Wat een gedoe die inschrijving AVS!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Wat een gedoe die inschrijving AVS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 10:21

Ik ben nu bezig met mijn arabiertje in te schrijven in het AVS. Maar het AVS zei dat ik eerst een exportverklaring moet hebben van het belgische stamboek (want daar heb ik haar gekocht). Dus ik het BAPS gemaild, zeggen zij weer dat de vorige eigenaar die exportverklaring moet ondertekenen en betalen (50 euro). Nou....lekker handig, want ik denk niet dat die vorige eigenaar daar veel trek in heeft. Maar goed, ik die man dus gebeld....niet te bereiken en hij belt ook niet terug....Pfff, wat een gedoe zeg. Ik hoop dat het allemaal goed komt, want ik wil graag dat Cheyenne in het AVS komt te staan...kan ik ook volgend jaar met haar naar de keuring! Haha!


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:25

hmm das zeker een gedoe, gewoon zeggen dat jij de kosten voor de man betaald!! dan hebben wij het toch een stuk makkelijker met onze vuilnisbakkies van tinkers

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:55

Ja zeker wat een gedoe zeg. Wij hebben toen ook zo getobt met het aanvragen van een paspoort voor Azaz. Wat hij moest eerst geschets worden enz enz. Heeft een behoorlijk tijdje geduurt allemaal.
Nou veel succes er mee

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:51

Toen ik Sherif uit Belgie haalde kreeg ik alleen maar zo`n gele brief erbij (overschrijvings-formulier van de een op de andere naam) deze moest ik bij het avs in leveren samen met de stamboompapieren.
Een week (of iets langer) later kreeg ik de stamboompapieren (met mijn naam etc) en het kostte toendertijd ik geloof zoiets van 150.= (guldens).
Is het tegnwoordig zo`n gedoe dan om een paard uit het buitenland te halen??

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:26

Nou, ik weet het niet hoor, maar ik heb ht even gevraagd aan de mensen waar ik Tica vandaan heb. Zij heeft me verteld dat ze alles geregeld hebben, de Zweedse AVS zou contact opnemen met het AVS van Nederland waarna zij weer contact op zouden nemen met mij (dus wat Sherif verteld heeft, zou bij mij ook zo moeten gaan)....

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 00:31

Ja, al die stomme regeltjes altijd. Het BAPS zegt dat dit de enige manier is waarop het kan. Misschien kan het wel anders, maar dat kost dan dubbel zoveel (100 euro.....voor een geel papiertje...echt belachelijk!). Nou ja....

Laatste nieuws: de vorige eigenaar heeft me gebeld. Hij zal het ondertekenen en ik betaal het.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 97 bezoekers