SCHOOL... ik weet het echt niet meer!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

SCHOOL... ik weet het echt niet meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 16:18

Ik weet het echt niet meer hoor..wat ik moet..ik heb de laatste tijd namelijk helemaal geen zin meer in school.

Ik zit in de tweede klas van Grafisch vormgeven op het grafisch lyceum in Rotterdam..heb veel tekenvakken en opmaak programma's(quark express,illustrator indesign)...ik heb op dit moment nergens zin in,voel me nooit goed genoeg..heb geen zin om mijn best te doen..kweet niet wat ik moet doen..op dit moment komt er niets uit me en als ik zo door ga gaat het niet goed...Ik kan heel goed leren(heb 8en en 9ens)maar pratijkvakken??..Kweet niet of deze opleiding wel wat voor me is..maar weet ook echt niet wat ik anders wil doen.

Wil het liefst alles op een rijtje zetten en nadenken over mijn toekomst,maar ja ...je mag niet zo maar tot volgend jaar september van school af,natuurlijk...of is dat wel mogelijk,dat je gewoon alle behaalde modules houd...ik ken een jongen die alleen het eerste jaar had gedaan heel veel onvoldoendes had,van school ging en toen twee jaar had gewerkt en toen weer begon in de eerste klas..

Ik weet niet wat ik wil..ik ben het zat dat getwijfel...
Frusty Verdrietig
Kat

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:25

Misschien kan het nuttig zijn om met iemand op school erover te praten (een mentor ofzo). Hier hebben ze ook het beste inzicht in de situatie en de mogelijkheden wat betreft tijdelijk stoppen enz.
Ik denk dat het in ieder geval wel belangrijk is dat je alles even op een rijtje zet en hier niet mee door blijft lopen.
Sterkte!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:16

Tipje:

Keuzes maken: beter leren beslissen, workshop

Voorafgaand aan elke nieuwe stap ligt een beslissing ten grondslag. Hoe groter de stap, hoe meer risico. Wel of niet van baan veranderen, echtscheiding of de relatie toch doorzetten: hoe meer u een onbekend gebied betreedt, hoe moeilijker de keuze. Gevolg: veel gepieker omdat u bang bent verkeerd te beslissen. Een vicieuze cirkel soms, waar u moeilijk uit komt. De sleutel tot het daadwerkelijk nemen van risico’s, is het vertrouwen dat u het risico wel zult overleven, wat er ook gebeurt. Thema’s in de workshop: piekeren, falen, angst, vertrouwen, bang om fouten te maken, perfectionisme, omgaan met onzekerheid, moed. Doel van de workshop: grote en kleine beslissingen beter en sneller nemen. Werkwijze: praktisch met vele actieve oefeningen, zelfanalyse, uitwisselen van ervaringen, werken met eigen voorbeelden uit het dagelijks leven.
Inclusief lunch.



CODE: 52.68 -
zaterdag 10.30-16.30 uur, 11 januari 2003
Cultureel Centrum de Coehoorn, Coehoornstraat 17, Arnhem
prijs: €65,50 donateurs: €58,00

(zie www.volksuniversiteit.nl)

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:53

Je moet eerst eens het Internet af gaan zoeken, wat voor mogelijkheden zijn er voor jou, qua school? Wat wil je graag?

Zo heb ik het gedaan, en het bevalt me nu wel!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 15:08

ik moet ook gaan kijken wat ik allemaal kan met de opleiding die ik nu volg,als ik al zie dat die banen niets voor mij zijn,dan weet ik dat ik beter kan stoppen en als ze me wel interresant lijken dan weet ik waar voor ik het doe....Weet iemand een site met alle banen??

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:03

ik doe dezelfde opleiding en zit er ook over te denken om te stoppen, alleen dan vanwege de omgekeerde rede.
ik kan juist totaal niet goed leren en de praktijkvakken haal ik 8en en 9ens voor. als ik blijf zitten zal dat zijn vanwege de leervakken. en omdat grafisch vormgeven een vrij beroep is heb je geen opleiding nodig...dus waarom die moeite doen??
als ik dit jaar blijf zitten kap ik er echt mee, ik heb bijv. de maatschappijleer modules van vorrig jaar al veel te vaak over gedaan (de een 5x en de ander 3) en steeds denk ik een voldoende te hebben en dan nog niet Scheve mond

Je met je metor kunnen gaan praten, dan kun je met hem/haar overleggen of het echt zin heeft om door te gaan en wat anders het beste voor je is. Doe ik ook en het helpt je wel om er beter over na te kunnen denken.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 16:18

haha...ja..ik heb juist 8en en 9ens voor de leervakken..
Ja ik heb al een afspraak gemaakt..wat ga jij dan doen..ga je gewoon een baan zoeken??heb jij alle nodige pakketten thuis??