Dorine verwend door Silvia, Esther en Charlotte!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Dorine verwend door Silvia, Esther en Charlotte!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 20:25

Donderdag had ik super geluk.
Mijn rug was de hele week al zeer pijnlijk, onderrug billen en benen zeg maar, en Silvia was zo lief om donderdag me op te halen met de auto om naar Cerise te gaan! Lachen

Eerst nog liet ik haar zien wat voor moois ik op Paard & Koets had gekregen en gekocht.. heel trots ben ik nog steeds op die mooie zweetdeken die ik van Assie heb! Over een week krijgt ze die voor het eerst om... Cool

Daar aangekomen mocht ik van juffrouw Silvia alleen maar wijzen en uitleggen, maar niks zelf doen. Ze ging voor mij de stal uitmesten, lief he? Lovers

Daarna haalden we Cerise naar binnen.
Omdat het wat later in de middag was en ze al honger had, wilde ze dolgraag naar binnen komen.
Daar lag echter niet de avondmaaltijd op haar te wachten. Was het nog veels te vroeg voor!
Eerst werd er namelijk gelongeerd... *LOL*

Silvia hielp mij de andere paarden in de drassige buitenbak te zetten, daar was het te nat om te longeren. Maar de stalhoudster was zo lief om ons in de wei te laten longeren, een wei die toch na de vorst opnieuw zal worden ingezaaid.

Cerise was verbazingwekkend braaf, maar had dan ook al de hele dag buiten gedold in de wei met de anderen.
De eerste twee rondjes rende de shet Grietje enthousiast aan de buitenkant mee, maar ze moest wel erg hard rennen om Cerise bij te houden, dus was de lol er gauw af. Nee dat gras aan de rand van de wei 100 m. verderop was interessanter dus Grietje droop af... *LOL*

Cerise was wel erg energiek maar schijnbaar onder de indruk van Silvia: ze ging niet rukken en rondjes scheuren, althans niet echt, al met al vielen de eerste tien minuten heel erg mee! Schijnheilig

Daarna kon ik haar wat meer overgangen laten maken, toen het teveel aan energie weg was, en heeft mevrouw zich kunnen uitleven.
Maar om nu te denken dat ze moe werd?
Mevrouw werd op stal gezet door ons, en hup daar begon ze opnieuw onrustig te klieren.
Ergens wel logisch want de anderen stonden nog in de buitenbak en ze wilde óf eten of naar buiten!
Toen mochten de anderen ook naar binnen en kreeg zij heerlijke brok met muesli.. ineens hield ze toch wel veel van me!

Van Silvia hoorde ik dat mijn hoefsmid (die ik deze week vergeten ben te bellen Bloos ) een dochtertje heeft! Hardstikke leuk. Hopelijk bevalt het vaderschap hem goed... *LOL*

Daarna werd ik door Silvia thuis gebracht, ik was zo blij dat Cerise even 'haar ei kwijt kon' zeg maar, want volgende week kan dit ook al niet omdat ik dan de hele week op bed lig, chemokuur he.
Dus Silvia: thanks!

Vandaag werd ik weer verwend doordat Esther en Charlotte mij kwamen ophalen met de auto en opnieuw: hetzelfde liedje.
Nee Dorine mocht niet de stal uitmesten: dat deden zij voor mij. Haha!
Daarna met moeite Cerise de wei uitgehaald, die stond er nog maar net in, het was ochtend... arm meisje! *LOL*

Met poetsen en hoofdstel enz. omdoen was ze ontzettend klierig, maar toen ik haar reiki gaf werd ze wat rustiger en daarna konden we gekalmeerd de wei weer in.

De andere paarden liepen eerst met ons mee, maar liepen toen verder naar achteren (zeer grote wei) zodat wij de ruimte hadden aan de voorkant om te longeren.

Het gras was wel nat, modderig en glibberig, maar goed, je moet wat.
Voordat we begonnen ging Cerise nog eens in volle glorie met haar hele gewicht op mijn tenen staan... Boos!
Maar goed, madam de koningin mag overal staan en ik moet dan ook wel uitkijken waar ik loop he... }> *LOL*

Toen ik wilde longeren ging het wel wat anders dan verwacht: scheuren wilde ze, en doordat ze weggleed soms hield ze zich nog in, maar ze was nogal opgewonden doordat de andere paarden aan de achterkant van de wei waren.
Na een rondje of 30 flink zeuren en rennen in draf hield ze op, en richtte zich goed op mij, zodat ik wat overgangen kon gaan maken.
Zelfs de stap ging prima.
Ze luisterde al een stuk beter, de laatste tijd was mevrouw aan de longe niet zo enthousiast haha, maar nu ging het beter.
Leuk om te merken dat ze zo reageert op je stem!

Ik heb nog een Sinterklaasliedje gezongen "Sinterklaas Kapoentje.." om haar te kalmeren in het begin, hielp best goed! *LOL*

Toen ik klaar was met longeren heeft Esther zich opgeofferd en lange dame Charlotte even een pootje gegeven.
Hup Charlotte op de rug van Cerise zonder zadel.
Maar Cerise is vrij smal, en Charlotte is vrij lang... ze heeft zelf een paard van 1.80 m en Cerise is een rank paardje van maar hooguit 1.64m...
Dus Charlotte had er aardig moeite mee om op de rug te blijven zitten in draf. Kon ik me voorstellen, is mij ook nog nooit goed gelukt, vooral omdat Cerise zonder zadel nog niet echt lekker loopt, het stuitert nog veel. En ikzelf stuiter ook, dus we zitten elkaar in de weg haha.

Charlotte ging uitstappen en naderhand zetten we Cerise op stal, even de waterdichte deken weer op en wat lekkers, althans... uh....
Cerise wilde van achterhoekse boerenkinkel Charlot alleen maar de helft van de appel Verward
Tja ik zei al dat Koninklijke Hoogheid duidelijk teveel eisen stelt, maar nu... ga haar toch maar eens een heropvoeding aanbieden. *LOL*
De appel werd in de bak alsnog opgegeten haha.

Toen ze de wei weer in mocht vond ze het belangrijk om de openstaande stallen die ze tegen kwam eerst even uit te pluizen: stel dat daar nog brokken in lagen!
Met grote moeite overtuigden we haar van het tegendeel en hup: mevrouw ging de wei in.

Esther Charlot en ik hebben daarna nog gezellig bij mij koffie gedronken, en geroddeld over Bokkers enzo... Tong uitsteken
Hopelijk was Cerise dit keer iets meer moe, want morgen ben ik er niet....
Zelf was ik dus wel moe en wilde naar bed. Maar...
Eerst nog lang met Kim gekletst want die had ook nog leuke dingen te vertellen! En daarna eindelijk naar boven...twee warme katten meegesleept en hup in bed. Gaaaap

Kon niet slapen echter, want Silvia, Esther, Charlot en Kim bleven door mijn hoofd spoken!
Vooral het grote nieuws dat Kim vertelde.
En Kim... hij is niet oud... wel erg lief... hmmmm.
Leuk raadseltje over Kim.
Over wie heb ik het? *LOL*

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:35

grappig om te lezen hoe jij altijd je vvdd verteld.
fijn als er mensen zijn die je helpen.
zo zie je maar wie je echte vrienden zijn Lachen
veel succes en geluk met cerise en snel beter worden he? Lachen

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:39

*LOL* *LOL* *LOL* Oh meissie wat een muts is dat paard van jou toch zeg! *LOL* *LOL* *LOL* Ik lig echt helemaal dubbel hier. Echt heel grappig en een madame is ze wel als ik het zo lees. Haha het lijkt mijn 20 jarige merrie die kan er ook wat van Schijnheilig

Maar wat goed dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt die je zo goed helpen zeg Lovers dat doet je goed als je even lekker naar je paardje kan en dat de dingen die jij moeizaam kan voor je gedaan worden. Heerlijk vor je echt waar. Het is toch weer een tevreden gevoel als je even je paardje een schoon bed hebt gegeven en natuurlijk even beweging ondanks dat je toch wel ziek bent. Super meissie, ik heb veel bewondering voor mensen zoals jij!! Super dat er ook zoveel mensen in jou omgeving zijn die je willen helpen. Helaas woon ik niet in buurt maar ik had je zeker wel willen helpen....nog veel sterkte ermee....kom op je kan het....*knuf*

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:21

Nou, het viel niet mee om Dorine niets te laten doen!
Was ik de kruiwagen aan het wegbrengen ging ze toch stiekum het stro aan de kant vegen. Wat dat betreft lijken Dorine en Cerise veel op elkaaar; Beiden lekker eigenwijs. Knipoog
Cerise gedroeg zich donderdag inderdaad heel netjes. Net alsof ze hele dagen niets anders doet dan longeren. Dorine, je hebt het maar getroffen met zo'n schat. Lovers

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:43

Silvia schreef:
Nou, het viel niet mee om Dorine niets te laten doen!
Was ik de kruiwagen aan het wegbrengen ging ze toch stiekum het stro aan de kant vegen. Wat dat betreft lijken Dorine en Cerise veel op elkaaar; Beiden lekker eigenwijs. Knipoog


Daar heb je helemaal gelijk in Silvia Knipoog . Zaterdag kwamen we bij Cerise, stond ze bijna gelijk al met alle spul klaar om de stal te doen. Hebben we dat weten te voorkomen, wil ze later met een baal stro gaan lopen sjouwen. Frusty
Uiteindelijk is het gelukt dat ze haar energie heeft gestoken in het longeren van Cerise en dat wij de andere dingen hebben gedaan. We hebben alleen nog niet kunnen tegengaan dat ze nog wat geveegd heeft.

Al met al was het een gezellige morgen, weer even lekker bijgekletst. En natuurlijk de eerste boktmeeting van Charlotte als geregistreerde bokker! Extreme duivel

En als beloning willen we natuurlijk dat we nog lang van Dorine mogen genieten!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 11:44

Jullie mogen inderdaad nog lang van mij genieten hoor!
Ik geef me niet zomaar gewonnen... ben een Ram van sterrenbeeld.. Extreme duivel

Nogmaals iedereen heel erg bedankt! Ik was zo blij dat ik Cerise kon longeren... alleen lukt me dat niet (meer) nu ik het in de wei moet doen en een dansende dame naast me heb terwijl ik naar achteren loop en dan ook nog de draden moet losmaken en de andere paarden niet mogen ontsnappen of Cerise lastig vallen...pfffff moeilijk met zo'n rug. Verdrietig

Het schijnt toch aan de chemo te liggen, ik zal zo de huisarts bellen, wie weet heeft die de uitslag al van de foto's.
Maar mijn nicht had dus ook borstkanker en dezelfde chemokuren en die had ook last van haar rug.
Kreeg er zelfs een hernia overheen! Huilen
Nou ja hopelijk neem ik genoeg rust en komt het bij mij niet zover... Verward
Niet te snel weer willen paardrijden... Haha! Bloos

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:30

Ja ja, die Cerise en die Dorine. Beiden een onvoorspelbare drang om te werken. En dan gaan we met Dorine mee om Cerise een keer te meeten en Dorine te helpen met de stal en 'Hare Koninklijke Hoogheid Cerise'. En dan niet denken dat Dorine zo maar die mestgreep en kruiwagen wil afgeven. Het scheelde niet veel of we hadden haar in een box moeten vastbinden! Extreme duivel

Het zat trouwens wel grappig, die mooie kleine Ceries, 4 maten kleiner dan mijn eigen 'boerenkinkelpaard'. Kon niet eens met mijn knieen aan het paard komen. Volgens mij staken die al onder het paard uit. En dan ook nog draven op de volte, hoewel, draven, het was meer rondhobbelen, waarbij Cerise toch echt aangaf dat dit The Limit was: een boerentrien uut den Achterhook op haar Koninklijke Rug. Tsssss.

Het werd ons dan inderdaad ook nog een keer in de stal duidelijk gemaakt. Met veel moeite en pijn accepteerde Cerise een halve appel van mij. De andere helft werd onvoorwaardelijk geweigerd. Het was opperstalmeester Dorine die haar kon overhalen alsnog dat laatste stuk te eten.

Maar al met al was het toch een hele gezellige eerst Boktmeeting. En ben het met Esther eens dat we nog lange tijd van Dorine willen genieten.

Dus Dorine: sterkte en zet hem weer op meis. SuperDorineKnuf vanuit Arnhem!