Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 20:13

Een paar weken geleden stond er iets over in De Hoefslag (of was het BIT, weet het niet meer precies) en ook hier lees ik vaak iets over de 'methode' van Antoine de Bodt. Wat ik lees, is echter niets anders dan ik al bijna mijn paard-rij-leven lang hoor. Niets bijzonders, gewoon rijden volgens de basis beginselen.
Ben ik nou gek of lees ik gewoon niet goed genoeg?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:24

Nee hoor je leest het prima, de rest heeft volgens mij tijdens de les nooit best opgelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:28

of geen goede intructeur gehad.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:29

of geen van beide. Lachen

Amor Vincit Omnia

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:32

Ik verbaas me er ook over dat hij als een soort goeroe wordt gezien. Het rare is dat je er op bokt heel veel over hoort, en irl heel weinig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:34

Als je goed leest wat er hier over hem verteld wordt, dan zie je dat dat het klassieke systeem tegenspreekt, de principes lijken hetzelfde, maar zijn het niet.
Verder is meneer de bodt bijzonder in bespelen van mensen die zelf te weinig weten en/of kunnen. Daarmee verdient hij zijn geld. Buiten bokt is hij nauwelijks bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:39

Dat vind ik ook Steef
irl life hoor ik er niets van.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:51

Lovely schreef:
Als je goed leest wat er hier over hem verteld wordt, dan zie je dat dat het klassieke systeem tegenspreekt, de principes lijken hetzelfde, maar zijn het niet.
Verder is meneer de bodt bijzonder in bespelen van mensen die zelf te weinig weten en/of kunnen. Daarmee verdient hij zijn geld. Buiten bokt is hij nauwelijks bekend.


Dus jij wilt zeggen dat ik weinig weet,
heb hier op bokt als gemerkt dat er veel mensen zijn die hem niet mogen,
en daar val jij ook onder,
wat hij doet is echt is goed dat zie je op de clinicen, niemand anders was erop gekomen hoor om paarden met hoefkatrolontsteking weer recht te rijden, of wel??

En wat zijn de verschillen met het klassieke systeem dan?

Kiekeboe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:54

Sinds ik op bokt zit hoor ik pas van Antione de Bodt, daarvoor nog nooit van gehoord, terwijl ik behoorlijk wat mensen ken die fulltime proffesioneel zeer goed presterend in de paardensport zitten, maar die hebben ook nog nooit van deze man gehoord, ik denk dat hij ideaal is voor onzekere mensen, die worden echte volgelingen.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:01

Pipo schreef:
Sinds ik op bokt zit hoor ik pas van Antione de Bodt, daarvoor nog nooit van gehoord, terwijl ik behoorlijk wat mensen ken die fulltime proffesioneel zeer goed presterend in de paardensport zitten, maar die hebben ook nog nooit van deze man gehoord, ik denk dat hij ideaal is voor onzekere mensen, die worden echte volgelingen.


Hihi, net als de LPF..... Niet de zwevende kiezer maar de zwevende ruiter.
Maar ik ken zat mensen die vrolijk rond rijden op een paard met hoefkatrol terwijl er nooit een Antoine de Bodt bij is geweest. Ik kon hem voor Bokt ook eigenlijk nog niet. Nou ben ik ook niet professioneel met de paardensport bezig maar toch, je hebt je ogen en oren toch open.
Ik zou persoonlijk nooit met zo iemand in zee gaan, daar ben ik denk ik te 'recht toe, recht aan' voor.

Ehmja??

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:05

ik kende antione als vor dat ik bokt leerde kennen!
En de mensen die '' vrolijk rondrijden" , hebben meestal paarden die allerlei poedertjes speciale ijzers, enz. enz. hebben.
Volgens de methode van antione is dat niet nodig.

Kiekeboe

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:21

mja, dat zou kunnen....

Ehmja??

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:51

Wat nou goeroe, wat nou volgelingen?
Sorry, maar dit gaat weer hetzelfde als eerder en daar heeft niemand iets aan.
Iedere onzekere ruiter heeft toch instructie nodig? En als dan net Antoine in de buurt is en je paard en jij hebben er wat aan, dat is toch alleen goed?
Ik bedoel bij Antoine maakt het niet uit of je western, dressuur, spring of recreatief ruiter bent. Dat maakt hem veelzijdig.
Hoe het komt dat hij niet overal bekent is omdat er geen grote aanplak biljetten van Antoine rondhangen etc etc. En hij geeft clinics in Belgie, Nederland en Duitsland. Om dit te doen, stad en land afrijden, dagen van 8,30 tot 21,30, heeft hij zijn goedlopende manege in Belgie verkocht. Hij doet het omdat hij er plezier in heeft, zodra de lange dagen en het nooit thuis zijn zat is stopt hij! En ja hij rijdt in een mooie mercedes maar je moet toch goed zitten als je 5000km (gokje) per week rijd?
Maar goed laat iedereen in zijn waarde en als Antoine je inderdaad een stapje verder kan helpen dan moet je dat gewoon kunnen doen.
Zonder dat geteut van mensen die hem nog nooit IRL hebben bezig gezien.

Sorry dat ik zo fel ben maar iedere keer hetzelfde wordt ik een beetje zat!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:03

Helemaal met je eens Ipsilonka, iedereen heeft gemakkelijk praten. Totdat je zelf een keer een paard met hoefkatrol krijgt. Wat doe je dan, juist alles voor je paard en als Antoine je dan kan helpen dan ben je blij en je paard ook want die loopt weer lekker!!! En ja iedereen weet dat je je paard moet rechtrichten,alleen weet bijna niemand hoe je dat in de praktijk moet toepassen. Ook de instructeuren niet. Gek he?? Antoine leert het je in een hele korte tijd.

XANTHA

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:08

het hoeft niet alleen te zijn als je paard hoefkatrol heeft hij laat je op een simpele manier dingen doen waar jezelf nogniet aan durft te denken. Een meisje bij ons op stal deed binnen halfuur schoudervoor met haar 4-jarige wat ze nog nooit voor elkaar had gekregen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:28

Ja dat weet ik , wij hebben ook een heel fanatiek groepje op stal gekregen. Met allemaal verschillende paarden met verschillende of geen klachten. En ze gaan er allemaal ruimer en soepeler door lopen. Mijn paard had nooit goed geleerd hoe ze moest galopperen en ze gooide dan ook bijna niet op. Totdat we anders zijn gaan rijden, nu kan ik haar soms bijna niet uitzitten. Antoine de Bodt kan bij ons niet meer stuk!!!!

XANTHA

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:40

Ik sta er bij en kijk ernaar...
En dan heb ik het over de reacties op dit topic.

Ik vraag me echt af waar die mensen al die tijd zijn geweest?
Nooit verder gekeken als de staldeur?

Hier in de buurt weet ik meerdere instructeurs die kunnen helpen bij het rechtrijden van een paard,
overigens ken ik 2 gevallen met 3tjes en 4tjes op de foto's, 1 ervan loopt Z2 de ander lichte tour...
En niets geen poedertjes of speciaal beslag.

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:35

Sjuimpje schreef:
Hier in de buurt weet ik meerdere instructeurs die kunnen helpen bij het rechtrijden van een paard.


Dat is toch prima! Er is toch niemand hier die zegt dat dat niet kan? Hoe meer goede instructeurs, hoe beter!

Citaat:
overigens ken ik 2 gevallen met 3tjes en 4tjes op de foto's, 1 ervan loopt Z2 de ander lichte tour...
En niets geen poedertjes of speciaal beslag.


Natuurlijk, maar dan zijn we weer bij de discussie over de gebrekkige diagnose van hoefkatrol aanbeland. Paardjes met "3tjes of 4tjes op de foto's", die niet kreupel lopen, of gelopen hebben, die hebben m.i. geen hoefkatrolonsteking. Enkel een afwijkend straalbeen. Wat geen verdere problemen hoeft te geven.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:41

Tim VDH"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Hier in de buurt weet ik meerdere instructeurs die kunnen helpen bij het rechtrijden van een paard.


Dat is toch prima! Er is toch niemand hier die zegt dat dat niet kan? Hoe meer goede instructeurs, hoe beter!
[/quote]
In vrijwel alle berichten van de 'volgelingen' komt naar voren dat er maar 1 is als Antoine en dat daar niemand aan kan tippen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen probleem met AdB, meer een probleem met de mensen die al die tijd met oogkleppen hebben opgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:46

Het probleem wat ik met adb heb, is dat hij doet alsof hij de enige is met de wijsheid. En zich als sekteoprichter gedraagt, misschien erg zwartwit geschets maar zo zie ik het.

Savanne

Berichten: 11
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Vlakbij Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:21

Een vrouwtje bij mij op stal heeft ook bij Antoine gelesd. Het paard heeft 2 3tjes. Voorheen liep hij onregelmatig en gewoon niet lekker. Sinds ze daar is geweest loopt hij weer goed. Door hem recht te richten.
Ze had altijd les van een meisje dat hier op stal kwam. Ze heeft nu een ander. Heeft het van Antoine uitgelegd en weet je wat de instructrice zei? 'Zo laat ik paarden al jaren lopen, maar een hoop mensen vergeten dat soort dingen en willen te snel hogerop komen.'
Vervolgens is ze op die manier, met die instructrice aan de slag gegaan. Iedereen kan het dus, maar Antoine geeft je vaak een zet in de goede richting en opent de ogen van een hoop mensen.

Mijn leven bestaat uit paarden, paarden en nog eens paarden.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:03

Volgens mij vertelt hij idd niet iets nieuws, alleen het is misschien de manier waarop Verward Ik weet het niet, kan er niet over oordelen. Ik wil hem wel eens aan het werk zien. Er zijn wel een aantal dingen die hij duidelijk brengt, maar een andere goede instructeur kan dat misschien ook zo overbrengen. Ik heb aan een aantal dingen die ik in de verslagen van iedereen heb gelezen wel wat gehad. Je gaat er wel overna denken. Of deze verslagen nu positief of negatief waren.
Er zijn mensen die het over zijn website hebben Verward Heeft iemand het adres, dan kan ik ook eens daarop lezen hoe en wat.
Ik wil binnenkort wel eens een clinic van hem zien, maar er zijn nog genoeg anderen waar ik ook wel de werkwijze van zou willen zien.

Zelf ben ik helemaal verder idd niet zo professioneel met al dit soort dingen bezig, maar ik ben wel benieuwd. Als iemand het adres van de website heeft, gerne...
THX

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:24

ik denk dat dit topic mooi aansluit: [VvdD] De lesdag van Antoine de Bodt bijgewoond Het grappige is volgens mij dat juist door de 'tegenstanders' wordt gezorgd dat dit onderwerp levendig blijft. In ieder topic dat over AdB gaat wordt ongefundeerde kritiek gespuid, waardoor mensen die bij de clinic geweest zijn zich aangevallen voelen (omdat er gedaan wordt alsof ze allemaal onwetend zouden zijn en de ballen verstand hebben van paardrijden Haha! ).
Laatst bijgewerkt door happy worker op 26-11-02 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:31

Tja wat zal ik zeggen, ten eertste nog nooit van hem gehoord, alleen hier inderdaad hem meerdere malen voorbij zien komen.... Het enige wat ik kwijt wil is dat er altijd ruiters en amazones zijn die bij bepaalde instructeurs zweren, terwijl een ander weer heel anders over die instructeur denkt. Dat zul je altijd houden en zal altijd de eeuwige discussie zijn. Ik heb altijd zoiets van: het een kan je aanspreken en het ander iets minder, dat geen wat jouw aanspreekt moet je onthouden en de rest: het ene oor in en het andere weer uit. Al die instructeurs hebben vast wel iet s waar je echt iets aan hebt. Je kunt al die verschillende manieren van benaderen toch aanhoren, en wat jou aanspreekt hou je vast. Als je op die manier open staat leer je toch het meeste of ben ik nou gek? Die meneer de Boidt zal vast wel iets nuttigs te vertellen hebben, maar zo zijn er nog vele anderen naast hem! Maak een combi... En dan hoef je dus echt niet achter iedereen vierkant te staan. Het gaat er toch om dat je iets leert??

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:43

Ik wordt zo moe van deze discussie! Niemand heeft ooit het woord Goeroe in de mond genomen (behalve degenen die Antoine niks vinden) niemand heeft ook ooit gezegd dat er geen instructeur aan hem kan tippen. Hij geeft op een duidelijke en begrijpelijke manier les.
Het feit dat er hier op Bokt zo over gediscusieerd wordt komt juist door de tegenstanders die volgens mij een bord voor hun kop hebben van 1 meter doorsnee!
Ben het met Kyra eens, het gaat er om dat je iets leert! Het gaat er ook om dat je paard zuiver loopt en dat je op een correcte manier leert paardrijden!
Ik vraag me echt af waarom sommige mensen hier zo'n moeite mee hebben. En over het niets horen IRL, hij heeft al een artikel in de BIT gehad en nu in de Hoefslag, wat wil je nog meer! Ga gewoon kijken bij een lesdag, stel je vragen en probeer het te begrijpen.
Boos!

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers