Ervaringen met Weijer-trailers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Ervaringen met Weijer-trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 21:36

Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe trailer, nu heb ik op de site van Weijer een tweepaards zien staan, waar ik nogal verkikkerd op ben geraakt. Het is het type W2000-F-161 2Paards.
Wie van jullie heeft zo'n trailer (gehad) en wat zijn over het algemeen de ervaringen van jullie met dit merk, daaronder kun je verstaan :
* handelbaarheid (ik moet alleen aan- en afkoppelen)
* comfort voor zowel paard als chauffeur
* bodem
* veiligheid
* wegligging
* onderhoud

Wie o wie helpt mij aan info?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:59

Weijer is een goede trailer voor een behoorlijke prijs. Ze doen het netjes achter de auto en zijn degelijk gebouwd. Als ik die westfalia niet op de kop had getikt, dan had ik zeker voor een weijer gaan kijken.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:18

Ik heb zelf een Weijer anderhalf paardstrailer. Hij ligt als een huis op de weg, maar dit kan ook aan de trekauto liggen (Nissan Patrol).

Ik ben erg tevreden over mijn Weijer trailer. De wanden zijn wit waardoor hij licht oogt en paarden makkelijker instappen. Ook heeft de Weijer trailer een lage instap, dat is ook fijn.
Ik breng mijn trailer altijd voor een onderhoudsbeurt bij een trailerbedrijf bij mij in de buurt.
Daar zijn ze niet weg van Weijer maar als ik ze dan vraag waarom niet, kunnen ze geen duidelijke redenen geven.

Ik vond ze ook erg vriendelijk bij de fabriek en er is veel mogelijk.
Ik koppel altijd alleen aan, dus geen probleem.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 09:09

Ik heb ook een weijer, en die is gewoon goed. Al 6 jaar lang, geen enkel probleem...
Wat ik wel eens tegenkom, is dat die trailer, omdat hij zo'n lage vloer heeft, achter een personenauto wat omhoog staat met de dissel.
Nooit zo erg dat het problemen geeft maar toch...te laag is ook weer niet goed.
Bij jeep-achtige wagens zit de trekhaak lager voor mijn gevoel. Mijn Weijer achter een Ford Transit kan eignelijk niet, die heeft de trekhaak te hoog.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 09:19

Dan zal ik toch mijn trekhaak lager moeten maken, of heb jij er geen last van, Fitzroy? Ik heb nl. dezelfde auto als jij, en vraag me nu af of dit geen problemen op gaat leveren.
Mijn achterbuurvrouw heeft volgens mij ook een Weijer, ik kan wel eens vragen of ik haar trailer achter mijn Patrol mag hangen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 10:48

Bloos heel erg, maar weten jullie dat ik daar nog nooit opgelet heb?
Dan zal het wel meevallen anders had ik dat wel geweten!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 11:15

Wil je de volgende keer even kijken voor mij?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:04

Wij hebben er ook een Weijer bij, maar hij doet het nu aln een heleboel jaren super!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:57

imker schreef:
Wil je de volgende keer even kijken voor mij?


Ik zal zondag even kijken voor je als ik op wedstrijd ga. Dus nog een paar dagen geduld Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:02

Ik heb een Westeria en een Grand Vitara van Suzuki. Ook mijn trailer helt naar achteren omdat de instap laag is en de trekhaak net te hoog. Bij mijn vorige auto, een nissan primera, had ik dit probleem niet. De oude trailer van mijn vriendin stond zelfs heel erg hellend naar achteren achter mijn trailer, en das niet zo prettig omdat de last van de trailer dan maar op een as rust.
Ik heb toen ik een trailer zocht, geen Weijer gekocht omdat ze naar mijn idee niet zo stevig waren. Ook moest je voor alle extra dingen die ik wilde hebben grof bijbetalen en werd dan niet meer een goedkope trailer. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Westeria met alle op en der an, en ben er super tevreden over. Ligt als een huis op de weg. Ook de eigenaar van de andere Westeria bij ons op stal is zeer te spreken over deze trailers.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 14:07

Mijn Westeria is inmiddels voor mijn gevoel aan vervanging toe, dus ik ga een andere trailer proberen. De Westeria hangt nu achter de jeep en net wat je zegt, hij hangt best achterover. Da's idd niet zo goed voor de assen. Mocht dat nu ook het geval zijn bij de Weijer, dan laat ik mijn trekhaak verlagen.

Fitz, ik wacht met smart op je bericht van zondag!!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:40

Controleer ook je kogeldruk als je trailer zo achterover hangt. Wat dit maximaal mag zijn is terug te vinden op het typeplaatje van je trekhaak en/of in de papieren. Als de kogeldruk te groot is, dan is dit absoluut niet bevorderlijk voor de wegligging, slecht voor je auto ook bovendien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 19:47

Bedankt voor je advies Margreet, ik zal het zeker onthouden.