westernzadel competitie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

westernzadel competitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 12:58

hallo,
Ik merk dat als er een topic over westernzadels is dat de mensen als snel zeggen:'Tis een mooi zadel, maar die van mij is mooier'.
Dus toen dacht ik (nadat ik het natuurlijk aan sugermiss had gevraagd en ze zei dat het mocht) een topic te openen waar je je eigen westernzadel kan neerzetten en dan een top 3 van de westernzadels neer te zetten die jij mooi vind.
Hier is dus een foto van mijn westernzadel:
Het is een Dale fredericks
Afbeelding
En hier ligt hij op radetsky
Afbeelding Ik heb nog geen top 3 want ik weet niet hoe de zadels er van iedereen uitzien dus ik wacht daar even mee totdat een aantal mensen een foto hebben neergezet. (En ik ga proberen wat duidelijkere foto's neer te zetten).
Laatst bijgewerkt door celinde op 28-11-02 14:00, in het totaal 3 keer bewerkt

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:33

Afbeelding

dit is dan de mijne.

top 3 geef ik dan ook later wel,
maar voor nu staat celinde nummer 2 Haha! vind ik dan he
Laatst bijgewerkt door western op 27-11-02 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:37

Hahaaa, mijn Crates is de mooiste, zal snel een foto plaatsen!!! En pas op!!!: In december krijg ik mijn nieuwe Crates, een butterfly, in heel donkerbruin!! Vers van de pers! Neusje van de zalm.
Afbeelding

hierbij de foto, beetje wazig, maar neem maar van mij aan dat ie mooi is... Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jac op 29-11-02 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:57

Ja ik vind mijn lichte Ortho-Flex natuurlijk heel mooi, maar helaas is hij te groot/te breed voor mij (dus hij is te koop Verdrietig )
Afbeelding
maar mijn zwarte zit toch veel lekkerder:
Afbeelding

Dit vind ik ook een heel mooi zadel:
Afbeelding
of deze
Afbeelding
dus zoiets zoek ik nu Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:09

Het moeten eigen zadels zijn he?
Ik ga ook gauw foto's maken, vind de mijne nml de allermooiste Knipoog

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:34

Afbeelding

Dit is mijn hele gewone kunstof premiere zadeltje. Gaaaap Lekker licht, zit geweldig en past perfect.

Afbeelding

Dit is mijn droom zadel

Afbeelding

en deze, maar die heeft geen hoorn

Afbeelding

En deze heeft zo`n mooi bontje....

een kruising van deze 3 graag!

Leuk topic trouwens.. Ik ben benieuwd wat er nog meer wordt aangedient en dan ga ik een top 3 lijstje maken!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:43

Waaaaaaaah, ik heb alleen maar een wat onduidelijke foto van mijn mooie donkerbruine westernzadel.. het is overigens ook te koop want het past niet echt super op mijn paardje

[img]http://members.lycos.nl/jonkopics/uploads/Donkerbruin%20westernzadel%20(2).jpg[/img]

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:17

Mijn zadel is natuurlijk het mooist Knipoog
maar ik heb niet echt een duidelijke foto van mijn zadel, hier zie je hem wel een beetje:
Afbeelding

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:27

Ik vind mijn eigen zadel best mooi, maar niet 'het mooist'. Ik ben gék van mooie tooling (liefst flower, zoals op de mijne) en veel zilver, dus 'Western's' zadel vind ik heel mooi. (Welk merk Western?)
Enne.. Sugarmiss... mijn zadel is voor de liefhebber te koop. Niet fanatiek, maar als er iemand is die'em graag wil hebben mag'ie weg. Dit is een Billy Cook, mooi smal 'dameszadeltje', niet te zwaar en zit heerlijk. (Was eigenlijk al van plan om toch maar even af te wachten of Dot hem niet toch gaat passen...) Mail of Bp maar als je interesse hebt...

Afbeelding

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:08

Hier is een foto van mijn Bona Allen zadel, gekocht van Sugarmiss. Ik heb verder weinig verstand van zadels en ik heb er nog niet zo veel gezien, dus ik weet niet welk merk ik het mooiste vind. Ik vind mijn eigen zadel iig erg mooi.

Afbeelding

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:48

Afbeelding

Francis, dan vind jij die van mij vast prachtig Lachen Met al die flowertooling *LOL*
Ik ben heeeeeelemaal dol op mijn zadel Lovers

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:28

Oh, hij hoeft van mij niet helemaal vol hoor, zoals op mijn zadel vind ik ook mooi. Het gaat meer om de kwaliteit van de tooling (verschilt nogal eens) en de combinatie van tooling en zilver. Meer het 'totale plaatje' zeg maar...
Maar ik vind jouw zadel zéker niet onaardig Knipoog

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 00:51

Afbeelding
dit is mijn oude action barrelracer, die staat nu nog in de woonkamer voor de sier, en die ga ik over 2 jaar weer gebruiken om mijn nu nog anderhalf jaar oude qhmerie in te rijden.

francis : mijn andere zadel is van Dakota Saddlery
Laatst bijgewerkt door western op 04-12-02 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 01:33

Leuk om al die zadeltjes eens te zien Lachen
Ik wil meer! *beukt met vuist op tafel* Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:51

Ik vind die 2e van Western wel erg leuk, lijkt wel wat op wat ik zoek Haha! . Dat 'knopje' moet je ook niet in je maag krijgen Verdrietig

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 11:47

sugermiss, heb je nog een iets duidelijkere foto van je zwarte zadel.??
voor een goede beoordeling Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:56

ik heb een merkloos donkerbruin/bruinrood zadel met zwarte zitting...... geen foto meer van helaas, vanwege een computercrash.... maar ik wil die toch ook opgeven als "mooiste".... als het goed is, is de foto te zien op http://dieren.clubs.nl/Banjer_de_Kanjer

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 14:06

Meer foto's! Ik kan nu nog geen top 3 geven hoor, want ik heb ze nog neit allemaal gezien. Maar er zitten wel erug mooie bij hoor

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:37

Haha! Ik had mijn zadel ook erbij willen zetten, maar ik heb besloten dit niet te doen. Tong uitsteken Ik vind dat ik een mooi zadel heb, maar of het de mooiste is ....
Dat hangt er maar vanaf wat je smaak is. Belangrijker aan een zadel is:
a) dat ie goed past
b) dat je hem lekker vind zitten
En als het dan ook nog eens een mooi zadel is, dan is dat mooi meegenomen. Cool
Het belangrijkste is dat je hem zelf mooi vindt, wat een ander vindt, ja dat is de mening van diegene. Maar op wedstrijden win je niet omdat je het mooiste zadel hebt. Een goede combinatie, dus een echt goed samenwerkend team van ruiter en paard scoort beter dan een prachtig zadel, waarop een hobbelende ruiter zit, zodat het paard eronder niet echt ontspannen loopt.
Maareh ik moet zeggen ik heb wel een aantal mooie zadels tussen jullie inzendingen gezien! Knipoog

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:39

steeffie schreef:
Mijn zadel is natuurlijk het mooist Knipoog
maar ik heb niet echt een duidelijke foto van mijn zadel, hier zie je hem wel een beetje:
Afbeelding


welk merk is het?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:39

western schreef:
sugermiss, heb je nog een iets duidelijkere foto van je zwarte zadel.??voor een goede beoordeling Haha!

U vraagt en wij schieten Haha! , de digika is geduldig Bloos
Afbeelding
Voor de kleur heb ik er een bordeau pad onder gelegd, normaal heb ik een ergonomisch gevormde zwarte OF-pad onder.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:40

ik vind dat felroze zadel uit een andere topic ook eigenlijk wel heel erg mooi... Haha!

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:31

skybandit schreef:
Maar op wedstrijden win je niet omdat je het mooiste zadel hebt. Een goede combinatie, dus een echt goed samenwerkend team van ruiter en paard scoort beter dan een prachtig zadel, waarop een hobbelende ruiter zit, zodat het paard eronder niet echt ontspannen loopt.


Ik ben dit niet helemaal met je eens, je zal niet winnen omdat je het mooiste zadel hebt maar het is in b.v. de pleasure natuurlijk niet voor niets dat er zoveel geld en aandacht aan de zadels en andere uitrusting wordt besteed.
Stel dat de jury twijfeld tussen 2 combinaties, combinatie 1 rijdt met een niet opvallend outfit en combinatie 2 rijdt op een superdeluxe showoutfit dan wordt dan wordt de showoutfit echt hoger geplaatst.
Je weet maar nooit smaken verschillen dus misschien heb je wel het mooiste zadel.

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:45

Wauw XoNo... Erg mooi stukje leer heb jij onder je bips....die komt zeker in mijn top 3... ik wacht nog even op meer inzendingen voordat ik de top3 plaats....... LeukTopic!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:48

Thnx Haha!

Je hebt inderdaad gelijk dat je zadel niet veel bepaalt bij je plaatsing, maar daar is dit topic ook niet voor bedoeld denk ik Haha! Gewoon wat lol Lachen

Ik vind die van steeffie ook erg mooi! Het is een westwood als ik me niet vergis.