Ervaring met winterdeken DOMINICK

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Ervaring met winterdeken DOMINICK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 11:59

Ik wou een deken van dominick aanschaffen heeft iemand ervaring met de waterdichtheid en scheurvast.
Ken je de deken niet? op website www.dominick.nl staan ze.
Het lijkt mij een goede deken maar twijfel nog met de lamicell.rambo en BigD.
Bij dominick passen ze hem namelijk aan op de fries en sturen hem gratis op en als die niet past kan ik hem weer terug sturen.
En er zitten zoweinig mogelijk singels aan.
Mijn vriedin heeft een demonstratie van hun gezien en trokken ze de deken scheef en het paard ging lopen en ging de deken weer op de plaats liggen.
Wat zouden jullie doen en wie kent deze dekens?
groetjes

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 12:10

Een vriend van mij heeft 4 paarden onder zo'n deken staan. Ik moet zeggen dat ze nooit scheef liggen dus het zijn goeie dekens hoor.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 12:11

Heeft die ook ervaring met de winterdeken of die inderdaad goed waterdicht is en als ze rollen valt die dan ook weer op zijn plek?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:24

Ik heb er net ééntje gekocht. Maar ik had daar dus ook al een topic over geplaatst..

Ik vind het een bijzonder fijne deken. Ik heb de classic staldeken gekozen en die is superwarm. Blijft ook heel goed liggen.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 13:50

oooh sorry wist ik niet,hoeveel grams heb jij genomen?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:40

Ik heb een 480 grams. Niet die met de waterdichte rug, want Pav staat nooit in de regen buiten en het ademt toch weer minder dan een niet waterdichte stof. Die met de waterdichte rug was 175 euro. Die van mij was 150 euro.

Ik heb Dominick gebeld en die hebben iemand langs gestuurd die aan huis is komen passen.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:07

Ik heb nu ook de waterdichte versie sinds kort, mooie stof, 200 grams. En ook een fijne stof aan de binnenkant en gelukkig donker. Die witte voeringen vind ik altijd wat erg optimistisch.
Maar waar ik toch het meest over te spreken ben is de pasvorm, echt beter dan Rambo , Bucas etc. Blijven goed liggen, ook met buitenspelen. Ook de mensen bij Dominick zijn , ook als er iets wat tegen zit, toch nog vriendelijk. Prima koop dus.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 15:14

Heb je 200 grams voor in de winter? ik heb net over gehad met hun en heb besloten 480 grams te nemen.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:20

480 grams is voor mijn merrie die niet werkt , niet echt nodig. Ik ga eigenlijk nooit warmer dan 200 grams met een waterdichte deken.
Maar dat is een persoonlijke keuze.
In ieder geval goed dat je er een gaat kopen, ik denk dat hij jou wel gaat bevallen. Of eigenlijk je paard.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:57

De eigenaar van de pension/handelsstal waar mijn paard staat heeft ook veel Dominic dekens. Volgens mij bevallen ze hun heel goed. Het zijn in ieder geval kwaliteitsdekens.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:19

Lissyjd, SuzanneH: ik heb een 480 grams omdat mijn paard geschoren is. Dan is zo'n dikke winterdeken bepaald geen overbodige luxe. Maar over de pasvorm bestaat geen twijfel, die is echt prima.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 16:37

Die van mij is niet geschoren maar doordat ik nou een paar keer per week rij en les krijg zweet ze echt heel erg en is ze niet droog te krijgen en heb alsnog besloten om vanaf nu haar onder de winterdeken te zetten

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:21

Je moet je alleen wel afvragen of een 480 grams voor een ongeschoren paard niet té warm is. Het is ook zonde van je geld als straks blijkt dat je paard onder de deken staat te zweten. Dan is die van 200 gram misschien een betere optie.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 18:18

Daar heb je gelijk in maar ik heb ergens anders het advies gekregen dat bij 200 grams de vacht nog zal toe nemen en bij 400 grams het zo zal blijven en niet meer wordt ik ben namelijk wel van plan om zodra de deken eraf kan ongeveer april het er ook af gaat ,het is dus alleen voor de winter en niet voor het voorjaar en najaar