegraven geweest> Hij is 3 weken geleden ingespoten omdat hij geirriteerde gewrichtskapsels had. Ik moest 3 dagen stappen, 10 dagen longeren en daarna om de dag rijden en longeren.

Ik vond hem zelf al een stuk beter lopen maar ik was toch erg benieuwd naar de mening van de VA. En die vond hem 'zeer acceptabel' (het is een Belg). Ook de rest van zijn lichaam vond hij lekker los en symmetrisch (rug en hals). Hij gaf wel aan dat Maddox moeilijk te bewerken is voor een ruiter (goh?!) en dat ik moest proberen een goede ingang te vinden. D

De ingang lijkt nu te zijn dat ik hem in stap goed actief moet maken door hem voor te begrenzen en achter bij te tikken. Dan op een gegeven momen wordt hij het een beetje zat en geeft een bok en dan zijn we er. Het klinkt vreemd maar het is zo moeilijk om hem actief te krijgen (zeker in stap) en dit werkt goed.

Ik moet nu nog wel om de dag longeren en rijden en voor het rijden liefst ook longeren. Het kan best zijn dat het voor Maddox sowieso beter is om niet elke dag te rijden. Hij onspant namelijk heel goed aan de longe en werkt ook heel hard. Ik mag in ieder geval ook weer springen en dat ga ik vanavond dan ook weer doen!! Tong uitsteken

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:52

Wat goed om te horen! Zo te horen is de ellende achter de rug, ik hoop dat het ook niet meer terug komt. Fijn om te horen dat je manier van longeren goed heeft gewerkt en waarschijnlijk merk je dat met rijden ook nog wel Lachen:

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:56

Super, moge het nu gewoon lekker blijven gaan!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:19

Super! Zie je nou wel.... Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:59

Dit zijn goede berichten, Manon!! Bart is echt een aardige vent, hij deed Fitz ook van de zomer.

Tijd voor een buitenritje met de Fitz in N'hout ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers