een afscheid en een begroeting.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

een afscheid en een begroeting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 23:35

Het heeft een tijdje geduurd, maar ik deel het toch maar even mee aan de mensen die Frieda (één van onze Fjorden) kennen. Een tijd geleden heeft Frieda een hele heftige koliek-aanval gehad. Ze had het afgelopen jaar regelmatig last van koliek. De laatste keer had ze ontzettend veel pijn, zoveel pijn dat ze niet eens meer kon/wilde liggen. Dat deed ze normaal gesproken als ze er last van had. 's Nachts is de DA nog even geweest om haar een spuit te geven om de boel los te maken. Dat heeft niet mogen baten en de volgende ochtend was ze nog steeds heel erg ziek. Toen was het voor mijn ouders al duidelijk... dit had geen zin meer en was niet eerlijk tegenover Frieda. We hebben de DA laten komen en hebben haar in alle rust laten inslapen. Het was gewoon haar tijd dus we hadden er allemaal vrede mee. Lachen Jelka, onze andere Fjord vond het maar wat vreemd dat haar vriendin er niet meer was en ik zag aan haar dat ze zich niet helemaal happy voelde.

We hadden allemaal het idee dat Jelka weer gezelschap moest hebben, dus plaatste mijn moeder een advertentie op Marktplaats om een goed tehuis aan te bieden voor een gezelschapspony voor Jelka. Het mocht een oud ponietje zijn... afgelopen donderdag verscheen Belladonna in Jelka's leven, een New Forest van 1.47... ze is 21 jaar, maar dat zie je er absoluut niet aan af. Ze is errug braaf en houdt er nog steeds van om een lekkere buitenrit te maken. Ze heeft Z2 gelopen bij de ponies (maar voor ons is dat bijzaak Lachen ). Susan mag verder vertellen hoe Donna of Bella (we zijn er nog niet helemaal uit hoe we haar gaan noemen Haha! ) aanvoelt tijdens het rijden...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:37

gecondoleerd met frieda... sterkte daarmee, ze was toch al behoorlijk lang bij jullie?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:40

Sterkte met eht verlies van frieda.
Wel een mooi verhaal

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:43

Belladonna de Paint... Knipoog

Dit dankzij haar bles die aan één kant helemaal doorloopt over haar onderlip. Ik vind het best mooi! Zaterdag heb ik Belladonna mogen bewonderen en het lijkt me een heel vriendelijk paardje. Susan heeft haar idd al gereden, ik ben ook heel benieuwd hoe ze aanvoelt, volgens Maartens moeder is ze op één pink te sturen! Lachen

En Frieda... ja ik wist het dus al. Het blijft verdrietig om op zo'n manier afscheid te moeten nemen van een paard dat je jarenlang hebt gehad. Maar het was zeker beter zo.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:06

Jeetje, ik weet ff niet wat ik lees, sterkte Maarten.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:59

Oh jee, dat wist ik niet... sterkte met het verlies van Frieda. Het is wel beter zo...

Wel fijn dat je een leuk maatje voor Jelka hebt gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:39

Agos, wat sneu voor Frieda. Sterkte voor jou en je ouders en Susan.

En dat maatje voor jelka klinkt wel erg leuk!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:06

o jeetje... heel veel sterkte met het verlies van frieda!! Wel lekker dat jullie voor jelka een maatje hebben gezocht en gevonden...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:32

Ik wist het ook al.. Echt heel erg verdrietig hoor.. Verdrietig

Maar wel fijn voor Jelka dat ze niet meer alleen is.. Lachen Veel succes met de nieuwe aanwinst.. Haha!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:12

gecondoleerd en veel sterkte met het verlief van Frieda,
ik moet even een traantje wegpinken Verdrietig

Ik hoop dat Jelka zich nu weer wat happier voelt
met een vriendin erbij, maar dat kan niet missen denk ik

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:13

Wat knap dat jullie die beslissing hebben genomen. Valt niet mee om zo in het belang van het paard te denken, zeker niet als je haar al zo lang hebt.

New-Forestjes kunnen trouwens jaren mee, hoor. Bij ons op stal staat er eentje van ruim 27 jaar oud en die loopt nog steeds een paar keer per week een bosritje. En hij is nog steeds even pittig, hoewel je nu sinds kort wel gaat zien dat ie echt een dagje ouder wordt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:18

Tja ik wist het ook al, maar het blijft altijd moeilijk om zelf de keus te moeten maken van stoppen of doorgaan. Maar jullie hebben in het belang van Frieda gekozen en daar heb ik veel waardering voor.

Fijn dat Jelka nu weer een maatje heeft, hoop dat ze daar ook af en toe wat streken mee uit kan halen }> en zet haar binnenkort eens op de foto zou ik zeggen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:37

ahh arme Frieda... gelukkig heeft ze nu geen pijn meer. sterkte


Wel fijn voor Jelka dat er al weer zo snel een nieuw paardje is gekomen, heeft ze gelijk weer wat afleiding!! foto's??

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:00

Ik wist het ookal
maar vind het leuk om te lezen dat jullie een nieuw vriendinnetje voor jelka hebben! ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:46

Heel veel sterkte.....

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:33

Ok omdat een aantal mensen (waaronder Maarten en karin) erg nieuwsgierig zijn naar Bella (of Donna of poppie zoals maartens moeder haar noemt) zal ik een klein beetje omschrijven hoe ze is.
Ze is geweldig, heerlijke gelijkmatige gangen en nergens bang voor, een ideaal recreatie paardje dus. het einige nadeeltje? is dat ze echt een hekel heeft aan het bit, hierom wordt ze nu gereden met een hackemore.
Ze is erg braaf echt echt de droom van maartens moeder, ik hoop dat ze er ook allemaal veel plezier aan zullen hebben, maar daar ben ik niet zo bang voor.
En over Frieda, het was echt het beste ook al was het moeilijk. Maarten nog een keer een dikke knuf.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 02:19

Hee wat fijn dat Ingrid nou een nieuw paardje heeft! Ben druk voor haar op zoek geweest. (Niet met succes maar je hebt er rare mensen bij)
Jammer van Frietje, maar beter zo. Mooi dat Jelka met haar maatje kan opschieten. Succes er mee!