Ver lopen en Udinde, Isolda en dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Ver lopen en Udinde, Isolda en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 17:50

jaja ik heb het er maar druk mee. Met twee paarden en dan ook nog eens zo'n Apeldoornse tut *LOL*
Woensdagmiddag zijn wij samen Udinde gaan halen. Gelukkig waren we met zijn drien (Kim, baasje van vriendinnetje van Udinde en ikke) dus we konden in de auto er naar toe. Dat viel alvast mee, scheelde al een heel eind lopen.
Gelukkig zagen we de kudde in de verte al staan, dus hoefden we niet te zoeken.

Gewapend met stukjes brood, touwen en halsters erop af Haha! Udinde en Ulka vonden het allemaal wel best en voor zij het in de gaten hadden hadden ze beide hun halstertjes al om Lovers
Toen nog de vooruit vinden *LOL* Bij Udinde hadden we die versnelling al gauw gevonden, haar vriendinnetje had wat aanmoediging nodig van Kim.
Een uurtje wandelen later stonden ze beide lekker in een droge wei met lekker groen gras. Ze was braaf meegelopen!
En nu kan ik haar weer bijna iedere dag knuffelen zonder eerst hele einden te moeten lopen.
Je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben dat ze weer in de buurt staat Lovers

's avonds zijn we samen nog (na 6 kilometer fietsen) wezen rijden in de bak met Isolda.
Die is compleet van de wereld dat paard, gedraagt zich absoluut niet. Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst niets stukgemaakt, stenen uit de muur getrokken of geschopt naar die gemene Lodewijk Extreme duivel
Alleen met het zadelen/poetsen ed is ze nog stressig en overstuur.

We hebben nu drie keer dressuur gereden, 1x op het strand, 2x in de bak. Isolda doet het heel aardig. De galop is uiteraard nog een puntje van kritiek, maar er zit vooruitgang in. De overgang is nog knudde, maar het wordt steeds weer langzamer en ze buigt ook af En dat terwijl ze ook nog doorgalopeert en niet in draf terugvalt

Jullie snappen het al, ik heb het prima naar mijn zin samen met Kim. Ik ben weer even lekker met mijn neus op mijn fouten gedrukt en daar kan ik de komende weken fijn aan werken. (o.a.linker hand niet vasthouden en meer rijden aan de galop)

Morgen hebben we (of heb ik, Kim moet Ex nog rijden en een of andere friese hengst) rij-vrij.
's ochtends magIsolda dollen in de wei en haar buikje vol eten, 's middags gaan we wassen, knippen en vlechten. Hopen dat ze een klein beetje afkoelt, anders denk ik dat ze hier en daar wat plukken haar en hoeken uit haar oor mist Lips are sealed

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:59

Dus Udinnie staat weer dicht bij jou, heerlijk zeg! Kun je d'r lekker vaak opzoeken enzo! Heeft ze d'r mooie box al gezien? Of blijft ze eerst nog buiten staan?
Dus Isolda heeft nog meer dingen gesloopt? *oeps* *LOL*
En zij heeft Lodewijk ook al geschopt? Agossie, eerst al een dreun van Lars op het strand en nu Isolda ook nog...arme Lodewijk...
Ben heel benieuwd hoe jullie het er zaterdag vanaf gaan brengen, wel foto's maken he? (met jouw camera, anders moeten we wachten tot Kim ze er in Apeldoorn op zet Haha! )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:00

Wat 'n karakters hebben die merries van jou zeg!
Zou het soms in het bazinnetje zitten Knipoog

Is er verder nog wat spannends/leuks gebeurd? Aangezien kim in de buurt is Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 19:05

Hmmm... sjimmie, daar zeg je me wat... Er is nog niets gebeurd, niet iets verschrikkelijks apart. Nou ja, Lars die ging rollen met Cody op zijn rug, dat was wel uitzonderlijk.
Stilte voor de storm zou je zeggen?
Wat ook nog wel grappig was (bedenk ik me nu) nadat Kim mij en Amanda (Giesam op bokt) wat geholpen had er gevraagd werd of ze niet wat vaker kon komen. Dan kon ze een jonge friese hengst gaan rijden *LOL*
Hoe doet ze dat nou toch? Zou ze dan toch nog een goede ruiter zijn, naast dat snobberige?? Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:27

haha was wel een bak hoor.
Dat ze het ha;ve eiland rondbellen om erachter te komen wie ik ben en of ik hun paard ook nog even wilde rijden.
Tuurlijk wilde ik dat.
Maar jantina ik mis jullie nu al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard huil ik kom snel weeeeeeeeeeer

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 00:32

Ja nou ik geloof dat ik jouw ook wel een beetje mis hoor. En Isolda Lodewijk toch ook wel een beetje want ze keek heel beteuterd toen hij in de trailer voorbij kwam rijden *LOL*