Ik koop dus nooit meer Aigle laarzen!! grrrr...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Ik koop dus nooit meer Aigle laarzen!! grrrr...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 16:58

wat zijn dat knommels zeg!
mijn eerste paar gevoerde van Aigle(Ecuyer, dus die beige voering) die zijn nu al lang helemaal kapot, gaten in de voering en de voering zit helemaal los.
ik heb dus nieuwe gekocht, omdat ik die losse voering heel erg irritant vind met aan- en uittrekken.
dit keer waren het Aigle laarzen met die groene voering.

nou, 1x aan gehad, en er was niets meer van de voering over, gewoon nog een dun lapje stof!! Boos!

toen wéér nieuwe gekocht, eigenlijk vlak na die groene..
dit keer weer die Ecuyer gekocht.
4x mee gereden, ik trok ze gister uit en weer de hele voering eruit gescheurd!

en die laarzen zijn 80 euro?!! Frusty



Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:59

wat doe je ermee???

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 17:05

een uurtje rijden..
ik snap er niks van, die groene, die waren al vaker door iemand anders gedragen en ik doe ze 1x aan meteen 'kapot' Verward
ik baal er zoo van! ik vind Aigle wel fijn alleen die voering is zo kl*te..

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:19

uitpuilende hak zeker?
Ik heb die laarzen ook zo stuk, maar ik doe er nog wel een half jaar mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 17:21

ik weet niet of je dit bedoeld, maar met rijden schuift de hak omlaag, moet ik steeds m'n laarzen optrekken omdat ze omlaag zakken zeg maar.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:36

wij hebben ze ok en wij doen er al 3 jaar met dezelfde en alles zit nog goed! Misschien wat voorzichtiger doen?

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:38

Ik heb ze ook, en na nog geen half jaar zat het eerste gat al in de voering. Nu ong. anderhalf jaar later kunnen ze eigelijk niet meer... de hele voering komt eruit. Maar omdat ik deze winter nog met schoenen rijd, koop ik waarschijnlijk in maart leren...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:38

Bij mij waren ze steeds ook na 10 keer rijden stuk. Ik ben heel blij met mijn leren laarzen.

:evaw:

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:51

Hmmzz ik heb ook heel lang Aigle rijlaarzen gehad waar ik zo anderhalf jaar mee heb gedaan, en daarom is nog nooit wat mee gebeurd!
Snap niet hoe dat kan.. raar zeg, anders gewoon weer terug naar de winkel gaan hoor..

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:56

Ligt vast aan uw "eau de pieds" ... Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:00

New-Forest schreef:
Snap niet hoe dat kan.. raar zeg, anders gewoon weer terug naar de winkel gaan hoor..


Dat kan je proberen, ik heb het ook gedaan. Maar dat hielp niet. Ze zij dat ik dan maar leren laarzen moest kopen...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:03

Ikeje"]
[quote="New-Forest schreef:
Snap niet hoe dat kan.. raar zeg, anders gewoon weer terug naar de winkel gaan hoor..


Dat kan je proberen, ik heb het ook gedaan. Maar dat hielp niet. Ze zij dat ik dan maar leren laarzen moest kopen...
[/quote]

jah hun denken dan alleen maar Pling kassa *LOL*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:29

Ik heb ook dat merk en mijn alles eerste laarzen waren die met groene voering. Daar heb ik een jaar of 2,5 mee gedaan maar waren te klein en nog zeker niet kapot.

Nu heb ik die met beige voering en een leren bovenstukje (ongeveer 15 centimeter) daar doe ik nu al 3 jaar mee en er is bijna niets aan kapot. Alleen begint dat leren stukje een beetje los te raken aan de boven kant en bij de hak is het helemaal dun van het vele lopen.

Ik ben er tevreden over. (moet er wel bij zeggen dat ik ze maar 1 keer in de week een hele dag draag.)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:49

Ik heb ook altijd Aigle's gehad nooit problemen mee gehad hoor!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:53

Ikeje"]
[quote="New-Forest schreef:
Snap niet hoe dat kan.. raar zeg, anders gewoon weer terug naar de winkel gaan hoor..


Dat kan je proberen, ik heb het ook gedaan. Maar dat hielp niet. Ze zij dat ik dan maar leren laarzen moest kopen...
[/quote]

Najaa zeg, rubberen rijlaarzen moeten toch ook gewoon goed zijn van kwaliteit *ookal heb ik zelf leren rijlaarzen*. Wat een muts zeg die dat zei, leren rijlaarzen zijn stukke duren!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:15

Ik rijd ook op aigles. Doen het al jaaaaren prima, al moet ik zeggen dat ze ook 2 jaar onder de trap hebben gestaan Knipoog
Maar ik rijd er nu weer bijna 2 jaar mee en ze zijn nog heel mooi.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:19

Toen ik ze nog aan kreeg deed ik er ook een eeuwigheid mee, pas later kreeg je dat de voering op de hak los raakte hoor dat ik verzuimde om laarzentrekkers te gebruiken. Waarschijnlijk kan de stof niet tegen overmatige transparatie. Nu rij ik met chaps en leren jodphurs. De jodphurs van Aigle die ik af en toe nog aan heb zijn ook al ontzettend oud en die zijn ook nog helemaal intact.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:41

Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt hoor!
Ik heb beide modellen die jij noemt ook gehad en ik heb er absoluut nooit problemen mee gehad.
Die met die groene voering heb ik uiteindelijk zover versleten dat de zool door was. En daarna heb ik de ecuyers gekocht en deze heb ik nu ook alweer een jaar of drie/vier.

Gebruik je wel een goede laarzenknecht dan?

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:23

Nou ik reed elke dag en ik deed maar een half jaar met die kl#te laarzen... Ik denk dat het toch komt door nat zijn en nat blijven.....daar kunnen ze NIET tegen......toch wel stom want niet iedereen rijd maar 1x in de week. Mijn advies is: als je neit meer groeit zo snel mogelijk leren laarzen kopen! IS in verhouding dan nog goedkoper en veel fijner. Succes ermee, maar in 1 dag???? en na 10x dat lijkt me sterk......dan vraag ik me inderdaad af wat je dr mee doet.
Ow ja wat ook mee helpt is ze uit doen met laarzenknecht!!!!! in plaats van op de teen staan en maar trekken!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:03

mijne heb ik een jaar mee gereden, en vooral veel op gelopen (niet voor geschikt Knipoog ) maar nog helemaal heel,
alleen is de voering een beetje gaan pluizen van een rijbroek met klitteband...

Maar ik vind rubberen laarzen irritant, rij nu dus altijd met chaps

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:54

Ik heb de rubberen laarzen dagelijks aan!
Ik loop er ook ontzettend veel op (ook door de bagger heen ja) en nog heb ik nergens problemen mee.
Met mijn leren laarzen ben ik juist wat voorzichtiger wat betreft modder en plassen!
Rubber kan er wel tegen, leer wat minder.

Maar ik denk dat een goede laarzenknecht al een hoop verschil zal maken.
Bij mij is de voering ook wel iets stuk gegaan bij de hak, maar daar merk ik verder niets van. Blijf er zeker niet aan hangen of zo.

Voor het viezere werk vind ik een paar rubberen laarzen gewoon ideaal!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:54

mij bevalt aigle heel goed. ik koop alleen die omdat ik heel erg smalle voeten heb. maar ze bevallen me echt goed. ik heb bij 1ntje ook de hak los zitten..maar Linda (mijn zus) heeft die ook nog gedragen. En ik heb er geen last van. Linda heeft nu ook nog ecuyer-laarzen. 2de-hands stuk goedkoper (geruild tegen rijbroek plus aigle start laarzen) en ze waren maar 1x gedragen! die meisje waren begonnen, alles gekregen en na 1x dus gestopt!!!zo'n vrouw verkoopt 2de hands paardenspullen heel handig!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 23:04

ik heb wel altijd zweetpoten daarin! Haha!
zal het daaraan liggen? ik heb geen laarzenknecht, moet ik ook nog eens kopen..
maar ik ben er echt niet onvoorzichtig mee.
leren laarzen vind ik veel te duur, dat hoeft nou ook weer niet!
denk dat ik maar weer eens mijn ongevoerde cadetjes ga gebruiken, daar kan niets kapot aan gaan Lachen
en voor de echte winter heb ik thermolaarzen.

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 01:53

Ik denk dat als je zo met leren laarzen omgaat, dat ze ook niet lang meegaan. Het beste met die Aigle laarzen is: uittrekken met een laarzenknecht en dan bij de c.v. drogen. Dan gaan ze behoorlijk lang mee.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 09:11

Nou Jet, bij mij dus ook niet, ze gaan gewoon stuk, de hele voering.

Die ongevoerde laarzen gaan bij mij 2 jaar mee, en dan zijn ze afgelopen, de zool is dun. Verder zijn ze nog heel.
Maar die Aigle dingen houden het dus maar een half jaar uit. Leer dus veel langer.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Gub, janneke584, Maaaarije, maitestar23, Nannetje7, Sanet, Swift en 122 bezoekers