Geven jullie weleens geld aan bedelaars ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Geven jullie regelmatig geld aan bedelaars ??

nee
37 (78%)
soms
10 (21%)

Totaal aantal stemmen: 47


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:45

Iedereen denkt in hokjes lis, zo werken onze hersenen en zo hebben we het meegekregen van onze ouders.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:52

ik geef nooit geld of wat dan ook aan zwervers of daklozen.
als je ze eenmaal iets geeft gaan ze je onthouden en komen ze gewoon vaker naar je toe.
hier in rotterdam loopt er eentje die is een beetje heel erg misvormt in z'n gezicht en die scheld je helemaal verrot als je hem nix geeft, nou heeftie al een beetje een angstaanjagend uiterlijk en dan gedraagt hij zich ok nog eens zo...krijg altijd de kriebels als ik hem zie
wat ik ook erg vervelend vind zijn van die 'muziekanten' in de metro, komen ze met een gitaartje...of nog erger; een accordion gaan een beetje herrie lopen maken en dan verwachten ze ook nog eens dat je ze geld gaat geven, heb zelfs een keer ruzie met een jongen gehad...hij liep met een bekkertje en iemand met een accordion (rotding maakte veel te hard geluid) ik was gewoon m'n boek aan het lezen (voor de geinterresseerden: de hobbit Tong uitsteken ) steekt die jongen gewoon dat stomme bekertje onder m'n neus...tsja....toen werd ik dus behoorlijk pissig

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:04

Prima schreef:
Iedereen denkt in hokjes lis, zo werken onze hersenen en zo hebben we het meegekregen van onze ouders.


Nee, dat is niet wat ik van mijn ouders heb meegekregen.
Gelukkig niet!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:08

lis"]
[quote="Prima schreef:
Iedereen denkt in hokjes lis, zo werken onze hersenen en zo hebben we het meegekregen van onze ouders.


Nee, dat is niet wat ik van mijn ouders heb meegekregen.
Gelukkig niet!
[/quote]

Dat denk je maar. Je hersenen zijn juist zo ingericht. Het is dus een gevolg van de fysiologische karakterestieken van de hersenen. Jij, als mens zijnde wil namelijk alles definieren, en dat kan alleen dmv klassificeren. Snap je?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:15

Prima"]
[quote="lis"][quote="Prima schreef:
Iedereen denkt in hokjes lis, zo werken onze hersenen en zo hebben we het meegekregen van onze ouders.


Nee, dat is niet wat ik van mijn ouders heb meegekregen.
Gelukkig niet!
[/quote]

Dat denk je maar. Je hersenen zijn juist zo ingericht. Het is dus een gevolg van de fysiologische karakterestieken van de hersenen. Jij, als mens zijnde wil namelijk alles definieren, en dat kan alleen dmv klassificeren. Snap je?
[/quote]

dat is waar, maar jij denkt in stereotypen Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:16

okay okay, fair.....maar ja uitzonderingen bevestigen de regel toch?

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:17

Ik weet in ieder geval zeker dat mijn ouders mij niet zo hebben opgevoed. En definieren vind ik een heel ander verhaal dan mensen op basis van één gegeven in een hokje stoppen. (mac=alto, tattoo=aso, etc..)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:19

gelukkig, irl, ben ik wat minder extreem in die uitlatingen en ook in die gedachtes. Maar als ik al mijn gedachtes heel gebalanceerd en evenwichtig hier moet opschrijven, dan was ik weer vriendjes met Billy geweest, maar dan had ik wel fase 4 RSI. Dan is de keuze toch makkelijk?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:19

Prima schreef:
okay okay, fair.....maar ja uitzonderingen bevestigen de regel toch?


een stereotyp is vaak niet tekenend voor de hele groep

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:20

Prima schreef:
gelukkig, irl, ben ik wat minder extreem in die uitlatingen en ook in die gedachtes. Maar als ik al mijn gedachtes heel gebalanceerd en evenwichtig hier moet opschrijven, dan was ik weer vriendjes met Billy geweest, maar dan had ik wel fase 4 RSI. Dan is de keuze toch makkelijk?


nee hoor, doe als ik, kort en krachtig Haha!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:21

Prima schreef:
gelukkig, irl, ben ik wat minder extreem in die uitlatingen en ook in die gedachtes. Maar als ik al mijn gedachtes heel gebalanceerd en evenwichtig hier moet opschrijven, dan was ik weer vriendjes met Billy geweest, maar dan had ik wel fase 4 RSI. Dan is de keuze toch makkelijk?


Wat jij wilt, hoor. Een hoop geblaat maar weinig wol, zoiets.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:40

Vechten jullie dat anders even lekker onderling uit.... Gaaaap

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:51

Ik geef wel eens aan mijn "vaste" zwervers hahaha Zo is er eentje die altijd op de lijn van Den Haag naar Rotterdam zit, die krijgt van mij altijd wat. Maar je hoeft niet altijd geld te geven, meestal zijn ze ook erg blij met een sigaret, bakkie koffie of een appel. Ik heb wel begrip voor die mensen hoor, aan werk komen ze echt niet, en een uitkering krijgen ze niet, al denken veel mensen dat wel. Ze hebben hun leven verpest ja, maar daarvoor zijn het nog geen paria's ofzo

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:52

Margreet schreef:
Vechten jullie dat anders even lekker onderling uit.... Gaaaap


Ik ben helemaal niet aan het vechten Slapen

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:55

Speciaal voor Prima: Ik denk dat het een goed idee is dat jullie via PB verder discussiëren en dit topic niet verder vervuilen.

Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:41

Esme_27 schreef:
meestal zijn ze ook erg blij met een sigaret, bakkie koffie of een appel.

Ja, met een sigaret zijn de meeste wel blij, maar een appel, nee hoor .

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:24

Nee - NOOIT - heb bedriegerij eigenogig gezien, ik heb het hele verhaal al op een vroeger gelijkaardig topic geplaatst, en weet dus dat er behoorlijk wat bedriegerij tussen zit.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:47

Natas"]
Ik heb wel eens gezegd: loop maar mee, dan koop ik een broodje voor je, maar nee dát willen ze niet. Het moet geld zijn. Frusty
[/quote]

Tja, dan hebben ze bij mij ook heel veel pech hoor.. Je kan wat te eten krijgen, of een kop koffie, maar ik geef het zelf uit..

[quote="XoNo schreef:
Maar die raamzemertjes bij ons winkelcentrum gun ik geen cent, hoe ze hun geld ook verdienen.

Hoewel deze jongens dus niet op roverspad gaan.. En ze staan er altijd, weer of geen weer.. Nee, deze jongens mogen zo nu en dan mijn raampjes wassen.. Geen probleem.. Die ene euro, wat is dat nou?? Haha!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:50

Nee, nooit geld dan kopen ze er tog wel drugs of drank voor van mij krijgen ze een broodje of wat anders te eten. willen ze dat niet ??danniet

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 21:02

nog meer mensen die hun mening willen geven ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:49

Ik geef altijd geld aan de man van het draaiorgel, maar dat is geloof ik geen zwerver ook al maakt hij muziek op straat Haha! (voor de hokjes-geesten)
Ik koop ook wel eens een straatkrant en heb liever dat ze voor een euro de van m´n auto ramen lappen dan dat ze hem openbreken voor de radio.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:15

Ilindra schreef:
Ik geef altijd geld aan de man van het draaiorgel, maar dat is geloof ik geen zwerver ook al maakt hij muziek op straat Haha!


Nog sterker: ik geef alleen wat als de beste man/vrouw het draaiorgel nog echt handmatig draait, dus niet zo'n electrisch geval Knipoog
Ook kijk ik even naar de kentekenplaat, als er eentje opzit van een auto bouwjaar "erg recent" dan gaat het feestje ook niet door

Verder is er maar 1 zwerver die geld van me krijgt.
Ik heb eens een praatje met hem gemaakt over het hoe en waarom hij daar eigenlijk stond, en waarom hij geen baan had oid.
Hij had daar natuurlijk z'n redenen voor, en dan vraag je je toch af hoe iemand zo ver komt.
Tijdens dit praatje heb ik hem enkele tips gegeven hoe hij aan werk zou kunnen komen, dit schijnt nog vrij lastig te zijn als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt.
Uiteindelijk hoorde ik dat hij bij mensen langs is geweest om te vragen of ze werk voor hem hadden.
Dat was helaas niet zo, maar omdat hij blijkbaar toch wel de "goede" kant op wil, geef ik hem weleens wat.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:29

Margreet schreef:
Ook heb ik een zwak voor zwervers die een hond bij zich hebben. Dier ziet er meestal beter uit dan zijzelf!

In Rome was er een man die liet zijn hond voor hem bedelen, zo met een bakje in zn bek. We zijn toen met een groepje een pak hondevoer gaan kopen voor dat beest, hij bedelt, dus zullen we hem iets geven waar hij iets aan heeft Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:46

Je moet voor de grap vragen of ze even mee willen lopen naar de dichtsbijzijnde McDonalds...Zijn ze zo weg!