startkaartaanvraag GRRRRR

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

startkaartaanvraag GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 08:31

Goed, je moet dus op je aanvraagformulier invullen volgens de gebruikelijke afkortingen wat de aftekeningen zijn van het paard.

Maar op het stamboekpapier is het al niet helemaal conform de regels. LEtterlijk staat er dit:
kleine kol,
B.V.B. sok Achter oplopend
linksachter sok voor oplopend
ALLE 3!!!! benen witte vlekken kroonrand Haha!

Alsof men tegenwoordig maar paarden met 3 benen heeft. Ze hadden er of van moeten maken: alle 3 witte benen, of de witte benen, alle witte benen enz. Maar alle 3 benen staat zo stom.
B.V.B. is ook geen officiele afkorting, heb ik niet geleerd toen ik een aantal keren het signalement op moest maken.

OVerigens heb ik het letterlijk overgenomen op de startkaartaanvraag, ze komen er vast wel uit. Knipoog

NOg zo iets moois:
je moet een copy van paspoort meesturen met daarop:
afstamming
aftekening
transpondernummer

Nu heeft dit paard een ouder paspoort, daar staan geen aftekeningen op, maar wel: origineel document gezien en goedgekeurd door NHS, ......2000
Moet ik dan toch nog een copy van het stamboek meesturen? (het ouderwetse A4-tje). Ze kunnen toch aan een copy van transpondernummer en afstamming paard de rest toch wel opzoeken, dit paard heeft ooit een startkaart gehad?

En dan 1-1 starten Haha!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 09:46

ja vreselijk he!! mijn paard is ondertussen gekeurd en de leeftijd en hoogte zijn verandert. Dus ik een nieuw formuliertje ingevuld. Hoop dat ze het snappen!! en ik wilde ook de naam veranderen; ja hoor zei die mevrouw dat is mogelijk.kost MAAR 54 Euro . Uhm laat dan maar!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 10:01

Om fraude te voorkomen moet bij iedere nieuwe startkaartaanvraag de volledige set met kopietjes mee gestuurd worden. Als je nog op 1 januari wilt starten zou ik die formulieren gauw opsturen, want straks zit je weer inde vakantietijd en heb je je spullen niet op tijd terug.........

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 10:03

Ameretto heeft van die binnen-buiten-hoog-oplopende-witte-benen en dan ook nog eens een aparte druipkol c.q. net-geen-bles & vlekje bij z'n neusgat. Voor de startkaart hebben we alles maar gewoon overgenomen van de startkaart van de vorige eigenaar, die het weer letterlijk had overgenomen van het stamboekpapier. Voor het endurancepaspoort hebben we het weer letterlijk overgenomen van de startkaart. Ik weet niet eens of het exact klopt, 't zijn vrijwel alleen maar afkortingen en ik ga er maar van uit dat alles goed is zoals op z'n stamboekpapier staat. Als het maar op alle documenten hetzelfde is. Haha!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 10:20

Bij een van mijn paarden paste het er helemaal niet op. Heb er zie "papier" opgezet. Geen problemen mee gehad.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:54

Ik ga ook per januari starten, kom ik je vast nog wel tegen in de B Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:54

ik heb er 'zie kopie paspoort' opgezet... paste dr never op met al die rare witte voeten (oplopend hier, witte vlek daar, witte onderlip, etc)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 09:03

Eh Kayla, ga je ook springen?

Ik baal er zo van dat ik weer opnieuw moet beginnen. Met dat andere paard ging het gewoon goed, totdat die kreupel werd.
Maar ik zie wel hoe het gaat straks. Het wijken voor het rechterbeen gaat nog niet super en het achterwaarts niet, maar dat is nog niet direct aan de orde.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:22

bij mij paste het er ook niet op, ik heb het trouwens gewoon uit het paspoort over geschreven en een beetje eronder gekrabbeld..haha
tja, gedoe allemaal he!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:51

Moet je wel je paspoort terug krigjen. Dat is bij mij nu al zo een week of 9 onderweg. Ligt wel bij het stamboek, maar waar? Met een beetje geluk faxen ze vandaag de gegevens naar mijn werk. Hoop ik zondag alles te kunnen inleveren. zal wel niet lukken. 1 voordeel. waar ik wil starten kan ik toch pas in maart terecht omdat alles vol zit.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:46

germie schreef:
Eh Kayla, ga je ook springen?



Nee ik ben een dressuurmuts Haha!
jij?

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:45

phoe he ik dacht dat ik de enige vond die het een hoop irri gedoe vind om een startkaart aan te vragen....!