Thermobroek waterdicht maken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Thermobroek waterdicht maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 14:32

Ik heb een maandje geleden een thermobroek gekocht als voorbereiding op de winter (is wel nodig!! *LOL* Ik wilde eigenlijk een waterdichte thermobroek kopen, maar die waren wel vier keer zo duur, dus ben ik toch maar voor een gewone gegaan. Nou zeiden ze tegen me in de ruitersportzaak dat het vast ook wel mogelijk was om de broek met een spuitbus waterdicht te maken. Heeft iemand hier ervaring mee en denken jullie dat het verstandig is?? Ik denk namelijk dat de broek er wel heel wat glibberiger van wordt.. en of dat zo handig is??

Alvast bedankt voor jullie reacties! Vork

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:20

Nee, wordt er niet gelibberiger van. Een tent is toch ook niet glibberig?

Je zou een goedkope spuitbus kunnen proberen, ong 7 guldne bij de Vrijbuiter. Deze mag je alleen op droge stof spuiten. Stinkt vreselijk, dus doe het niet binnen. LAten drogen en klaar. Nadeel: na elke keer wassen moet je het opnieuw doen.

Duurder spul is erook, dit mag op natte stof, deze is beter. Dit houdt enige wasbeurten. Dit is namelijk om nat tentdoek weer waterdicht te maken.

Voor skikleding gebruik ik de bovenste variant, de goedkope dus. En het blijft minstens een week goed.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:23

Volgens mijn moeder is Harmisol heel goed spul om kleding waterdicht te maken. Zij gebruikt dat ook altijd voor winterjassen e.d. Mijn ervaring is dat je kleding er niet glibberiger van wordt.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:25

harmisol ken ik ook... gebruiken ook veel mensen voor dekens na het wassen...