Hoe voel je je als je bloedarmoede hebt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Hoe voel je je als je bloedarmoede hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 20:47

Ik ben al een tijdje heel erg moe, hoofdpijn, steeds verkouden, maar vooral die moeheid is heel erg. Vanmiddag anderhalf uur geslapen, en nu alweer doodop...

Pfeiffer heb ik al gehad, en dat kan je geloof ik maar een keer krijgen, dus dat kan het niet zijn, vandaar dat mijn moeder over bloedarmoede begon.

Dus heeft iemand er ervaring mee, hoe voel je je dan, wat zijn de symptonen, en hoe kom je eraan? Het enige wat ik ervan weet is dat er te weinig ijzer in je bloed zit... B)

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:51

trek je onderste ooglid eens naar beneden, is dat mooi rozig rood zoals normaal, of is het minder rood of zelfs wittig??

[edit] ik bedoel dan dat je naar de binnenkant van je ooglid moet kijken he [edit]

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 20:55

Ik weet niet, ik kijk nooit naar de kleur van mijn ooglid Haha!

Het is een beetje lichtrozig tot wit, maar het buitenste randje is weer lichtroze tot rood...

Heb je daar wat aan? Haha!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:58

dan heb je waarschijnlijk wel liche bloedarmoede... het hoort helemaal roze tot rood te zijn... ga even langs de huisarts voor een receptje

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:58

Ben je sinds je Pfeiffer wel de oude geworden?
Of heb je het al sinds dien?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 21:00

Ik ben na mijn pfeiffer wel de oude geworden, het is nu sinds 1 á 2 maanden opeens zo drastisch...Dus ik neem aan dat ik daar niks chronisch aan heb overgehouden, het is al meer dan twee jaar geleden...

Ik ga binnenkort wel even langs de dokter, bloedprikken...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:03

Je tandvlees is ook wat lichter van kleur geloof ik, als je bloedarmoede hebt. bovendien verkleurt het minder snel terug als je er op drukt met je vinger.
Maar je binnenkant van je ooglid is het makkelijkst om het aan te zien. Lichtroze tot wit klinkt wel errrreg licht.

Joh, effe langs de dokter, alleen maar een prikje in je vinger, da's alles wat nodig is om bloedarmoede te meten. En als je het hebt, ben je er doorgaans met wat staalpilletjes zo weer vanaf.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 21:05

Je hebt gelijk, ik ga volgende week even langs!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:07

Beterschap, ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:29

Ik heb t ook gehad samen met vitamine-gebrek. Ik viel toen telkens flauw en was ook heel moe en snel ziek en grieperig.

Beterschap!!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:53

Beterschap, ik heb ook die kenmerken gehad (heb nooit pfeiffer gehad), maar dedokter zei dat het voornamelijk ook te maken had met stress. Ik weet niet of je nu een een drukke periode zit? Maar ga in ieder geval even langs de dokter!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:00

Het kan ook een winterdipje zijn ; ik ben zelf ook veel sneller uitgeteld in de winter ... volgens de dokter ligt het eraan dat je meer moeite moet doen om je lichaam warm te houden en zo ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:27

Ik heb ook oogleden zoals pniekepkap beschrijft, toch was m'n hb vorige week 9.3
Het zegt dus niet alles.

Kom je misshcien maar weinig echt buiten? IN de winter zijn mensen vaker eerder moe.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:07

ik heb gehoord dat er een ziekte is die je van katten kunt krijgen, met dezelfde symptonen als Pfeiffer... Ik schijn de ziekte te hebben gehad.... maar we hebben geen katten.....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:24

Toxoplasmose is dat (weet niet of het juist geschreven is), en ja, dat kan kloppen. Je hoeft niet eens katten te hebben om het te krijgen, je kan het opdoen door in de tuin te werken (per ongeluk in aanraking komen met oude katteuitwerpselen) ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:55

Toen ik bloedarmoede had was ik altijd heel moe en lusteloos en iedere keer als ik zat en ik wou opstaan ofzo werd het helemaal zwart gespikkeld voor me ogen. Toen ik naar de dokter ging moest ik bloed laten prikken en dat moest gewoon in me arm en ze moesten wel 4 buisjes bloed hebben...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:25

Ik heb bloedarmoede!
En dat van je oog is een fabeltje Knipoog
Lol mensen denken dat nogsteeds.
Als je bloedarmoede hebt merk je dat vooral door moe zijn en als je ff hebt gelegen en dan meteen op staat zwart voor je ogen krijgt en fftjes duizelig bent.
Hetzelfde voor als je gezeten hebt.

Bloedarmoede kan je makkelijk onder dwang houden door veel zout te eten...dus een extra portie zout op je friet...aardappelen kwaken Lachen
En veel muntendrop eten Lachen
Ik heb het best onder conmtrole maar als ik een paar dagen geen zout naar binnen heb lig ik weer Boos!

gewoon geen onderschrift :D

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:49

Ik heb pas bloed geprikt en had geen bloedarmoede. Toch was ik wel steeds duizelig en razendsnel vermoeid.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:57

dat van je oog is geen fabeltje... ik doe de opleiding doktersassistente en mijn lerares anatomie fysiologie pathologie zegt dus dat je daar weldegelijk aan kunt zien of je bloedarmoede hebt of niet

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:06

Frostwood volgens mij heb jij last van een te lage bloeddruk Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:35

Ik heb het misschien ook..
ik ben altijd heel erg moe.. ook al heb ik heel veel geslapen
ook ben ik heel bleek volgens vrienden en heb het altijd heel koud, ook al heb ik 5 lagen aan Verward
als ik opsta ben ik soms ook wel duizelig..
duss tsjah.. Scheve mond

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:07

frostwood schreef:
Ik heb bloedarmoede!
Als je bloedarmoede hebt merk je dat vooral door moe zijn en als je ff hebt gelegen en dan meteen op staat zwart voor je ogen krijgt en fftjes duizelig bent.
Hetzelfde voor als je gezeten hebt.

Bloedarmoede kan je makkelijk onder dwang houden door veel zout te eten...dus een extra portie zout op je friet...aardappelen kwaken Lachen
En veel muntendrop eten Lachen
Ik heb het best onder conmtrole maar als ik een paar dagen geen zout naar binnen heb lig ik weer Boos!


dat wat jij hier beschrijft duidt meer op lage bloeddruk dan op bloedarmoede... als je een lage bloed druk hebt en je staat snel op word je draaierig, als je dan zout gaat eten (drop is ook zout) word je bloeddruk hoger en voel je je beter.

bij bloedarmoede helpt dit echter niet... daar moet je ijzer voor innemen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 17:47

Ik kom wel genoeg buiten denk ik... ga zowieso iedere dag naar mijn paard, en dan ben ik buiten! Ik voel me de laatste dagen weer wat fitter, maar net had ik zomaar weer een dip, en dan kom ik de trap nauwelijks op... 't is gewoon heel vervelend, ik voel me verder gezond, behalve dan die koppijn, maar die moeheid...grrrr!!

Nou ja, als ik volgende week nog last heb ga ik even naar de dokter!

Dank je wel voor jullie reacties allemaal!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:35

nou ik herken veel in jullie verhalen ben dus ook al 2 jaren aan het kwakkelen ik heb al ong. 2jaar last van vermoeidheid
en keelonsteking(angina)
ze zijn nu me bloed aan het testen op pfeffer ,toxoplasmose,tekenbeten
en voor een algemeen beeld ben benieuwd 3 x bloed geprikt ik hoop dat ze nu wel wat vinden . het gaat vooral met ups en downs de nen dag erg actief volgende dag kan ik nog niets eens me hond uit laten erg vervelend dus !! heb vande week me hoofd gestoten (nee ben niet blond haha) en heb dus de afgelopen bijna niks kunne (futloos geen energie)
dokter gebeld ik moet rust houden.(zeggen ze al 2jaar word er een beetje moe van !!!!!!!!)nou over 1.5 week uitslag ik hoop dat ze iets vinden eindelijk

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 15:15

Misschien ME, Salema?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _chou, Amazonbot, GoogleAdsense, Hicaria, Kayleigh__, Kieffertje, Kirrietje, Mnoonn, ogidni, ontherun, rollyjogered, xAlice en 172 bezoekers