Cres vandaag geopereerd.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Cres vandaag geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 20:03

Vandaag is Crescendo in Kootwijkerbroek geopereerd.
Aanvankelijk zou hij misschien afgelopen vrijdag geholpen worden maar dat kon niet meer ingepland worden.
Het bleek een lange en moeilijke operatie te zijn geweest omdat het zieke weefsel behoorlijk 'vast' zat (normaal schijnt het wat weker en losser te zijn) en behoorlijk hoog zat. Uiteindelijk is de ontsteking helemaal blootgelegd en weggesneden. De holle ruimtes zijn nu opgevuld met Betadinewatten en de wond is gehecht.
Over 2 dagen wordt de wond weer geopend en worden de watten verwijderd en wordt de wond verder open gelaten om regelmatig gespoeld te worden. Hij moet nog 14 dagen in de kliniek blijven voor de nabehandeling en als het goed gaat mag hij daarna naar huis. De wond moet vanzelf dichten en de ruimte moet zichzelf weer opvullen dus hij is nog wel een tijdje in revalidatie.

Toen ik vanmiddag arriveerde lag hij nog in de recovery en was hij net aan het bijkomen. Ik mocht er niet bij want dat was veel te gevaarlijk omdat wanneer hij zou proberen op te staan de kans groot is dat je er dan onder komt.
Het was een verschrikkelijk gezicht om te zien. Hij heeft wel 15 min. geprobeerd op te staan maar viel telkens weer om. Gelukkig is de recovery helemaal van rubber zodat hij zich niet kon bezeren. Wel werd hij continue op de monitor in de gaten gehouden.

Hier was hij net opgestaan.
Afbeelding
Afbeelding

Toen hij eenmaal wankelend op z'n benen stond mocht ik even door een klein luikje met hem praten. Toen hij m'n stem hoorde begon hij heel zachtjes te hinniken. Ik schrok wel want hij was behoorlijk rood van het bloed, maar de assistente stelde mij gerust door te zeggen dat hij in de recovery z'n urine had laten lopen en dat het vermengd was met het bloed. En omdat het een schimmel is ziet het er helemaal erg uit. Hij was helemaal bezweet op z'n koppie en ik had zo met hem te doen maar was tegelijkertijd ook zo trots op hem.
Na een uurtje werd hij heel rustig naar z'n stal teruggebracht en strompelde hij gedwee achter de assistente aan.
Afbeelding

Op stal snel z'n deken omgedaan en hij begon gelijk aan z'n stro te knabbelen (de assistente moest een beetje lachen want ze zei nog "Die giert van de honger want hij is natuurlijk nog hartstikke nuchter").
Afbeelding

De boosdoener.
Afbeelding

Naderhand nog de DA gesproken en die was zeer tevreden en beschouwde de operatie als geslaagd.

Wel wil ik nog even kwijt dat m'n ervaringen tot nu toe met Kootwijkerbroek meer dan positief zijn. De paarden worden echt met heel veel zorg en liefde behandeld en m.n. het 'persoonlijke' contact met de paarden staat op een erg hoog peil. Ze geven de dieren zoveel aandacht dat ik het een ieder kan aanbevelen.

Ik hou jullie op de hoogte.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:06

Sterkte voor je paardje (en ook voor jou natuurlijk!)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:07

Ik hoop dat de operatie idd geslaagd is en dat Cresje nu het ruin zijn als niet meer pijnlijk kan ervaren... Lachen

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:23

Op de foto's lijkt de wond me nog mee te vallen, maar ik snap dat je niet ziet hoe diep hij is. Plus dat het nu gehecht is natuurlijk.
Ik hoop dat hij snel weer naar huis komt, want het is echt stil zonder hem. Ik hoop dat het vlotter gaat dan verwacht en hij misschien wel eerder dan over 2 weken naar huis mag, maar laten we nou maar rekenen op die 2 weken.
Gelukkig ging hij meteen stro eten,toch een goed teken, want hij moet wel blijven eten natuurlijk, anders wordt het weer een gratenpakhuis.
Maar goed, het ergste heeft hij nu in ieder geval gehad.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 25-11-02 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:23

Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en dat ie vlug opknapt.

Fijn dat ze daar zo goed met je paardje omgaan. Is toch een hele geruststelling denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:06

Heb inmiddels jarenlange ervaring met bert van bokhorst, en ik ben zeer te spreken over hem, hij zat eerst in Empe, en nu in Kootwijkerbroek, voor veel dingen gaan wij ook altijd naar hem toen.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:15

Sterkte met Cres!
Ik hoop voor jou en Cres dat het snel weer voorspoedig zal gaan.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:53

Heel veel sterkte voor Cres en voor jou!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:56

Ik kan niet anders dan je mening over Paardencentrum Kootwijkerbroek delen. Perfect in orde en ze staan altijd voor je klaar, super die mensen daa, stuk voor stuk!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:55

Spannende dag, Eyes. Het lijkt me echt een rot gezicht als je paard probeert op te staan en het lukt niet.
Hopelijk is de operatie geslaagd, geneest hij voorspoedig en is weer gauw de vrolijke, ondeugende Cres.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 01:12

Eyes,

hopen voor jou maar vooral voor cres dat hij snel opknapt, en weer lekker naar huis kan.

michele

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:33

Veel sterkte voor je stoere Schimmel! Ze zijn altijd zo dapper die dieren, na een uurtje alweer min of meer in de benen...

Ik ken de kliniek in Kootwijkerbroek alleen maar van de buitenkant (wij komen weleens bij de buren (Onder de Kastanje), maar vanuit het Tinkerstamboek wordt wel met hen samengewerkt bij oa de hengstenonderzoeken en ook dat gaat allemaal heel goed en positief! Als Meg iets zou mankeren, dan denk ik dat ik ook die richting op ga met haar!

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:51

Gelukkig dat de operatie als geslaagd is! Heel veel sterkte een geef Cres een dikke knuffel van mij en Himeros!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:42

Ik ben zo blij dat hij goed door de operatie is gekomen, dat zijn altijd van die enge dingen! En nu nog het herstellen maar hopelijk is hij dan van alle pijn af.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:45

Ben blij dat de operatie geslaagd is, ik hoop
dat alles weer goed komt met Cresje!!