Verslag concours Genemuiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Verslag concours Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 18:49

Vandaag op concours geweest in Genemuiden.. Nou we waren op tijd daro enz na een tijdje parcours verkend.. en snel met me trainer opgezadeld (me ouders zijn een weekend weg dus ik was met iemand anders mee) Hij was met inrijden egt super rustig misschien wel iets te rustig achteraf.. Nou toen was ik aan de buurt.. Het gedonder begon al bij de 1e hindernis veelste groot want hij sprong zelf al af (terwij hij er nog wel een galopsprong kon maken) toen naar 2 weer een super grote sprong.. maar geen balk ofzo.. nou de dubbelsprong 3a 3b ging perfect 4 ook alleen bij 5 wilde hij zelf al gaan terwijl hij nog 1 galopsprong moest maken met het gevolg dwars door de hindersnis 6 sprong ie wel goed en toen stond ie in 1 x om de rem voor 7.. 1 weigering dus weer op nieuw aangereden en hij sprong hem goed.. toen de dubbelsprong 8a 8b die sprong hij ook wel aardig goed.. en de laatste hindersnis weer een stop hij stopte al 7 m ofzo voor de hindernis steigeren en bokken enz.. nou sporen er goed hard ingetrapt en na voren laten galoperen ff weer opgevangen en toen weer zo 3 m voor de hindernis stoptten... gevolg uitgebeld!!! Boos! me trainer en diegene met wie ik mee was wisten ook nie waar het aan lag... Alleen we weten haast zeker dat het gewoon weer uitproberen van hem is Boos! Huilen Na toch maar 2e parcours alsnog gestart met inrijden weer heel erg rustig en bij alle hindernis met inspringen goed erbij... na toen moest ik dus naar de hoofdring komen en toen wou ie al nie der heen... dus een man heeft hem vast gepakt bij de teugels en geprobeerd met te nemen wilde dus eerst nie.. toen een vrouw een klap met de zweep op zijn kont geven en toen wou ie uiteindelijke.. toen gestart sporen er in geramt en toen aanrijden op 1 nah gelijk 2 weigeringen Boos! toen sprong ie erover 2 sprong ie makkelijk en toen 3 weer nie dus.. weer uitgebeld!!!

dus het ging erg k*t.. hij probeert altijd allez uit op dit moment is het wel weer erg maar het afgelopen jaar liep ie als een trein met springen... we zijn nu eigenlijks nog maar net M dus misschien ligt het daar aan.. we gaan in iedergeval oefenparcoursen rijden en dan als ie dan stopt flink op zijn flikker even geven zodat ie weet waar ie aan toe is... En dan maar weer gaan proberen..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:36

~jammer!
maarja misschien gaat het dan toch te snel!gewoon nu rustig aan doen.. ook is dat moeilijk omdatj egraag wilt!
de pony van mijn clubgenootje is echt dwars, hij springt overal overheen..maar zodra die op wedstrijd is en in de ring is, vertikt ie het! zelfs mijn springinstructeur heeft het op oefenparcours geprobeert, dat beest is echt nergens overheen te krijgen! zo raar!

ik spring trouwens voorlopig ook niet! eind december weer, kan nu ook niet, want hij is kreupel!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 16:26

reddytobias schreef:
~jammer!
maarja misschien gaat het dan toch te snel!gewoon nu rustig aan doen.. ook is dat moeilijk omdatj egraag wilt!
de pony van mijn clubgenootje is echt dwars, hij springt overal overheen..maar zodra die op wedstrijd is en in de ring is, vertikt ie het! zelfs mijn springinstructeur heeft het op oefenparcours geprobeert, dat beest is echt nergens overheen te krijgen! zo raar!

ik spring trouwens voorlopig ook niet! eind december weer, kan nu ook niet, want hij is kreupel!


ja we zien wel ff op oefenparcours en hier in de buurt ff wat andere hindernissen laten zien denk ik en dan kijken wat ie doet.. Jammer zeg dat ie kreupel is egt irri he.. heb ik ook wel es gehad kan je haast nie alleen maar stappen enz.. me pony had een keer wat met zijn pezen moest ik hem 5 weken alleen maar rechtuit laten stapen mocht geen korte wendingen doen enz.. :S

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 16:33

de mijne heeft hoefzweer en volgens de DA moet het morgen al bijna over zijn! ik heb zijn been ingekleid hihi, soort klei wat koeling geeft! en hij moet straks weer in de biotex.
doe je wel voorzichtig met het springen?! dat je wel uitkijkt,straks doet ie helemaal nix meer!! ken genoeg pony's die dat hadden toen ze in het M gingen springen!tis zo zonde als dat gebeurd! hoeveel winstpunten zit je nu dan?! aangezien je natuurlijk verliespunten hebt gekregen!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 18:48

reddytobias schreef:
de mijne heeft hoefzweer en volgens de DA moet het morgen al bijna over zijn! ik heb zijn been ingekleid hihi, soort klei wat koeling geeft! en hij moet straks weer in de biotex.
doe je wel voorzichtig met het springen?! dat je wel uitkijkt,straks doet ie helemaal nix meer!! ken genoeg pony's die dat hadden toen ze in het M gingen springen!tis zo zonde als dat gebeurd! hoeveel winstpunten zit je nu dan?! aangezien je natuurlijk verliespunten hebt gekregen!



Jaja doe wel voorzichtig mama Tong uitsteken Maar hij moet gewoon even weer weten tot hoe ver kan gaan hij moet zijn vertrouwen weer terug hebben tis gewoon dwarzigheid van hem.. want hij kan makkelijk het ZZ lopen bij de pony's hoogte en breedte is voor hem geen enkel probleem alleen omdat ie zoveel karakter heeft gaat ie er wel es tegenin een tijdje... (ze zegguh paarden met veel karakter dat die bij de beeste horen Lachen *LOL* ) maarja we zien wel even gewoon verder goed dresuren en er weer voor zorgen dat ie op mij let en goed consuquent zijn (weet nie hoe je het schrijft Lachen )

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:57

Citaat:
(ze zegguh paarden met veel karakter dat die bij de beeste horen Lachen *LOL* )


idd, dat zeiden ze ook over die van mij! omdat ei altijd zo dwars is met dressuur

ik denk dat genoeg paarden ZZ kunnen,maar dan moeten alle factoren wel goed zijn! zelfs mijn 2,5 jarige shetXwelsh kan al M springen Haha!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 20:05

reddytobias schreef:
Citaat:
(ze zegguh paarden met veel karakter dat die bij de beeste horen Lachen *LOL* )


idd, dat zeiden ze ook over die van mij! omdat ei altijd zo dwars is met dressuur

ik denk dat genoeg paarden ZZ kunnen,maar dan moeten alle factoren wel goed zijn! zelfs mijn 2,5 jarige shetXwelsh kan al M springen Haha!

ja op dit moment zit alleen zijn dwarsigheid tegen maar dat gaat al steeds beter als je ziet met jaren hier voor dus Lachen allez komt wel goed hij word ouder dus verstandiger *LOL* komt vanzelf wel goed Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:46

Hoeveel punten had je in het L toen je overging als ik dat mag vragen Verward De overgang van het L naar het M wordt namelijk weleens onderschat en daarom slaan een hoop pony's in de M zomaar ineens af en raken in de stop. Ik heb het de laatste tijd al meerdere keren zien gebeuren en het kost vaak heel veel moeite om dat te herstellen. als ze één keer weten dat ze na drie keer stoppen de ring uit mogen...
misschien was hij er gewoon nog niet aan toe Verward In ieder geval heel verstandig om voorlopig een stapje terug te doen en wat oefenparcourtjes te rijden Haha!

Succes,

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 21:58

gomir schreef:
Hoeveel punten had je in het L toen je overging als ik dat mag vragen Verward De overgang van het L naar het M wordt namelijk weleens onderschat en daarom slaan een hoop pony's in de M zomaar ineens af en raken in de stop. Ik heb het de laatste tijd al meerdere keren zien gebeuren en het kost vaak heel veel moeite om dat te herstellen. als ze één keer weten dat ze na drie keer stoppen de ring uit mogen...
misschien was hij er gewoon nog niet aan toe Verward In ieder geval heel verstandig om voorlopig een stapje terug te doen en wat oefenparcourtjes te rijden Haha!

Succes,


khad 19 punten dus daar lag het niet aan Lachen.. ik ga gewoon wat meer oefenen maar blijf wel wedstrijden rijden hoor.. mis nie zo heel erg verstandig maar het zijn maar kleine concoursen nou ff dus dan kan het wel Lachen.. ik ga morgen iemand bellen bij ons in de buurt die heeft een springstal of ik daar een keer mag oefenen hij schijnt wel leuke hindernissen enz te hebben ziet hij een keer andere hindernissen en dan kunne we hem aanpakken als ie stopt

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:11

Ik zou een paar keer L HC starten op concours. In het L kun je hem net even makkelijker doordrukken als hij moeilijk wordt...*LOL*
Als je maar blijft medderen in de M heb je straks een hele sloot minpunten en een pony die niet meer wil. En ga niet teveel trainen, het moet wel leuk blijven voor hem Haha!

Hoe oud is hij trouwens Verward

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 17:21

gomir schreef:
Ik zou een paar keer L HC starten op concours. In het L kun je hem net even makkelijker doordrukken als hij moeilijk wordt...*LOL*
Als je maar blijft medderen in de M heb je straks een hele sloot minpunten en een pony die niet meer wil. En ga niet teveel trainen, het moet wel leuk blijven voor hem Haha!

Hoe oud is hij trouwens Verward



-1 heb ik nou :s... hij is negen jaar oud... ik denk er ook over om straks hc een paar wedstrijden te starten maar nog ff overleggen... Zaterdag heb ik in iedergeval een concours wat niet meetelt voor winstpunten dus dat is wel lekker..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:11

jij rijd ook veel springwedstrijden! zo nou hoop dat het ene beetje gaat!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:44

Ook HC mag je niet doorrijden bij drie stops. Start anders eens een maand niet en train thuis. Neem hem desnoods een paar keer mee naar een oefenparcours of probeer wat vaker op vreemd terrein te rijden.

Ik krijg het idee dat je pony gewoon een beetje wedstrijdmoe is...Misschien heeft hij gewoon een dip na het waarschijnlijk ook wel drukke zomerseizoen Haha! Gun hem gewoon wat meer tijd en ga niet teveel druk op de ketel zetten. Ik denk niet dat de situatie daardoor verbeterd!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 18:49

kheb nou vanaf begin oktober 5 wedstrijden gehad dus ik vind het nog wel meevallen Verward... ik heb afgelopen zomer ook niet super veel wedstrijden gereden.. maarja zo kan je overal wel wat in gaan zoeken... Ik ga woensdag even met me trainer overleggen wat hij denkt dat het beste is voor hem.. Ik en me vader gaan ook een goed oefenparcours opzoeken en dan kijken we wel hoe het gaat...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:32

dat is dus sowieso 1 wedstrijd in 2 weken! als je dan alleen maar springt wordt het erg veel! net wat gomir zegt, gun hem tijd! en niet al te grote wedsrtijden opzoeken

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 22:16

reddytobias schreef:
dat is dus sowieso 1 wedstrijd in 2 weken! als je dan alleen maar springt wordt het erg veel! net wat gomir zegt, gun hem tijd! en niet al te grote wedsrtijden opzoeken



Ik ben het hier niet mee eens (ben stront eigenwijs weet het *LOL* ) maar jullie vinden het dus zeg maar concoursmoe als ik het goed begrijp? ben ik niet meeeens een paard die 9 jaar oud is moet dat makkelijk aan kunne ik heb hem vanaf zijn 6e en hij heeft altijd zo gelopen 1 keer in het jaar heeft ie 1 1/2 maand rust... Ik ben al enigste naar meppel geweest als groot concours verder alleen maar van die kleine concoursen...

(Mijn mening he Lachen )

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:02

Ik zeg niet dat hij concoursmoe is, maar ik krijg de indruk dat je misschien iets te snel wilt. Misschien is er toch nog ergens een probleempje met het vertrouwen Verward

Ik kan vanachter mijn computer niet zien wat het is, maar ik weet wel dat er meestal een reden voor is als een paard ineens in de stop zit! Dat kan door een heleboel factoren komen en overvragen is daar één van...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:08

De reactie hierboven is van mij *LOL* Mijn zusje stond nog ingelogd...Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:10

en als ik jouw verslag lees leg je alle schuld bij je pony; hij ging te groot af, hij ging op de rem etc. Ik zou toch ook eens naar jezelf kijken, uiteindelijk ben jij degene die eindverantwoordelijk is Haha!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 16:14

Goldie schreef:
Ik zeg niet dat hij concoursmoe is, maar ik krijg de indruk dat je misschien iets te snel wilt. Misschien is er toch nog ergens een probleempje met het vertrouwen Verward

Ik kan vanachter mijn computer niet zien wat het is, maar ik weet wel dat er meestal een reden voor is als een paard ineens in de stop zit! Dat kan door een heleboel factoren komen en overvragen is daar één van...


ja wij denken het ook iets van vertrouwen enz dat het is.. maar daar kan je het beste aan werken door hem gewoon nog op wa kleinere concoursen te rijden en oefenen in andere omgeving wat ik dus ga doen.. als het aankomend weekend niet goed gaat en zilvere ui ook nie dan gaan we ong 4 weken niet op conours..

En lielle ja misschien ligt het ook wel aan mij.. wie zou het zeggen? maar zoals ie afgelopen zaterdag sprong zeg maar kon ik niks aan doen.. ik was totaal ontspannen en iedereen die langs de kant zei ook dat het niet aan mij lag...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:22

uiteindelijk ligt het natuurlijk wel aan jou, jij bent de ruiter. Ik zeg niet dat je zelf een fout maakte waardoor het niet paste, maar als je pony te vroeg wil afgaan is het jouw verantwoordelijkheid om het te voorkomen. Probeer dus eerst eens de oorzaak te achterhalen, en dan iets of iemand de schuld te gaan geven.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:29

Ik had daar geen utispraken overgedaan Lielle. omdat ik het hiervandaan niet kan zien. maar ik ben het wel met je eens *LOL*
Meestal liggen dit soort dingen wel aan de ruiter. En aangezien ze zelf zegt dat het een pony is met veel karakter zal hij na twee keer rekken misschien zeggen "doe het zelf maar Tong uitsteken ".

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:31

ik doe er ook geen uitspraak over, aangezien ik het niet gezien heb. Opper het alleen maar als idee.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:38

Ja, ik begreep je goed hoor. Net formuleerde ik inderdaad niet zo zorgvuldig Bloos (het had eigenlijk 'de suggestie heb ik niet gedaan' moeten zijn Lachen )

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:58

Ik denk ook dat het met het vertrouwen van je paard in jou te maken heeft.
Verder heb ik gehoord van de eigenaresse van de pension/handelsstal waar mijn paard staat (die er ook met een aantal paarden is gestart) dat de bodem in Genemuiden echt superslecht was. Het scheen heel glibberig te zijn waardoor veel mensen heel voorzichtig en soms vanuit draf reden.

Heb jij hier ook wat van gemerkt?