septische gewrichtsontsteking..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

septische gewrichtsontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 13:20

...Binnen hoeveel tijd treed kreupelheid of andere verschijnselen op, nadat een voorwerp van buitenaf een gewricht/bot geraakt heeft?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:01

Je bedoelt wanneer de ontstekingsreactie pijn gaat geven? WAnt als een scherp voorwerp het gewricht of bot raakt zullen ze meestal wel meteen kreupel lopen.
Een ontstekingsreactie heb je volgens mij binnen een dag (24 uur), maar het zal ook varieren met de weerstand die een paard heeft....dus kan het misschien ook langer duren

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 19:31

Dank je Fabienne. Ik zit gewoon weer te mutsen. Inderdaad, bij Imi zag je het binnen 24 uur. En ik las in Paardebenen van Offereins dat het inderdaad zelden goed afloopt.
Maar Maril heeft dus 4 weken geleden die mestvork in het been gekregen waar hij nu superkreupel op is. Zo kreupel dat het het er ernstig uitziet. Ging ik dus toch lopen twijfelen of het niet toch een septische gewrichtsontsteking was. Slaat nergens op.... Frusty
Vanmiddag liet hij opeens een verbetering zien waar ik erg blij van werd, puur door het afspuiten. Ik had tot nu toe alleen met coldpacks gekoeld en ben vandaag toch maar op het ouwe trouwe afspuiten overgegaan. Morgen belt Rodinde me terug, want die zat nu in het buitenland, dus ik hoop dat ik er snel terrecht kan.
Het gaat gewoon om een flinke overrekking, maar als ie dat beentje zo in de lucht houdt en geen meter wil lopen ga je toch twijfelen...

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 12:09

Mijne is in haar vroege jeugd gebeten door een Rottweiler in het spronggewricht, het botvlies was geraakt. Ze kreeg een heel dik been, echt mega super dik. Spuiten door de DA en het zakte heel langzaam weg, heeft er wel 1 gal aan overgehouden. Het gewricht is iets dik precies daar waar ze gebeten was, maar ze is inmiddels 12 en nooit last gehad van dat been. Succes en sterkte.