Cerise WEER koliek en been vast tussen tralies...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Cerise WEER koliek en been vast tussen tralies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 13:41

Dinsdag had ik chemokuur, en Peter bracht mij al vroeg naar het ziekenhuis.

Maandag had Cerise gaskoliek gehad, niet echt ernstig zei de DA, en na 2 injecties zag het er ook weer prima uit en konden we met een gerust hart naar huis...

Dinsdag werden we echter opgebeld dat Cerise dus WEER koliek had, de stalhoudster had haar gevonden in haar stal.

Ze lag toen op haar rug, had schijnbaar willen rollen, en met haar linkerachterhoef door de tralies heen, en met haar kogel zat ze dus klem. Huilen Huilen

Meteen had de stalhoudster de DA gebeld, die sleep de tralie door terwijl de stalhoudster Cerise rustig hield, gelukkig is Cerise het slijpen wel gewend (het geluid) want ze staat in de stal dichtbij de schuur waar altijd gewerkt wordt...

Dankzij de snelle reacties van hen is Cerise nu weer in orde.
Ze zette haar been bij het overeind komen meteen weer goed neer, liep er weer op, had een klein schrammetje en de DA had het over dat het 'een klein beetje gekneusd' zou zijn, maar niet ernstig.
Het wordt nu elke dag afgespoten met koud water.

Wat de koliek betreft: het bleek dan toch door het stro gekomen te zijn.
Ze at teveel stro, en daardoor is een prop stro achterin haar darmen vast komen te zitten, gelukkig vrij achterin zodat het probleem snel verholpen kon worden.

Haar mest is nu weer goed, verder staat ze sinds dinsdag ook op houtkrullen die we van mijn vriendin Hetty konden krijgen.
Peter moest daarvoor die avond nog de hele stal leeghalen en de houtkrullen-balen halen en erin gooien... en hij was al zo moe.

Ondertussen heb ik die dinsdag de hele dag in het ziekenhuis gelegen, van 's morgens half negen tot vijf uur 's avonds vanwege een bloedtransfusie, omdat mijn bloed niet goed was. Boos!

Ik heb dus nog totaal niet bij Cerise kunnen zijn sinds maandag. Verdrietig
Mijn vriendin Jolanda heeft vanmorgen haar stal gedaan, heel lief, en ik had gehoopt dat ze ook even met Cerise zou gaan wandelen op het erf of zo, kijken of ze kreupel loopt.

Echter Cerise was vanmorgen vroeg alweer in de wei gezet en ook alweer op haar oude voerschema, maar of dat laatste zo verstandig is weet ik niet, ik dacht dat ze langer dan 1 dag op hooi moest Verward Na die koliek althans...
De stalhoudster had gezegd dat Cerise zo hup! de wei in draafde, heel vrolijk, dus daar ben ik wel blij mee, dan zit dat been wel goed. Lachen

Hoeveel voer ze vanavond krijgt weet ik niet, maar ik hoop dat ze nog rustig aan doen, ik zal zo wel even naar hen bellen.

Gisterenavond is Peter dus 'neer gehaald'.
Hij is ziek, had 40 graden koorts en heeft overal spierpijn, en keelpijn.
Mijn arme ventje ik hou zoveel van hem Lovers en hij kan alleen maar liggen rillen nu... Verdrietig

Zaterdag gaan we Cerise verhuizen naar haar nieuwe stal.
Daar komt ze ook op houtkrullen, en hoeven we niet zelf uit te mesten, dus kunnen we in alle rust nog even ziek zijn. Haha!
Maar hoe dat verloopt zaterdag met een zieke Peter?
Nou ja, we krijgen hulp van zijn moeder die met van alles sjouwt en bang is voor paarden... *LOL*

Ik ga nu weer even slapen, heb vanacht door m'n lieverd bijna geen oog dicht gedaan.
Duimen jullie voor me dat alles goed gaat met Cerise-meis?
Lyvz, Dorinepien. Lovers


regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:50

Jee wat een verhaal weer! Gelukkig is het nog zo goed afgelopen zeg!! Pfft, het is altijd wat met jou! Ik hoop dat na de verhuizing het allemaal wat beter gaat en wat rustiger verloopt, met jou en je paardje. Voor alle 3 heel veel beterschap!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:51

phoephoe wat kunnen ze je laten schrikken he. zoals je kunt lezen heeft sym mij woensdag laten schrikken.
moeten zer niet te vaak doen, want dat krijg je nog eens een hardverzakking he.
arme peter. wat een lief vriendje zeg.
die van mij wilde sym morgen ochtend voor college wel doen, maar het hoeft niet want super aranka boot het al aan. liuef he.
nou beter schap met je paard en je vriend/man

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:53

't gaat niet echt super geloof ik he.

Ik wil jullie allemaal heeeeel veeeeel beterschap wensen.
Jullie zijn echt onwijs sterk!

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:53

Jeetje Dorine, het zit jullie allemaal nog steeds niet mee hè? Heb je het een net achter de rug, zit je midden in het ander en dan gebeurt er weer iets onverwachts...

Lief dat jouw vriendin en Peters moeder jullie zo goed helpen. Je moet er toch ook niet aan denken dat jullie er nu alleen voor zouden staan...

Sterkte en succes meis, en probeer echt wat rust te nemen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:33

Tjee, Dorine, je krijgt ook alles tegelijk he! Maar gelukkig dat het met Cerise allemaal achteraf nog wel meevalt. Zal duimen dat het nu voor een lange tijd rustig gaat worden. Zodat jullie allemaal even tot rust kunnen komen en aan kunnen sterken!

Ennuh, je weet het he, maar ik zeg het nog maar een keer. Als je van de week nog hulp nodig hebt, we komen je helpen hoor! Gewoon even een belletje, mailtje of pb-tje en we zijn er! Doen hoor!

Sterkte voor jou, beterschap voor Peter en een knuffel voor Cerise.

Rockes <3

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:43

sjonge wat een vervelendigheid allemaal zeg! ik geloof wel dat je de dag NA koliek wel weer gewoon kunt voeren maar ja dat zegt ook iedereen weer anders. Maar weidegang is goed, koliek wordt namelijk ook vaak bevorderd door weinig beweging. In de wei krijgte ze tenminste beweging, in de stal niet. En een dik beentje wordt ook dunner van weidegang, daar kan de waterspuit niet tegenop.

De hond is de betere mens

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:48

Jeehtje wat vervelend!
Gelukkig dat het goed is afgelopen met cerise!
Beterschap jullie allemaal!


verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:39

ach dorine
het zit jullie allemaal niet mee
veel beterschap voor jullie alle 3!!

en probeer wel een beetje te rusten en net wat karin zegt

groetjes iris

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:57

Dorine, als ik eerlijk ben, komt het voor mij niet 100% handig uit om zaterdag naar je toe te rijden, maar ik kom je wel helpen als je zo weinig hulp hebt.

Laat me even weten of het nodig is want dan regel ik gewoon wat. Die 2 paarden van mij kunnen wel een dagje met wat minder aandacht hoor!!

Gewoon doen he, het is echt geen probleem!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:32

Jeetje Dorien, het zit je ook niet mee... ik vind het heel rot voor jullie hoor! Wel fijn dat het nu weer goed is met Cherise, dat scheelt iig weer een zorg Lachen.

En veel beterschap voor Peter gewensd, en voor jezelf natuurlijk.
Dikke knuffel, Maaike

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:35

Ik zal voor Cerise, Peter en jou duimen Cerise!! Het zit even niet mee allemaal maar ik hoop dat binnenkort het zonnetje weer voor jullie gaat schijnen.

Beterschap voor jullie allemaal en sterkte en succes met de verhuizing van Cerise.
Liefs, Annemieke

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:37

Poeh poeh het zit je ook werkelijk niet mee, gelukkig blijkt het mee te vallen met Cerise...sterkte en beterschap voor jezelf en Peter Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:47

Het zit je echt niet mee hé? Dit verdien je niet hoor, en die arme Cerise. Wat een tegenslagen zeg!
Ik hoop dat het heel, heel gauw weer opklaart voor je, zodat je eindelijk eens kunt genieten!
Zaterdag is al een goede 'start', Cerise naar een andere stal, dat scheelt echt veel.
Heel veel sterkte en succes met alles, het moet nou maar eens over zijn. Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:36

Dorine het zit je potverdorie helemaal niet mee........sterkte en beterschap voor alle drie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:45

Bah wat hebben jullie weer een pech.
Ik ben van de week compleet door m´n rug gegaan anders was ik zaterdag zeker komen helpen.
Gelukkig lijkt het met Cerise mee te vallen.
Heel veel beterschap voor Peter en jou.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:15

Dat schiet niet op zo zeg! Gelukkig hadden ze het been snel weer tussen de tralies vandaan. Koliek blijft een naar verhaal natuurlijk.
Heel veel beterschap voor jullie drieen!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 08:17

Dorine, eerst maar beterschap voor jullie alledrie!

Enne als je zaterdagmiddag hulp nodig hebt... je weet mijn telefoonnummer, m'n emailadres, je kunt pb-en dus mij bereiken moet lukken.

Groetjes

Sprakeloos

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 11:13

Hardstikke lief van jullie allemaal!

Vanmiddag hoop ik even naar Cerise te kunnen (het is nu vrijdag) en morgen heb ik hulp geregeld om Cerise met de trailer naar haar nieuwe adres te brengen, want Peter kan het echt niet.

Peter heeft een bacteriele infectie in zijn keel gekregen, over de griep heen nog eens, dus mijn moeder is nu (voor 't eerst met de auto van Peter) naar de dokter zodat die man naar Peter kan kijken.

Hij heeft nog hoge koorts maar het was gelukkig al iets gezakt.
Heb nog maar niet gezegd dat ik mezelf ook niet zo geweldig voel, wat 'druk op mijn hoofd' en soms erg warm... nee ik wil geen griep! *LOL*
Nou ja rustig aan doen moet ik toch.

Mijn botten waren wat minder pijnlijk na de bloedtransfusie maar nu heb ik er dus weer last van, van rijden komt dus voorlopig niks, gewoon meer rusten.
Het kan echter heel goed zijn dat het aan de griep ligt die hier heerst... hopelijk word ik niet erg geveld zeg maar.

Zaterdag zullen of Jolan, of Esther en Rocamore (zoals ze alledrie hier op Bokt heten) Cerise oververhuizen.
Eerst kijk ik of Jolanda het voor elkaar krijgt, want in principe is het bij mijn oude stal inpakken en wegwezen, maar mocht dit niet kunnen dan mogen Esther en Rocamore het doen, maar zij moeten van zover komen, dus die hou ik als laatste keus... Knipoog
Zó lief van iedereen, alle hulp die ik al gehad heb en nog krijg!

Nu ga ik gauw nog ff liggen want anders ben ik vanmiddag niks waard. Schijnheilig
Jullie lezen gauw een update! Thanks allemaal! Lovers

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:16

God meid wat hebben jullie drie toch steeds een pech!!

Ik wens je veel succes bij de verhuizing, hopen dat hierdoor ook het tij voor jullie allemaal keert!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:27

De berichten die je plaatst de laatste tijd zijn allemaal erg indrukwekkend wat een pech hebben jullie dat is niet eerlijk.
Succes met verhuizen!en beterschap allemaal.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:02

Wat een tegenslagen, ik hoop dat er nu snel zonneschijn komt na alle regen. Heel veel sterkte!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:10

He wat balen Dorine! Maar toch fijn dat je hulp van Bokkers krijgt morgen.
Beterschap voor jullie alledrie en kom Cerise snel opzoeken bij Hetty!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:48

jeetje wat gebeurd er weer allemaal? Wel goed dat ze er op stal al zo snel bijwaren hoor! Knuffel voor jullie alle drie Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: funnypony11, Jane808, Rubio, Speirs en 6 bezoekers