S.Marnix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

S.Marnix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 19:51

Flair haar papieren zijn eindelijk gevonden! Ik weet nu even alleen haar vader nog uit mijn hoofd en dat is dus S Marnix. Haar vader is dus volgens mij geen arabier zoals ik altijd gedacht heb. Het 25% welsh en 75% arabier klopt ook niks van.

Haar vader en moeder zijn denk ik allebei NRPS en pas verderop komen volle arabieren voor. Binnenkort de hele stamboom maar eerst graag wat info over haar pappie Lachen

Weet iemand misschien iets over deze hengst, het liefst ook met foto?

28-09-2007
Nothing compares too you...



Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:53

In dit topic heb ik ooit iets geschreven over S. Marnix: [FA] Kruisen en wat vraagjes

S. Marnix was 75% Arabier en 25% Haflinger, en heeft idd voor het NRPS gedekt. Ik zal vanavond even kijken in mijn hengstenboek wat ik nog meer over hem kan vinden dan wat ik in bovenstaand topic al heb genoemd. De hengst zelf ken ik overigens niet, wel een nakomeling van hem.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 13:35

Niet zo`n bekende hengst zeker... ik kan echt nergens wat over hem vinden.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:14

Het enige wat ik heb, is zijn stamboom en andere gegevens uit het hengstenboek. En misschien nog wel een verslag van zijn afstammelingenonderzoek. Zal ik je die iig laten weten? Misschien kun je dan wat info opvragen bij zijn fokker of oude eigenaar, je weet maar nooit.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 18:10

Graag Lachen heel erg bedankt voor het zoeken.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:33

S.Marnix

NPA STB 89*1
geb. 02-05-1978
stm. 1.45 m

Vos, smalle doorlopende bles linker neusgat indringend, rv witbeen achter opl., b.a.b. witbeen.

v. Swallow of Capistrano ox A 1148
(vv. Sidi Bou Sbeyel ox, vm. Magic Domino ox)

m. Marjonette Hf K 134
(mv. Achar ox A 235, mm. Maaike Hf K 1414)

Percentage Arabisch bloed: 75%

Goedgekeurd in 1989

Verrichtingsonderzoek 1989:
Voldoende voor stap, draf, galop, vrij springen en steeple
Goed voor dressuur, parcours springen en gedrag
Zeer goed voor karakter
Algemene indruk = voldoende

Afstammelingenonderzoek 1993
De rijponyhengst S.Marnix brengt degelijke voldoende rijtypische kinderen. De hoofden zijn sprekend, in een enkel geval wat lang. De Arabische uitstraling is voldoende. De halzen zijn vaak wat beknopt en wat arm bespierd. Meerdere malen werd een neiging tot onderhals waargenomen. De schouders zijn wisselend, zowel lange schuine als in veel gevallen korte steile schouders werden gesignaleerd. De rug is vaak wat lang en soms ook week. S.Marnix brengt kinderen met een sterke lendenpartij. De croupe is overwegend goed van vorm maar kan in sommige gevallen wat meer lengte hebben. Het voorbeen is degelijk gebouwd. Een enkele keer weliswaar iets ingesnoerd. Het achterbeen is in meerdere gevallen lang en klein gehoekt terwijl ook een koehakkige stand is waargenomen. Het beenwerk is goed ontwikkeld met goede gewrichten. De stap is voldoende ruim maar niet altijd correct. Achter gaan de nakomelingen van deze hengst regelmatig nauw c.q. hakkig. De getoonde draf is voldoende ruim en vertoont genoeg balans en souplesse. Ook in draf geldt dezelfde bemerking qua correctheid als in de stap. Het merriemateriaal dat S.Marnix aangeboden heeft gekregen was zeer wisselend van kwaliteit.

1993: afgekeurd op afstammelingen

Fokker: D. van de Kamp in Mastenbroek
Eigenaar: J.W. Kraaikamp in Opheusden


BTW zoeken bij Google op S.Marnix levert nog wel wat wedstrijduitslagen op. Er lopen dus nog wel wat nakomelingen van hem in de sport rond. Waar Mazzeltof is gebleven (de zoon die ik ken) weet ik echter niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:35

ik ken een paar nakomelingen van hem het waren stevige ponys alleen niet zo aan de maat maar wel mooie gangen en ontzettend lief

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:00

Ik ben wel benieuwd naar de rest Kimmie *LOL*
Wel leuk dat je ze nu eindelijk hebt...Haha! Ik zal ook nog even spitten op zoek naar Marnix Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 18:22

Ik krijg een folder opgestuurd van een ander bokker Haha! met een foto van hem erin.
Zij vertelde mij ook dat hij verkocht is naar het buitenland.

De rest moet je nog even op wachten want ik moet het papier nog ophalen Lachen Er zat iig verderop arabier en veel verderop welsh-B Haha! Verder denk alleen NRPS.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:57

S.Marnix,

Ik heb hem persoonlijk gekend, want hij heeft op hetzelfde adres gestaan als mijn paard. Het was een hele lieve pony,met een goed type en hij kon goed springen en bewegen. Hij was ook heel erg mak voor een hengst.

Hij is in november 1998, ik dacht in de richting van 's-Gravendeel manege Flemmingh ?? verkocht voor een klein kind. Hij is gecastreerd. Of hij nog leeft weet ik niet, want volgens de vorige eigenaar was hij heel erg oud geworden en achteruit gegaan. En het is al een tijdje geleden dat die naar hem toegeweest zijn.

Passie voor paarden blijft een levenlang!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, Change3x, Trendiction en 82 bezoekers