Paardenmop

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paardenmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 22:35


Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 22:36

Dat merkte een Axelaar die bij zijn wandeling door het Axelse Bos zijn weg versperd zag door een hoeveelheid uitwerpselen, als was er net een olifant gepasseerd. En hij overdreef niet, want om zijn waarneming te staven had hij het nog dampende stilleven vereeuwigd met zijn fotocamera. Dat wandelaars omzichtig tussen de paardenvijgen door moesten slalommen was de onbekend gebleven ruiter blijkbaar een zorg geweest.
De Axelaar stond zich nog flink te ergeren toen twee kinderen uit het bos tevoorschijn kwamen. Desgevraagd zeiden ze het ook schandalig te vinden. Blij dat hij medestanders had vroeg de Axelaar het tweetal of ze wellicht wilden helpen de drollen op te ruimen. Maar nee, daar hadden ze weinig trek in. Ja, als het nou het paard van Sinterklaas was geweest, zo grapten ze, dan hadden ze nog wel een uitzondering willen maken...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:19

Wellicht komt het doordat honden vlees eten? De poep is daardoor veel viezer, stinkt het 200 x zo erg en blijft het vies onder je schoenen plakken Haha!

Paardenpoep vind ik niet vies, ben dan weliswaar een paarden+iefhebber, maar toch..........

Paardenpoep bevat eigenlijk alleen wat bix, en voor de rest hooi, gras of stro. Niet vies toch=?? Vork

Op zoek naar de zon!!!

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:08

Haha, nou dan moet je bij ons in de wijk eens horen wat "nieuwe"bewoners van paardenpoep vinden....Ze hebben het enige fietspad naar de dijk laten omdopen tot anti-paarden-pad....
De paarden maken teveel lawaai met hun hoeven en zeker met ijzers, mensen zijn bag dat er naar binnen wordt geloerd (nou ja, fietsers en voetgangers loeren daar niet???!!) en om van de "paarduhstront" maar niet te spreken.

Ik kan zo boos om die mensen worden....willen "landelijk" wonen, nou daar horen paarden, koeien, honden enz. Bij.
Ze hadden ook al geklaagd dat ze last hadden van de enige boerderij in werking..met koeien en paarden dus.
tssss, je kijkt toch waar je komt te wonen en jebekijkt een bestemmingsplan enz. lijkt me..
Hondenpoep stoort mij ook weleens maar meer omdat het altijd aan de buggywieltjes gekleefd zit als de gemeente gras heeft gemaaid.
Dan vliegt de poep uit de uitlaatstrook (jaja die hebben we gelukkig) en ligt er een week poep op de stoep.

;-)

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:17

Nou in ons boerendorpje hebben ze er ook wat op tegen

laats deed maffick dus ook 'zijn behoefte' om het netjes te zeggen
en toen kwam even later een man op notabene een driewieler naast me fietsen of ik dat even op wou ruimen

ik vroeg hoe ie dat hebben wou,hij ging er vanuit dat ik met een emmer en een schepje op m'n paard ging zitten????! das toch idioot

maar toen ik er dus later weer langs kwam was het al helemaal ingereden door de auto's .stond er ook nog een vrouw: (op z'n gronings)doe ruumst t wel op he,altijd die vieze peerdepoep bij ons in de straat!
man,ik had zoiets van:pak t zelf op,is goed voor de moestuin!
maar ja je moet beleefd blijven he?

maar ik denk dat t ook is dat honden op de stoep poepen en paarden meestal in de berm of op straat en daar rijden de trekkkers en auto's wel weer doorheen!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:21

Als je een buitenrit maakt is het niet moeglijk om er met een schep en een kruiwagen achteraan te lopen, voor een hond betaal je belasting en zo lang de hond op de aangwezen plekken zijn behoefte doed zie ik ook daar geen probleem. Maar katten...... misschien off topic maar dat de kat van de buren bij mij in de tuin schijt daar heb ik echt geen goed woord voor over.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:31

Als ik met mijn paard door een woon-wijk(je) rijd -of op een pad waar veel voetgangers lopen- en hij poept daar op de weg, stap ik altijd af en schuif het met m´n voet in de goot! In het bos doe ik dit natuurlijk niet Knipoog ! Het is een kleine moeite en het wordt ook altijd door de bewoners van die straat gewaardeerd!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:42

ja in n woonwijk doe ik dat ook wel ,maar dit was zo'n boerenweggetje waar veertig trekkers(ik overdrijf graag Haha! )per dag langs komen,die rijden er heus wel door heen en dan is het zo weg

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:32

Ik ben het wel eens met Dimple over dat hondenpoep viezer is dan paardenpoep. Honden eten vlees en daardoor stinkt het veel erger en plakt het gewoon erger. Coclusie: hondenpoep is viezer. Ik moet bekennen dat ik als ik op Stella rijd door een woonwijk de stront niet altijd wegschop (eigenlijk nooit). Asociaal benm ik hè Bloos ?

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:35

Tja als ik naar t bos wil moet ik eerst een half uur over de weg om daar t e komen Werd ik laast ff aangehouden door een vent die vond dat ik VERPLICHT was om dat ff op te ruimen. Dacht t toch niet hè? Rij al zo'n 11 jr over/langs de weg en nog nooit commentaar gehad. Toch maar ff de gemeenthe gebeld, nou daar hadden ze eigenlijk niet een goede regel voor, valt niet onder hondenpoep. Dus volgens hun laten we paardenpoep maar ff onder de regels van vervuiling van de openbare wegen vallen, qua veiligheid. Jaja, paardestront vervuild de weg en veroorzaakt slippen van auto's Gaaaap Volgens de gemeenthe dus verplicht om t op te ruimen... Nou geweldig hoor... , ik koop wel zo'n staartzak

Groetjes Lin

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:34

Wat is het nou voor moeite om het even met je voet aan de kant/ in de goot te schuiven Verward !
Mij stoort paarden poep ook niet, maar omdat het mij niet stoort, betekend toch niet dat iedereen dat maar moet vinden?? De box van je paard mest je wél uit, omdat het niet fijn voor hem/haar is als hij in de viezigheid/nattigheid staat, maar van mensen vinden jullie het maar raar als ze er zo over denken??! Of schuiven jullie het niet even aan de kant omdat je bang bent dat je niet meer op je paard komt }> ??!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:50

volgens mij ben je niet verplicht je paardnevijgen op te ruimen, maar soms wel zo netjes.
Ik ruim het altijd op als het paard het voor een oprit van mensen doet. 1 keer stond ik met een jong paard op een oprijlaan, omdat er een vrachtauto langs kwam en toen moest dat beest het dus netjes op de oprit doen. Ik heb aangebeld en verteld dat ik het wel wilde opruimen, maar even het paard weg moest brengen. Die mensen vonden het netjes dat ik het even gemeld had en ruimden het zelf wel op.
Ik ben ook al tig keer na het rijden teruggelopen om even met een bezem de mest aan de kant te v egen.
Met minder jolige paarden stap ik direct af en doe het evne met m'n laars.

Ik vind het opruimen van stront eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:52

Sterre schreef:
Of schuiven jullie het niet even aan de kant omdat je bang bent dat je niet meer op je paard komt }> ??!


Nou, daar heb je toch wel een goed punt hoor!! Haha! Echt waar. Ik ben zelf 1.60 mtr en mijn paard is dik 1.70 mtr. Nu kom ik er wel op, anders had ik maar niet zo´n groot paard moeten kopen *LOL* , maar stel dat het langs een drukke weg is en meneertje heeft geen zin om stil te staan. Tja, dan heb ik het wel even moeilijk. Dat geef ik eerlijk toe. Ik kom dan liever na de rit nog even langs als paardje veilig en droog op stal staat en ik de tijd heb om het netjes aan de kant te vegen. Mits het dan nog niet is vertrapt, verspreid is en zo......... Knipoog

Maar het is gewoon heel erg moeilijk. Voor honden betaal je belasting, voor paarden niet. Toch is een paardenpoepje over het algemeen wel IETS meer dan een hondedro. Vind ik hondenpoep wel heel erg vies en zou ik dat liever niet met mijn voeten aan de kant vegen }>

Maar je hebt gelijk, als ik in de gelegenheid ben om het aan de kant te schuiven dan doe ik dat. Zo houdt je de mensen in je directe omgeving te vriend en laat je ze de goede kant van het paardrijden zien.

Ik moet zeggen dat in Heemskerk er veel paarden over en langs de weg gaan dat ik me afvraag of er daar nog wat over gezegd wordt. Het is daar eigenlijk volledig geaccepteerd! Joepieieieiei Haha!

Op zoek naar de zon!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:26

In paardenpeo trap je temiste niet zomaar onopgemerk, groot voordeel Haha!

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:49

Citaat:
Of schuiven jullie het niet even aan de kant omdat je bang bent dat je niet meer op je paard komt }> ??!


in mijn geval dus JA !! hahahahahaha opstijgen is niet mijn sterkste kant... Verdrietig

Bony
Berichten: 19
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:57

De mensen hun liefde de mensen hun mening, mensen die van honden houden hebben veel begrip voor hondenpoep, de mensen die van paarden houden, de mensen die van katten houden etc etc. Toevallig hou ik van ze allemaal en heb ik ze ook allemaal en moet of doe ik voor alle scheiterigheid iets.
Ik vind het een kleine moeite om rekening met mijn mede aardbewoners te houden (houdt het ook gezellig) en deponeren ze iets buiten de daarvoor bestemde gebieden ruim ik het op. (behalve dat van mijn katten want ik zie het niet en hoor er niks van...)
Ik ruim datgene wat mijn hond op 'uitlaatveldjes/gebieden' doet niet op, heb ik het idee dat er nog iets honds met mijn belastingcenten wordt gedaan. (Waar blijven de extra prullenbakken en zakjesvoorziening van mijn gemeente???)
Over het algemeen is voor menselijk begrip hondenpoep wel 'viezer' het ruikt sterker etc. Een flinke argentino reu kan qua formaat trouwens een vergelijkbare drol neer leggen als een leuk shetje! (ruim ik liever de mop van de shet op...)

Weten jullie dat honden dol zijn op paardenstront en als jou paard net ontwormd is hij een hoge dosering ontwormingsmiddel in zijn hoop heeft zitten en dat dit gevaarlijk kan zijn voor kleine hondjes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:50

paardenstront wordt gemakkelijker afgebroken door de natuur dan hondenkak. Daarnaast eten vogels het ook op. Er blijft al heel snel niets meer van over. En als mensen mekkeren over paardenstront moeten ze niet buiten gaan wonen maar in de stad in de woonwijk. want daar horen ze dan thuis.

De hond is de betere mens

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:23

Desiree, wat druk je je weer subtiel uit Lachen !
Ook ik woon in een klein dorp op het "platteland" en ja, ook ik ben dol op paarden! Maar nee, paardenstront voor m´n oprit/deur, vind ik ook niet echt fijn ! Ik zal er echt niets van zeggen hoor, als hier weer eens paarden langs lopen en de straat vol poepen, maar ik rijd regelmatig naar ons huis en mijn paard begint met voorliefde te poepen, zodra we uit het bos bij ons de straat in rijden Haha! ! Ik stap gewoon even af (mijn paard is ca 1.56 m en ik ben 1.73 m), schuif het aan de kant en iederen is happy en tevreden Lachen ! (en dát heeft imo toch echt niets met mekkeren te maken Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:57

een regenbui en paardenvijgen zijn weg
hondenpoep blijft veel langer liggen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:00

honden eten zelfs paardenpoepjes Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:36

mijn hond eet zelfs der eigen stront weer op... maar idd ben het er mee eens dat honden stront smeriger is.. Maar ik kan dus ook niet met een emmertje en schepje rijde.. Wil niet zeggen dat ik die mensen geen gelijk geef, het is inderdaad niet erg fris zon grote paardenvijg.. Want groot.. dat zijn ze! Lachen
Als het op een pleintj eligt kom ik het na het rijden wel even op ruimen, maar gewoon zo op de weg? nee meestal niet, al wil dat niet zeggen dat ik het niet vervelend vind..

Onderschriftloos :Y)

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 09:14

Als ik elke keer als mijn paard 'mest' moet afstappen en het aan de kant vegen dan ben ik de volgende dag nog niet trug.
Kijk op de overharde wegen zou ik het sowieso niet opruimen, en op iemand zijn oprit zou mijn paard normaal nooit mesten dus dat is ook geen probleem.
Door woonwijken ruim ik het nooit op Verward mensen hebben ook nog nooit erover geklaagd, maar Amby is dan wel een beetje een dorp Knipoog zijn wel veel paarden.

Boque | Bokai | Buka | Boksel

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:59

als het bij ons in de buurt is schop ik het meestal wel even aan de kant. maar gewoon op wat grotere wegen waar veel auto rijden laat ik het liggen. 10 autos en je ziet er nix meer van Lachen

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:16

En in verhouding ligt er veel meer hondenpoep op straat, dan paardenpoep!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:17

Als mijn paard moet poepen als we over de straat rijden, draaf ik altijd aan. De mest is dan heel snel weg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daliance, funnypony11, Kashmino, Kinke, Majabeestje, marga1, maroes, Ninouschka, Ptl4ever, Rubio, xoranlover en 31 bezoekers