Emile Ratelband versus Yvonne Kroonenberg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Emile Ratelband versus Yvonne Kroonenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:31

Wie heeft het net gezien?

Ik heb erg gelachen om de houding van Emile, hij had een zeer verdedigende houding, en wilde koste wat koste dat yvonne geen vat erop kreeg, wat ze natuurlijk al lang had. Hij heeft een hekel aan vrouwen met feministische inslag, dat was duidelijk te merken.

Wat vonden jullie ervan?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:32

niet gezien, komt er een herhaling?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:33

Oeps, ik had er net ook een topic over gestart! met precies hetzelfde commentaar! Hij is echt een onzeker mannetje!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:34

Nope Kayla...
Ik vind Yvonne Kronenberg een debiel wijf...en over Emiel Ratelband ben ik ook niet te spreken. Heb de uitzending dus dubbel geskipped Lachen

Een leus: "Ik n**k nog liever een dwerg, dan Yvonne Kronenberg" Haha! *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:38

Ik vind haar wel leuk, las vroeger altijd de 'koosje' boeken van haar Lachen

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:39

Tsja Xono, ik had ook geen andere reactie verwacht van een "man"

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:40

haha nee idd Dems75

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:41

Vind je het gek...feminist. "Alles went, behalve een vent". Ieder zijn mening, maar val daar de rest van Nederland niet mee lastig. En dan dit programma, om mannen even te laten zweten tijdens een gesprek wat als k u t op dirk slaat. Gewoon een typisch geval van iemand die geen leven heeft *LOL*

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:43

Xono, je hoeft dat boek niet te lezen hoor, dus ermee "lastiggevallen" worden vind ik lichtelijke onzin.
Jouw commentaar duidt alleen op angst voor vrouwen die zeggen wat ze vinden en voor zichzelf opkomen. Da's pas typisch een geval van iemand die geen leven heeft m.i.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:45

Dat slaat al helemaal nergens op. Daar ben ik juist voor. Ik vind het sneu als vrouwen niet zeggen wat ze vinden en niet voor zichzelf opkomen. Maar om de mannelijke bevolking nou belachelijk te maken, dat slaat nergens op.

En nee, ik hoef het boek niet te lezen, en nee ik hoef ook haar programma niet te kijken, maar toch erger ik me eraan.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:46

voor de uitspraak van dems75

Emile vindt ik een flapdrol en Yvonne had inderdaad
vat op hem gna gna gna }>

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:48

XoNo schreef:
En nee, ik hoef het boek niet te lezen, en nee ik hoef ook haar programma niet te kijken, maar toch erger ik me eraan.


Onbegrijpelijk....waarom zou je je aan iets ergeren wat je niet hoeft te kijken/lezen??? Het lijkt erop alsof je je aangesproken voelt...
Yvonne schrijft met veel humor, niet alleen sarcastisch over mannen maar wel degelijk ook over vrouwen! Als je haar boeken eens zou lezen, zou je dat weten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:50

Toch leuk dat je over het andere niet doorgaat Haha!

Ik voel me helemaal niet aangesproken, waarom zou ik?
Ik vergelijk het 'ergeren' net als dat jij je wellicht ergert aan mensen op Bokt die onzinnige topics starten, terwijl je die ook niet hoeft te lezen.

Overigens laat je wel duidelijk jouw feministische inslag doorschermeren dems Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:51

idd en mannen praten erg vaak op die manier over vrouwen, dus waarom nu niet een keer andersom?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:53

XoNo schreef:
Toch leuk dat je over het andere niet doorgaat Haha!

Ik voel me helemaal niet aangesproken, waarom zou ik?
Ik vergelijk het 'ergeren' net als dat jij je wellicht ergert aan mensen op Bokt die onzinnige topics starten, terwijl je die ook niet hoeft te lezen.


Over het andere wil ik ook wel doorgaan hoor...als je erop staat!
Ten eerste schrijf je dat je wilt dat vrouwen voor zichzelf opkomen, maar je schrijft ook een sarcastisch "feminist" ....erg tegenstrijdig mijn inziens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:54

Het ligt op de bank en het zapt.
Het zit achter zijn toetsenbord en het tiept?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:54

XoNo schreef:
Overigens laat je wel duidelijk jouw feministische inslag doorschermeren dems Knipoog


Sorry, moet ik dit als belediging opvatten soms? Mag ik weten wat jouw definitie van een "feministische inslag" is????

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:03

Xono is nog druk aan het zoeken in het woordenboek....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:14

Sorry, maar dit is niet het enige topic op Bokt...ik ben me nog eens even gaan buigen over de raadseltjes in het Kippenhok Tong uitsteken

Ten eerste vind ik voor jezelf opkomen, en anderen belachelijk maken twee heel verschillende dingen.

En nee, je moet dat niet als belediging opvatten. Mijn definitie van een feministische inslag is het streven naar gelijkheid tussen geslachten, maar er nog een schepje bovenop doen. Feminisme is inderdaad het streven naar gelijkheid van de vrouw tov de man, maar Yvonne Kronenberg vind dat ze dat stadium duidelijk al gepasseerd is.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:15

Wat Yvonne Kronenberg doet is niet de vrouw 'omhoog werken', maar de man 'omlaag werken'.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:19

Kijk Xono, je laat nu inderdaad duidelijk merken dat je totaal geen kaas hebt gegeten van de boeken van Yvonne.
Deze boeken steken (zoals ik al eerder schreef) de draak met zowel mannen als vrouwen. Dit doet zij op cynische wijze en weet heel goed de zwakke punten van mensen eruit te pikken. Belachelijk maken is erg vergezocht en dat geeft alleen maar aan dat jij je dus duidelijk wel aangesproken voelt en dus de behoefte voelt om je hiertegen te moeten "verdedigen"
Nogmaals, streven naar gelijkheid ....maar die gelijkheid is er nog lang niet! (ook al denken velen van wel) Wat dacht je van de salarissen? Vrouwen krijgen nog steeds tot 20% minder betaald dan mannen voor EXACT hetzelfde werk!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:20

XoNo schreef:
Wat Yvonne Kronenberg doet is niet de vrouw 'omhoog werken', maar de man 'omlaag werken'.


Nogmaals Xono, je velt een oordeel over dingen die je niet eens hebt gelezen!!! Ga eerst maar eens een boek lezen van haar, alleen dan kan je erover discussieren.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:21

Xono, ben het met je eens.

Ik heb het ook niet op Yvonne Kronenberg. Ze gedraagt zich als mijn schoonvader, maar heeft het dan over de andere sexe.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:21

Ik zeg ook niet dat die gelijkheid er al wel is.
Maar toch jammer dat Yvonne Kronenberg alleen met mannen de draak steekt in haar programma.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:23

sjongejonge Xono....je snapt het echt niet he? Waarom denk je dat het programma Ferme JONGENS heet? dat is nu juist de "juice" van het hele programma. En trouwens, ze steekt alleen de draak met mannen die de draak met zich laten steken! (zie Emile Ratelband!) Meestal zijn het juist heel leuke, open gesprekken!