Ijsbrand Chardon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 18:52

vandaag had (de zoon van) mijn baas een trainigsdag voor de WK tweespannen. vanochtend eerst dressuur en dan 's middags vaardigheid. ik moest vanochtend al een uurtje eerder komen (pfff om 6 uur mijn bed uit). een voor een kwamen de andere menners ook en de trainer en de chef d'équipe. nou ik was buiten met de paarden bezig op tuigen, kwam dus de trainer, hij gaf me een hand. kom ik er later pas achter dat het Ijsbrand Chardon is. en vroeger was Ijsbrand mijn favoriet bij het mennen. was dus wel ff heel gaaf.nou dressuurtraining heb ik niet veel van gezien omdat de stallen afgemst moesten worden en het derde paard Fillippo had een aantal knotjes eruit geschuurd dus die moest ik opnieuw vlechten. daarna hebben we met zijn allen heerlijk geluncht. mijn bazin had van allerlei broodjes in huis gehaald en soep enz. Ijsbrand was vrolijk verhalen aan het vertellen. 's middags dus vaardigheids trainig. eerst even King uitgevlochten en daarna gekeken. was echt heel leuk. en er rijdt zelfs een tweespan friezen mee. uit deze selectie dat nu traint worden straks 3 combinaties gekozen die dus meegaan naar het wk tweespannen in duitsland. word dus nog wel spannend of we erbij zitten. dit was mijn verslag ff voor vandaag *LOL*

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 18:58

jeetje man echt super cool!!!
ja ijsbrand was vroeger ook mijn favoriet.
ik ga ook altijd hier naar de zelhemsepaardendagen en daar rijden alle toppers dan mee,echt zo gaaf,tweespan en vierspan. Kwijl

maar echt gaaf voor jullie zeg!@!!!

soms is het beter om te zwijgen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 19:04

ik ging vroeger weleens naar beekbergen en stond daar dan half te Kwijl als ijsbrand reed. en nu werk ik dus eigenlijk ook bij een topper tweespan. (ik wist het al wel, maar vandaag werd ik me echt bewust van) Bennie draait mee in de top van de tweespan dus.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 19:11

ja das echt super man!!!
ik vind het ook zo'n eer dat ik les heb van een voormalig nederlands kampioen tweespan zware mararthon,ik kijk toch zo tegen die man op he?

Afbeelding

de man op de foto is dus han,mijn instructeur.

soms is het beter om te zwijgen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 19:26

gaaf joh Renaat. Volgens mij is IJsbrand echt een hele gave gozer. Heb alleen interviews met m gelezen, en dan kwam hij echt heel gaaf over. Heb m ook een tijdje in mijn onderschrift gehad (Het plafond zul je nooit bereiken, maar je moet er wel naar blivjen streven)...
Die man heeft ook echt onwijs 'grote' dingen bereikt. Hij was een van de eerste Nederlanders die WK won, OS won etc. De laatste tijd is het een beetje over geloof ik (ik hoor er niks meer van), maar hij blijft gaaf...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 19:31

hij heeft vorige week (of was het nou die week daarvoor) Aken nog gewonnen met 4 span. en inderdaad hij is echt errug tof. een geweldige vent *grin*.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:59

Zo, kijk en af en toe baal ik enoooorrmmmmm dat ik hier woon. Ik heb die kerel dus nog nooit zien rijden, behalve op plaatjes.
Echt helemaal te gek.
Zoals die door de hindernissen scheurt met vier, pfff ik heb al moeite met 1!
Een groot voorbeeld van mij en jij zit met hem broodjes te eten!!!!

(JAloers!!! Op jullie allemaal op jouw en al helemaal op Sanderijn!!!!)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:01

a jantina,dan kom je maar eens een weekje bij ons logeren en dan kan je vast wel les krijgen van Han,je mag bij mij gratis logeren maar je paard denk ik niet Schijnheilig
dus denk er spaar er maar eens over Knipoog

van mij ben je van harte welkom!

soms is het beter om te zwijgen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:52

Mijn schoonzusje (Saskia die hier ook wel eens komt) komt oorspronkelijk uit Delft en zij reed bij Chardon.

Vanaf dat ze zes jaar was. Ze heeft ook wel eens les van hem gehad en dat vond ze altijd erg leuk. Ik moet nog steeds en keer naar die manege gaan om te kijken. heb het alleen op foto's gezien en dat zag er supertof uit.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 12:02

heeey Jantina anders kom je eens hier heen als ik bij jou ben geweest elk jaar is hier ook een boel te doen op beekbergen=hier om de hoek

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 15:40

Hee, lijkt me tof! Maken we er een boktmeeting van! Ehm, Sanderijn en jij wonen zeker niet dicht bij elkaar he?
Daar wil ik zeker nog eens heen, naar Sanderijn. En dan wanneer die marathons gereden worden. Neem ik wat handdoeken en teiltjes mee!! Kwijl
En wie weet win ik ooit eens de lotto, oh nee doe ik niet aan mee. Nou ja, wie weet komt het schip met geld aan, dan neem ik Isolda mee!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 15:47

tuurlijk kom je eens naar beekbergen,want dan kom ik gewoon ook(is niet zo ver weg bij mij hoor)doen we minimeeting met jantin,akerna,nimmie,ik en jacq?en maaike?

soms is het beter om te zwijgen

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 15:53

Waar was dat dan? Bij de riant???
Ik heb mijn eerste menlessen gehad van een NL kampioen 2 span pony's en met zijn kampioensponys!!!! Gaaf!!!! Die man (Chris van de sprengen) kennen we namelijk al 20 jaar omdat ie bij ons werkt. (tja, met de pony's valt niet zoveel geld te verdienen als bij de paarden).
En van mieke van tergouw heb ik 1 van mijn paardjes gekocht. Ik zie er nog vaak en ze is ook een heel leuk, gezellie mens!
En als we het dan toch over kampioenmenners hebben, Arend Jan Hammink ken ik ook al gigantisch lang en goed...
Tja, zal wel aan de mooie Apeldoornse, Beekbergse en Loenense omgeving liggen... Dromen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 19:42

Ik heb het eventjes nagekeken en 20 t/m 22 Juli is er op Riant weer een internationale menwedstrijd volgens mij is dat samengesteld dus dat is dan 3 onderdelen? zeg ik het zo goed?
Het is het weekend voor mijn vakantie dan ben ik nog niet weg dus Jantina als je een weekendje Apeldoorn wilt doen??? Sanderijn woont ook redelijk dicht bij mij zelfde provincie *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 19:45

He you guys! Ik ga eens even overleggen en bekijken. Ik moet eigelijk dat weekend werken, maar misschien kan ik wel iets regelen. Lijkt me erg leuk een reisje te maken naar het verre Apeldoorn. Nou jaaaa... ver? hihihi, een halve wereldreis! Hahaha, sorrie ben ietwat aan de vervelende kant.
Ik denk dat ik er zo ben in de trein vanaf Leeuwarden, denken jullie niet?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 19:54

geen idee eigenlijk ik reis nooit af naar het hoge noorden *LOL*
achja volgend voorjaar kom ik eduard pesten en dan kun jij me eruit crossen met Isje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-01 20:05

-> kim je had het goed inderdaad drie onderdelen. eerst dressuur, dan marathon en daarna vaardigheid. mijn baas doet daar geloof ik ook mee.

-> jantina vanuit leeuwarden met de trein is 2 uur, je hebt wel overstappen.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 20:10

ja en dan kom ik ook!

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Ijsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:21

hoi

pas heeft hij weer eens iets gewonnen weet effe niet meer wat maar zag iets voorbij komen pas op tv.

gr

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Ijsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:24

Vind IJs altijd zo'n toffe vent. Ben jaren geleden geregeld met hem mee achterop gegaan op het vierspan (alleen tijdens de trainingen hoor Tong uitsteken ) en dat was altijd mega leuk en gezellig.
Hij kan leuk vertellen en is een prima leermeester Haha!

Anoniem

Re: Ijsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:28

Tjee, dit topic is 4 jaar oud!!!!!!!

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Ijsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:35

hoi,

Wat maakt dat uit ijsbrand bestaat nog steeds toch?

instructies
Berichten: 18
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ijsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:35

Hum, zo'n oud topic ophalen is niet echt netjes!! en nodig
Slotje??

Les nodig of begeleiding met een jong paard?
Neem eens contact met me op, in Z'meer e.o.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Ijsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:09

ik snap niet waarom?
moet er weer wat nieuws geopend worden dan?
Dan krijg je straks tig topic's als je de oude niet mag openen.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Ijsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:12

of ze moeten de oude automatisch een slotje geven of verwijderen dan kan er ook niet gereageerd worden.

(mijn mening)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ezranka, Fientj, marinst, Martje80 en 83 bezoekers