zweten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 10:19

mabel heeft een vrij dikke vacht gekregen omdat ze de hele dag buiten staat. Ze heeft dan wel een gevoerde regendeken en snachts staat ze binne met een dikkere deken op. Na het werk zweet ze tegenwoordig behoorlijk en zet ik haar als ze uitgestapt is even onder een zweetdeken maar ik kan er moeilijk uren bij blijven tot ze droog is dus na een half uur gooi ik haar dek voor de nacht op.
Ik wil haar niet scheren want naar mijn idee kan ze dan niet meer de hele dag naar buiten of zie ik dat verkeerd? Verward
En ik wil ook niet dat ze een nog dikkere vacht krijgt als het nog kouder wordt. Hebben julie tipes en ideeen?alles is welkom!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:26

Je kan haar wel scheren hoor, anders scheer je haar voor de helft.. zo'n jachtmodel!! Dan hoef je haar ook niet zo'n hele dikke deken op te doen en is haar rug in iedergeval nog bedekt!! el moet je oppassen dat ze geen kou vat!!
Zeker als je besluit op haar helemaal te scheren, dan moet je ook met een dekentje gaan losrijden..
Succes ermee..
Groetjes Marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:34

Ik zou niet weten waarom je paard niet meer naar buiten kan als je 'm geschoren hebt. Het vraagt alleen om een aanpassing in je dekens.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:38

jacht model is een heel stuk meer dan de helft... je kunt het bete een dekenmodel scheren... groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:40

ik zou haar niet snel scheren..dan moet je idd ook dikkere dekens enzo op..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 10:43

heeft iemand plaatjes van het jachtmodel en het dekenmodel?
Ik voel er namelijk weinig voor om haar helemaal te gaan betuttelen met dikke dekens enzo ik zou dan erg bang zijn dat ze kou vat.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:45

Kijk effe op de site van Xono, daar staan duidelijke plaatjes op.
De kans op kou vatten is veel groter als je je paard nat op stal of in de wei moet zetten dan dat je 'm scheert en de juiste dekens erop gooit....

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:46

Vraagje waarom staat ze 's nachts als ze in een warme stal staat met een dikkere deken op dan buiten waar het kouder is?

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 10:57

Goeie vraag, de deken die ze op stal op heeft is niet waterdicht vandaar.
Ik heb een dikke deken thuis liggen ter reparatie maar die doe ik pas op als het wat kouder is.
Op een site zag ik dat er ook een strengen patroon is dat lijkt mij de beste oplossing, is alleen niet zo mooi.
Stel dat ik haar helemaal scheer... met welke dekens moet ik dan aan de gang?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 11:01

als je haar helemaal scheert moeten er heel veel dekens op... vooral als ze overdag buiten staat. meron stond in de winter met een 400 grams waterdichte deken en daar nog een wollen zweetdeken onder...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:27

Die van mij gaat helemaal geschoren met een 400 grams outdoor deken (dus waterdicht maar wel ademend) naar buiten, gaat prima, is nooit koud.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 24 bezoekers