Goed voer voor tinkerjaarling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Goed voer voor tinkerjaarling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 17:38

Shakyra, mijn tinkermerrie van 1,5 jaar oud krijgt elke dag 1 kg brok; Subli-sportbrok.
Eerst kreeg ze Subli-basisbrok, maar op de achterkant staat zo'n schema. En bij de sport-brok staat dus ook een bolletje bij "opfok" en dat is bij basisbrok dus niet het geval.
En omdat er op de site van Subli staat dat dit voer speciaal geschikt is voor sportpaarden twijfel ik toch een beetje, en wil ik liever wat zekerheid.
Op de site van Subli staat ook nog voer speciaal voor de opfok, maar de veulenkorrel is maar voor tot paardjes tot een jaar oud. En shakyra is al 1,5 jaar!
Verder is het ook zo dat tinkers niet al te veel eiwit mogen hebben, omdat ze onder de sobere rassen vallen.
Is het voer wat ik haar geef goed? of zou ik toch over moeten stappen op ander voer? (deze brok krijgt ze trouwens al een tijdje, en ik merk geen verandering aan haar, ze ziet er goed uit.. maar toch zou ik graag wat meer zekerheid hebben!)

Alvast heel erg bedankt!

Poosje81
Berichten: 21193
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:16

Baggio, ook een tinker van 1,5, krijgt Pavo-Veulenbrok, die kan je geven tot dat ze 3 zijn, werkt prima en kan ik dan ook aanraden!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:44

Ik geef ook pavo veulenbrok, en inderdaad, staat op de zak en in de folder tot drie jaar ........ die van mij hoor ik niet klagen, hij ziet er ook goed uit.