voor het eerst een parcours in....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

voor het eerst een parcours in....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 00:51

Vandaag één van mijn grootste angsten overwonnen, waarvan ik zei: dat doe ik NOOIT!! Heb vandaag voor het eerst (op de clubkampioenschappen) een parcours van ± 80 cm gesprongen .

Met paard, Bart genaamd, spong ik al een tijdje in de springles en nou vond de eigenaar het wel leuk als ik aan de clubkampioenschappen mee zou doen...

Met kramp in me buik stond ik op vanochtend... Had er eigenlijk spijt van, dat ik ja gezegd had, toen ze het me vroeg... Bart kan namelijk best springen, maar alleen als het hem uitkomt.... Je kan het je niet permiteren om ff niet op te letten, want dan gaat ie in de stop.

Na eerst die dag gedressuurd te hebben (L1, 165 punten), Bart weer van stal getrokken, die net bezig was met zijn middagdutje... compleet chagie dat ie al weer de stand op moest om gezadeld te worden... Ik dacht: dit gaat goed... we zijn nu al geen vrienden meer...

Toen de bak in om los te springen... de onderstaande foto was het resultaat.... alleen maar weigeren...

Afbeelding

tis ook niet makkelijk, springen met een dressuurzadel... Schijnheilig

Na drie keer door die hindernis gegaan te zijn, was de losspringtijd om... Ik moest als tweede starten en het liefste zette ik hem direct op stal. De moed was me echt in de schoenen gezonken.. De eigenaar kwam me toespreken: " je laat je toch niet op je kop zitten door die knol... rijden en aanpakken, hup". Dus ik alsnog de bak in om te starten...

En dit was het resultaat: (na eerst erg boos geworden te zijn....)

Afbeelding

Afbeelding

1e mange: twee weigeringen, wel helemaal rond gekomen.
2e mange: Foutloos!!

Compleet kapot, maar wel voldaan, zoals je hieronder ziet:

Afbeelding

Volgende keer toch maar weer mee doen...

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:40

Gefeliciflapstaart! Goed hoor!
Danielle

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:01

Jammer dat de foto s zo klein zijn! En zo zie je maar zeg NOOIT NOOIT! *LOL* Hartelijk gefeliciteerd hoor! En ik had nog een vraagje? Op welke manege rijdt jij ?? Ook in Maarssen??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:21

A horse named Bart... Tong uitsteken

Anyway, ik hoop dat ik ook ooit nog eens net zulke stoute schoenen aantrek als jij. Ik zie mezelf ook niet zomaar een parcours meer ingaan, laatste keer is zeker 13 jaar geleden... Maar Ameretto kan en wil springen, en het zou jammer zijn als ik dat niet zou 'misbruiken' om mijn eigen 'springvrees' te overwinnen. Ik kan me wel heel goed voorstellen hoe de bibbers in jouw benen tekeer moesten gaan toen je de ring in moest... Maar een heel net resultaat! Ga je binnenkort weer eens een parcours springen of moet je nu eerst een tijdje bijkomen? Knipoog

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:50

wat goed van je, heoveelste ben je geworde? jammer dat de fotos zo klein zijn

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:08

tsjee, wat goed zeg Haha! . ik wou dat ik zoveel moed had....

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:20

cool Haha! wij springen helaas nie op de manege maar we rijden wel caroussel

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 00:10

Metellica schreef:
Jammer dat de foto s zo klein zijn! En zo zie je maar zeg NOOIT NOOIT! *LOL* Hartelijk gefeliciteerd hoor! En ik had nog een vraagje? Op welke manege rijdt jij ?? Ook in Maarssen??


Ik rijd bij LR en PC Marsua in Maarssen, vlakbij de hockeyclub, achter zandweg oostwaard.
Laatst bijgewerkt door Mause op 05-12-02 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 00:11

Karin schreef:
A horse named Bart... Tong uitsteken

Ga je binnenkort weer eens een parcours springen of moet je nu eerst een tijdje bijkomen? Knipoog


Tja, de clubkampioenschappen zijn nog niet afgelopen, dus 19 januari moeten we weer... dus to be continued!!

Maaruh, gewoon doen, die angsten overwinnen, geeft echt een kick-gevoel als je het gedaan hebt!!