Manege de Zwaanhoek in Koudekerke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Manege de Zwaanhoek in Koudekerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 22:38

Kent er iemand een manege in Vlissingen(of ergens daar in de buurt, een klein dorpje) waar je ook mee buitenritten kan maken op het strand. Er zijn ook lessen op westernpony's.
Wij gaan daar binnenkort eens naar toe met de manege, met een groep. Niet met onze pony's, maar met pony's van daar.

Kent iemand die manege(als je de naam zegt, weet ik het waarschijnlijk terug)? En is er al eens iemand geweest? Misschien enige tips ofzo?
Laatst bijgewerkt door angelke op 25-11-02 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:21

Bij Vlissingen heb je Manege Scheldestad. Geen idee of je daar naar het strand kan/mag.
Bij Vrouwenpolder heb je manege de Eendracht. Bij Westkapelle heb je de Zandboei.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:02

Dan heb je in Koudekerke nog de Zwaanhoek, waar je buitenritten kan maken en in Biggekerke de Ijslander die ook ritten doen, met voornamelijk Ijslanders. Westernpony's, kan ik niet zo snel over oordelen, of die er zijn!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:03

Bijna vergeten de zwaanhoek bij Koudekerke. Nooit geweest trouwens

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:30

de enigste manege waar(hier in de buurt dan), voor zo ver ik weet, western les word gegeven is de Eendracht maar dat is in Vrouwepolder, je hebt ook nog Slobberduin in Dishoek maar dat is geen manege, alleen paarden verhuur.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 17:37

het was manege de Zwaanhoek bij Koudekerke.
Iemand enige ervaringen met deze manege?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:41


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:58

angelke schreef:
het was manege de Zwaanhoek bij Koudekerke.
Iemand enige ervaringen met deze manege?


Ik heb zelf geen ervaring met deze manege maar ik hoor vaak vreemde verhalen over de Zwaanhoek, zoals: er bleek van de zomer droes te heersen op de manege en ze lieten de ponykampen gewoon doorgaan en waarschuwde de omringende manege's en pensionstallingen niet.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:59

Ja genoeg ervaringen met de Zwaanhoek (overigens is Slobberduin, alias Mike Lieshout er mee opgehouden).

- paarden zijn in zeer slechte conditie, te mager.
- Ze hebben een mooie binnenbak. Buitenbak is verrot, manegepaarden staan in donkere stands, pensionpaarden in boxen. We hebben 4 paarden bij ons op stal staan die een tijd daar op de manege hebben gestaan, die zagen er slecht uit
Manege de Zwaanhoek is op Walcheren bekend als Manege de Zwevende rib.

Kantine ed zijn allemaal prima, locatie ook, je bent binnen notime op het strand!

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:01

[quote="letizia80
Ik heb zelf geen ervaring met deze manege maar ik hoor vaak vreemde verhalen over de Zwaanhoek, zoals: er bleek van de zomer droes te heersen op de manege en ze lieten de ponykampen gewoon doorgaan en waarschuwde de omringende manege's en pensionstallingen niet.[/quote]

Er is nooit toegegeven dat er Droes heersde, maar ik weet wel dat er onderling inderdaad geruchten gingen. Paarden die op de manege stonden kwamen oko gewoon op de wedstrijden ed

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:06

Leonoor schreef:
Manege de Zwaanhoek is op Walcheren bekend als Manege de Zwevende rib.



Hee die ken ik helemaal niet! Haha! ('k zal hem onthouden Knipoog )

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:08

Daar in de buurt staan de pony's van m'n tante (waar ik vroeger veel op reed). Je hebt nog nooit zulke magere fjorden gezien.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:11

Frappant is dan ook dat de paarden die op de site staan, de goedmogelijk uitziende dieren zijn, zoals diegene van Monique zelf en Shane

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 20:49

Zoals ik het nu hoor, is dat natuurlijk niet echt goed...
Maar we gaan toch pas in maart ofzo, dus daarvoor gaan we normaal nog wel eens langs.
Maar dat van die droes, dat is bij ons ook, een tijd terug wás er droes, maar nu niet meer, maar er zijn er toch nog altijd die de geruchten geloven van wel, die komen dus niet naar de wedstrijden.

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:53

op scheldestad hebben ze nu ook western les en je kan in de zomer (met toestemming van je instructrice) soms oko wel een naar t strand hoor!
heb er zelf ervaring mee (maarre voor die strand ritten moe je wel goe kunnne rijden Tong uitsteken)

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:09

Ik heb er een aantal jaren terug eens 1 keer gereden, bij wijze van experiment, en was er bepaald niet over te spreken. De ponies stonden zonder ook maar 1 strootje als bodembedekking op het beton, in stands. Wat ik nog het meest kenmerkend vond is dat ik normaal paardenlucht wel lekker vind, toen ik van deze manege thuiskwam stonk ik werkelijk naar de p i s lucht! Les was wel ok, maar ja, er komt nou eenmaal meer bij kijken. De stallen en de conditie van de ponies leek echt nergens naar.
Nu is dit wel al een aantal jaar terug, dus laat je oordeel niet te veel door mij kleuren.