Hoe komt sinterklaas bij jullie binnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sinterklaas_

Berichten: 12
Geregistreerd: 25-11-02

Hoe komt sinterklaas bij jullie binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 20:29

Om wat ideeen op te doen hoe sinterklaas overal binnen komt wil ik jullie vragen hoe hij bij jullie aan komt.


Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:30

Bij ons komt hij altijd met een sleutel door de achterdeur Haha! onze schoorsteen zit dicht ofzo Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:34

Wij laten de balkondeur op een kiertje...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:35

hij zet z'n schimmel (ja die mooie grof gebouwde van de reclame) bij mij op stal, brengst dan heeeel veeeel cadeautjes en lekkere dingen en gaat dan weer weg (zonder paard)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:37

In Heiloo komt hij te paard(als het lukt tenminste zie Kater voor de Sint )

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:42

ow bedoel je in je woonplaats? sinterklaas rijdt hier bij gebrek aan een schimmel met een ferari door het dorp.....moest zo lachen toen ik dat voor het eerst zag.....

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:45

Hij heeft van elk huis in Nederland een tweede sleutel, en daarom kan ie gewoon bij ons binnen. Mijn moeder laat in de week van Sinterklaas de rolluik open. maar mocht ze dat vergeten, nog geen ramp, want Sint heeft inbreekpieten bij zich, en die kunnen de rolluik open maken, en doen m ook netjes weer dicht. Zijn paard blijft meestal buiten, dat vraagt mijn moeder bij m aan, anders wordt de vloer zo vies. Op verzoek van Sint de wortel en het hooi en water voor het paard in de hal, vlak voor de deur, mijn schoen in de kamer. Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sinterklaas_

Berichten: 12
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 20:45

Ik moet zeggen dat ik even in een deuk lag van de reacties. erg leuk. Ik bedoel inderdaad hoe sinterklaas het dorp binnenkomt, of op scholen. andere leuke reacties sla ik niet af.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:57

Met de boot uiteraard! Maar om Amerigo NOG een bootreis te besparen rijd ie dan verder in een koetsje met twee friezen.
Bij ons in huis komt ie gewoon door de schoorsteen en Zwarte Piet komt door het sleutelgat. Dat kan hij, want Zwarte Piet is ontzettend lenig!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:08

Nou, sinterklaas komt soms bij ons een schimmel lenen als americo erg moe is. Hij belt dan eerst en als het paard 's ochtends weer op stal staat, dan zitten er ook kadootjes in de schoenen van de kleine kindjes die ze gezet hebben. Lief he van sinterklaas. Vorig jaar had hij zelfs een grote zak met leuke dingetjes neergezet voor ons. Ook komt hij voor ieder paard op stal iets brengen. (soms alleen voor de eigenaren maar ja kniesoor die daar op let)

Stralend de dag door.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 02:00

ummmm, ow hier belt hij gewoon aan en dan doe ik de deur wel open Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 08:51

Natuurlijk hopen wij dat Sinterklaas weer de moeite zal nemen om naar Veikkola te komen. Helaas is het voor ons al weer een paar jaartjes geleden dat we hem gezien hebben. Hij komt dus meestal stiekem langs, omdat hij geen tijd heeft voor een uitgebreider bezoek, aangezien Finland zo groot is en er maar zo weinig Nederlandse kinderen wonen.

Als hij toch bij ons zou komen, heeft Zwarte Piet de keuze uit 4 schoorstenen:

1) De open haard is niet zo handig. Die komt staat op het buitenterras, dus dan komen de kadootjes alsnog buiten terecht.

2) De sauna is ook niet zo handig. Die kachel is heel klein en we zouden er ook niet aan denken om die te controleren. Hoewel, de verjaardag van Sinterklaas is een nationale feestdag in Finland, dus misschien gaan we wel naar de sauna en komen ze dan vanzelf wel tegen.

3) De broodoven is nog een mogelijkheid, maar die is vrij klein. Dan moet Zwarte Piet zich wel in redelijke bochten wurmen. Hoewel: misschiem we het handigste omdat die schoorsteen nogal apart staat, dan kan hij zich niet vergissen. Misschien moet ik anders maar een bordje klaarzetten op het dak.

4) De steenkachel is in principe het beste kwa ruimte. Er zitten natuurlijk ook deurtjes in, maar die kan ik wel op een kiertje zetten.

Als alles goed is hopen wij Sinterklaas dit jaar in het echt te zien, en wel op 30 November. Voor Jantje wordt dat de eerste keer in zijn leven. Voor mij is het ook alweer 7 jaar geleden dat ik de goedheiligman in het echt heb gezien. Dit jaar was de eerste keer in 8 jaar dat ik Sinterklaas op de televisie heb gezien....

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:45

Wij hebben aardig wat schoorstenen maar die grote kado's passen daar niet doorheen. Daarom zetten wij op pakjesavond altijd een dakraam open zodat het daar doorheen gekiept kan worden. We horen dan een hoop kabaal en ja hoor..... de overloop ligt dan vol.

Ooit heeft Piet zich vergist en iets door de schoorsteen van de broodoven gestopt maar voor je in het donker door de tuin daar gearriveerd bent, ben je een ijskonijn geworden brrrrrr.

De laatste paar dagen mis ik wel regelmatig wat slobber en treft ik "vreemde" mest aan in de paardenstal. Volgens mij heeft Americo niet genoeg aan de appel of het peentje Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:31

4 december laat ik alle sloten vervangen...de schoorsteen zit al dicht...

De Sint komt er bij mij dus NIET in *LOL* Heeft mij te vaak teleurgesteld! Tong uitsteken Ik heb pas dit jaar een paard gekregen, en is volledig betaald door mijn ouders...de Sint heeft zich weer laten kennen...en ja, ik ben aaaaaltijd braaf!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:32

bij ons op de bassischool kwam de sint met een ambulance auto

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:40

Hij komt niet bij mij.. Huilen

Ik denk dat ik dit jaar niet lief ben geweest ofzo..

Ik zet iedere avond braaf mijn paardrijlaars ( wishfull thinking ) maar nix hoor..

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:07

Tallie1979 schreef:
Ik zet iedere avond braaf mijn paardrijlaars ( wishfull thinking ) maar nix hoor..


Je moet ook kleiner beginnen. Sinterklaas houdt niet van inhalige meisjes. (hij komt bij mij dus ook niet) Knipoog

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:09

Sint kwam vorig jaar ook hier op school met de ambulance maar nu wilde hij een paard van mij lenen. Mij leek mijn Tinker wel geschikt maar nee, Sint wil in het karretje achter de Shetlander, zou hij de Tinker niet vertrouwen Verward


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:06

Sinterklaas van de school komt stiekem ... denk dat er meer achter zit Haha! ... thuis wil ik dit jaar de buren engageren om de deur te beuken s'avonds ... Lekker bonken en tuurlijk de kadoo'tjes voor de deur gooien, dus hopen op droog weer ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:41

Sinterklaas komt natúúrlijk met de pakjesboot! Americo neemt hij niet mee (bij gebrek aan een Americo met passende stokmaat Haha!), dus hij gaat lopen, dat is goed voor zijn oude botten. Dan gaat hij via een grooote omweg, zodat het hele dorp weet dat Sinterklaas er is, dankzij de fanfare die achter hem aan loopt, naar het kerkplein. Daar wordt hij welkom geheten door de burgermeester, en dan gaat de optoch verder naar het dorpshuis, waar het feest met liedjes, kleurplatenwedstrijden en dansende en pepernotenstrooiende Pieten kan beginnen!

Bij mij thuis kwam hij via het zolderraam binnen, zette al de pakjes op de overloop neer, sloop het huis uit, en klopte héél hard op het raam. Als ik dan de deur opendeed was hij verdwenen! Haha! dus ging ik maar zoeken of hij niet toevallig een pakje heeft verstopt, en dan kwam ik op de overloop....JOEPIE!!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Maart

Berichten: 83
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:54

Bij ons verschijnt hij altijd op een of andere manier Verward Ik heb hem nog nooit aanzienkomen tenminste.
Ik zag gister trouwens een Renault Espace met Sinterklaas en z'n pieten op de ring in Eindhoven , dus misschien komt hij dan op die manier.

Bij ons kwam hij eerst altijd door de afzuigpijp in de keuken totdat we vonden dat Sinterklaas zich dan wel errug dun moest maken Schijnheilig en sindsdien heeft hij een sleutel van de achterdeur. Maar sinds we verhuisd zijn komt hij niet meer dus m'n moeder zal wel vergeten zijn om een sleutel te geven. Scheve mond

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:26

Maart schreef:
Maar sinds we verhuisd zijn komt hij niet meer dus m'n moeder zal wel vergeten zijn om een sleutel te geven. Scheve mond


ja das pas kl*te, maar maak je maar geen zorgen, hij komt hier ook niet zo vaak meer Boos!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:32

Bij ons komt Sinterklaas nogal regelmatig mijn Fjordje lenen om bij de scholen op bezoek te gaan Haha! en volgens mijn kleine nichtje die bij ons logeerde en ik het "probleem" voorlegde dat wij geen open schoorsteen hebben heeft Sinterklaas "Sleutelgatpietjes" die door het sleutelgat kruipen en dan de deur voor hem open doen. Nou vraag ik je... een flinke bos met reservesleutels of een goede loper is dan toch handiger??? Schijnheilig

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:34

Maart schreef:
Maar sinds we verhuisd zijn komt hij niet meer dus m'n moeder zal wel vergeten zijn om een sleutel te geven. Scheve mond


wees maar gerust mijn kind Clown dit jaar zal hij zeker komen, vorig jaar heb ik hem voor zijn verjaardag een lock pick setje cadeau gedaan, dus dat moet goed komen }>
(bij mij gebruikte hij dezelfde smoes, daar hebben we maar even korte metten mee gemaakt)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ceffyl, YandexBot en 135 bezoekers