Eindelijk op een echt paard gezeten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Eindelijk op een echt paard gezeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 17:14

Jawel gisteren was het zover. Ik rijdt altijd op pony's maar had eens gevraagd of ik eens op een paard mocht. Gisteren mocht ik dus op Ginger. Zij is 1.62. Nog niet echt groot maar voor mij al een hele stap.

Bij het aanstappen voelde ik al dat ze niet lekker liep. Bij het aandraven op de rechterhand voelde ik dat ze een beetje onregelmatig was. Aan de instructeur verteld maar hij zei dat hij niet echt iets kon doen. Dus maar doorgereden. Pff wat werd ik moe. Brittje loopt vanzelf en deze moest ik toch wel flink aandrijven. Bovendien hing ze heel erg in de teugels. Soms ontspande ze wat maar dat was maar even.

Toen van hand veranderen en toen werd ze toch wel erg kreupel. De instructeur zag het ook dus ik ben maar gaan uitstappen. Jammer maar volgende keer beter. Hij vroeg nog of ik op een ander wilde maar ja ik ben zo iemand die graag voor een paardje wil zorgen.Ik heb dus goed uitgestapt en rustig op stal gezet. Daarna gevoeld of er iets warm was ofzo. Niets was warm of gezwollen. Daarna een deken gezocht voor Ginger. En toen nog even met Barley geknuffelt.

Volgende week beter. Want deze week zal ze wel op rust gaan en een groter paardje durf ik nog niet goed aan. Misschien dat ik nog eens op Britt rijdt deze week.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:16

He dat is al weer een stap in de goede richting. Wel niet zo heel lang, maar wel een goede ervaring, en da's belangrijk!
Doe Ginger maar een dikke zoen van me, ik mocht altijd graag op haar rijden als ik bij jullie was.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:46

Jammer dat ze niet goed liep joh... Maar wel super van je dat je erop bent gegaan!! Geef dr maar een knuf dat ze snel beter wordt zodat jij weer een keer op dr kan klimmen Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:01

Goed van je Heike! Ik dacht bij het lezen van de titel even dat je op een Paint had gereden Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:22

Goed hoor.
En zie je wel dat een groter paard ook niet eng is.
Maar nu maar hopen dat Ginger zo weer beter is.

En je bent altijd uitgenodigd om een keer op mijn schimmeltje te komen rijden hoor, die is ook niet zo groot.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:43

Hé goed zeg op zo'n groot paard Haha!!
Ik mag wel op gaan passen straks heb je de smaak te pakken van paarden en wil je eens op een hele grote Knipoog

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:11

Kom bij mij paardrijden! Als je eenmaal op een Shire gezeten hebt, ben je nergens meer bang voor. Oh ja, ze zijn net zo lief als dat ze groot zijn hoor Lovers

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:14

Wat leuk Heike! Ben je nu ook paardengek geworden? Of blijf je liever bij de pony's ?

Ik ben toch wel een ponymiep, paarden zijn ook gaaf, maar toch.. pony's hebben iets. Het is alleen jammer dat die lange benen van mij niet echt meer op een pony passen. Dus dan wordt het maar zoiets als een Shire, dat past wel en is ook nog eens superlief Haha!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:49

Wel leuk dat je een keer op een paard heb gereden. Maar ik ben ook echt een ponygek! Ik heb nog bijna nooit op een paard gereden en blijf ook gewoon bij de pony's. Ik heb wel mijn lengte mee voor pony's.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:59

Wat leuk zeg, dat je nu ook op grotere paarden durfd! Ik rijdt eigenlijk ook liever op pony's (haflinger IJslander, van die brede) maar k ben best groot en zwaar, dus ik moet meestal op een paard.
Misschien is het de volgende keer wat slimmer om op een wat sneller paard te gaan, want je moet al wennen aan d grote passen en als je dan ook steeds moet drijven, dan wordt je natuurlijk wel heel erg moe.
Ik rijd trouwens altijd op een paard van 1.75m en ik heb ook een keer op een Shire en op een Belgisch trekpaard gereden! Die zijn echt leuk! Net een pony maar dan in het groot!

spofreloe
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: dedemsvaart, in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:21

Cool wat goed van je!!!

persoonlijk vind ik pony's veel fijner rijden dan paarden, zo lekkere kleine huppelpasje, past wel goed bij me

Maar paarden rijden ook fijn hoor, je moet er alleen eerst even aan wennen!

Slapen maar nou is het wachten tot het paard niet meer kreupelt, hé?

Haha! veel succes de volgende keer

Party!! groetjes jellisa

gaat heel erg goed met Idsiej!!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:54

ach ja spofreloe je rijd nu alleen maar op paarden, en de grootste waar je hier op rijd is wel 167.
en heike, ze wilde nooit meer rijden toen ik de pony verkocht had waar ze al te groot voor was.
maar naar lang modderen en haar gang laten gaan rijd ze hier nu op alle paarden.
tja ze had wat hoogte vrees maar daar is ze nu over heen en hopen dat dit ook gauw met jou ook gebeurd.
veel geluk met rijden op de paarden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:26

Oh stoer zeg, daar heb ik toen ook op gereden bij jullie!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:03

Na drie jaar bijna alleen maar op pony's gereden te hebben, heb ik de afgelopen paar maanden ook weer een paard onder m'n kont gehad. (Nou ja, niet de hele tijd natuurlijk... Haha! ) Ik moest echt weer even wennen aan die kamelengang, hoor. En doorzitten in draf? Nou, vergeet het maar! Clown

Wat de grootte betreft maakt het me niet zoveel uit (behalve om erop te komen, want dat kan ik dus niet zonder opstapje Lips are sealed ), maar misschien komt dat ook doordat ik vroeger eigenlijk alleen nog op paarden reed. Ik ben er daarna wel een aantal jaartjes uitgeweest, maar toch.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Neon, reina, Ubermetrics, Webding en 152 bezoekers