Symmie liet me weer eens schrikken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Symmie liet me weer eens schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 14:33

Ze laat me wel eens meer schrikken, maar dan blijkt er niets te zijn. Dan kan ik haar niet vinden in de kudden. Dan licht ze dus dood leuk ergens 100m verderop te slapen of is ze zo duf dat ze niet meer reageerd, maar nu was er dus echt iets.

Ik zag haar liggen in de wei. Niets raars aan, want dat doet ze wel vaker, dus ik de camera mee, want suffe sym op de film is toch leuk.

Ik loop dus al filmend op haar af. Pas als ik heel dicht bij ben zie ik het. Het lijkt wel bloed tussen haar benen Verward
Dus ik berg de camera op en ga kijken. Het is bloed tussen haar benen. Kon toen nog niet goed zien waar het zat. Dacht eerst aan haar navel, maar daar leek het te ver voor naar achteren te zitten.
Ik als een gek exel d'r halster om gedaan en sym over eind geholpen. Ik was dus helemaal alleen achter in de wei. Ik was echt in paniek. Zeker toen ik iedereen of wegf zag gaan of ergens aan de andere kant van het erg bezich zag. Dus ik roepen terwijl ik naar stal liep. En er kwam iemand gelukkig helpen. Het laatste stuk naar het hek kon ik het echt niet helpen. Ik moets echt ff janken. Miischien stom, maar tjee wat kan ik nog overstuur raken als een van mijn paarden wat heeft.
Op stal keken we er naar en besloot ik de va te bellen.
Hij deed in íjn uppie dienst, dus het kon nog ff duren. De uier leek dik en zat onder het bloed.
Ff de stal klaar gemaakt en ze erin gezet. Gelukkig was de verzorgster van sidje erook, dus die was ook niet alleen. Ik naar de zoon van de boer om te vragen wat ik met sidje moets doen, want tja die kan niet alleen blijven. Verteld hij mij dat sym in de sloot gelegen heeft die nacht. Dat ze koppie onder moest zijn geweest, want het croos zat tot in d'r oren. Ik dacht echt van had je me dan niet ff kunnen bellen , maar ja boeren he
Nou gelukkig hoefde we niet lang op de va te wachten. Hij was er met 1 uur. Toen ik de halsters om ging doen zag ik dat Sym ook nog een built tussen haar benen had. De va spotte die ook en voelde er even aan en liep vervolgens door naar de achterbenen. Dat vond Sym niet geslaagd, maar het ging best.
Hij zei dat het een ontsteking was met een schaafwond. Nou zei ik nog tegen hem datr ze de laaste tijd wel wat gevoelig was daar, maar dat vond hij niet zo erg geloof ik Verward
Ze kreeg iig een prik, die ze duf toe liet en zelf bijna inslaap viel.
Verder heeft ze 4 pasta suiten gehad die ze 2x daags moet hebben en zou hij bij de kliniek zalf klaar zetten.
Ik moets de uier 2x per week wassen met detadine shampoo. Nou da's geen probleen, want dat heb ik standaard in mijn kast tja alleen het schoonmaken was wat moeilijk Haha! De hpoeven vlogen me om de oren, maar raakte gelukkig niet .
Verder moets ik die built tussen haar benen afspuiten. Ik had gelukkig pas bij de paarden drogist nog traumeel gel besteld, wat ik nu 2x daags op haar builtje smeer
Met longeren van exel was ze nog duf. Ze liep steeds de longeerlijn in en bleef dan staan met een hoofd van ik snap het niet. Ze was echt zielig. Ze mag de komende tijd niet meer naar buiten. Nog zieliger.

Gelukkig hebben we nog een Aranka op stal lopen die zo lief is Sym 1x per dag even in tesmeren, de spuit te geven en d'r builtje af te spuiten en ze nog even buiten te zetten.
Wat kan ik nou kopen voor haar om haar te bedanken?

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het effe kwijt.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:40

Jeetje zeg, dat is zeker schrikken. En ondanks de inprinting die je hebt gedaan blijft het moeilijk om ze rustig te houden in geval van ziek of zeer, dat heb ik bij die van mij ook gemerkt.

Ik zou wel tegen de boer zeggen dat hij in het vervolg gerust mag, nee juist MOET bellen als er iets is. Het is wel fijn dat hij je niet ongerust wil maken, maar ik zou daar heel erg duidelijk over zijn....

Je suis Charlie.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 14:43

ja ik zat te denken om het vandaag ff te vragen aan hem. misschien had ik symmie een hoop pijn kunnen besparen.

het doet echt pijn, want ik mag er niet eens naar kijken en ze weet niet hoe ze moet staan. ze blijft steeds van beentje wisselen. vind het zo zielig voor haar.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:53

Beetje raar idd dat je er op deze manier achter moet komen dat je paard in de sloot heeft gelegen! Frusty
Sterkte met der!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:33

Ja sommigen die bellen pas de volgende dag of zo...
Nou ik heb liever dat ze me meteen bellen als er wat is!
Kan me goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent.

Hopelijk komt het allemaal weer goed.
En wat je voor Aranka kan kopen?
Misschien dat je in de ruitersportzaak iets leuks kunt verzinnen, ga maar lekker shoppen... Knipoog
Paardensnoepjes, spullen waarvan je weet dat ze die gebruikt zoals bijv. Equishine of zo...zie maar. Veel succes en beterschap voor je pony! Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 15:39

vind het moeilijk, want ze heeft geen eigenpaard en ze verzorg geloof ik alles op vier benen wat kan hinneken bij ons opstal. ik nog ff bij de paarden drogist kijken.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:41

en had hij haar niet even binnengehaald toen ze nat uit die sloot kwam? sjee, ze had goed een kou kunnen pakken. En jij had meteen de wond kunnen afspuiten en schoon kunnen houden. maar ja, waarom al die moeite he, het is maar een dier....... grrrrrrrrrrrrr!
Arm klein beestje. Zo zie je maar weer dat je geen dag bij je paard weg kan blijven. veel sterkte ermee.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 15:45

het is waarschijnlijk midden in de nacht gebeurd zij zagen alleen al dat croos op haar. tja was fijn geweest, maar ik was ech in een shock dus kon niet zo goed reageren op wat ze zeiden. pas later bedacht ik me dat ze me best hadden kunnen bellen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, FCSA, inge_romeo, Mieke, Natascha, PeanutGuapa, xSannee en 162 bezoekers