Goedgedaan ?!? wat is wijsheid.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joycelyn
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Horst

Goedgedaan ?!? wat is wijsheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 11:04

Vrijdagavond kreeg ik een telefoontje dat ik een veulentje van 7 maanden tegen een spotprijsje kon kopen. Mooi vosje, super afstamming. Er is niets mis mee, super gezond. Mijn man zei dus na overleg : doen we. Zetten hem bij schoonbroer neer voor opfok, nichtje wil hem absoluut verzorgen.
Afspraak wel gemaakt dat hij in de sport uitgebracht moet worden en dat het nichtje mede-eigenaar zou worden.
Na hele discussies met schoonbroer zou deze mede-eigenaar worden omdat nichtje zich teveel aan paardje zou gaan hechten, en deze nooit zou kunnen verkopen.
Zaterdag alles afgesproken en daarna naar huis gereden. Ik zat rustig op de bank en ineens hoor ik mezelf zeggen : Moeten wij dat grietje dat beestje niet gunnen. (Ik heb 2 jaar geleden zelf ook al de kans gehad om een toppertje te kopen) Mijn man en ik wisten het dus niet meer.....
Zaterdagavond toch nog nichtje gebeld, dat zij eerste keus had. (eigenlijk was hij dus al verkocht, ongezien door het nichtje)
Gisteren heeft ze hem voor de eerste keer gezien, en natuurlijk was zij meteen verliefd op het beestje.
Ergens gun ik het haar van harte, maar ik zit toch nog een beetje met een wrang gevoel. Echt tegenstrijdig dus........
Wat zouden jullie in deze situatie gedaan hebben?????

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:51

als ik het goed begrijp uit je verhaal is het veulentje momenteel van jou en het nichtje maar wil je nou dat veulentje aan haar verkopen! dus dat zij de eigenaar is!
ik zou er goed over na denken want als je dat beestje zelf ook graag wil hebben en je houd hem niet en je krijgt achteraf spijt dan kan je misschien nix meer.
ik zou denk ik even met iedereen aan de tafel gaan zitten.

Joycelyn
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 08:58

Spijt heb ik inderdaad, maar als ik dan naar dat gezichtje van het nichtje kijk, weet ik dat ik het toch goed gedaan heb. Het nichtje heeft het hengstje dus voor zichzelf.