wandelende kerstboom??!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

wandelende kerstboom??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 21:01

Wie van de bokkers rijd ook wel eens in het stikkedonker buiten verkleed als kerstboom (lees, met genoeg verlichting)?
Ik ben laatst een keer buiten gaan rijden en ik wist dat het snel donker zou worden en nam dus voor de zekerheid maar ff lichtjes mee, hoewel ik wel van plan was voor donker terug te zijn...Not dus.. Op een gegeven moment was ik best ver weg en ik kwam er achter dat ik nog minstens een uur naar huis had rijden en het al begon te schemeren. Wat er dus in resulteerde dat ik even later in het stikkedonker verkleed als kerstboom met mn pony een buitenrit maakte. Gelukkig vertrouwen we goed op elkaar dus we zijn weer thuis gekomen en ik vond het eerlijk gezegd ook nog wel leuk. Kwam onderweg ook nog mensjes tegen die begonnen te roepen dat ze dachten dat ze een wandelende kerstboom zagen aankomen *LOL*
En toen ik bijna thuis was hoorde ik opeens mn zusje roepen die ons oor alle lichtjes wel had gezien, maar ik kon haar niet zien, dus ik maar zoeken waar ze nou was en maar roepen dak haar niet zag.. was ook wel lachen. En ik zo tegen haar, hoe wist je nou dat ik t was?
Nou zei ze, er niemand hier zo gek om in het donker nog buiten te gaan rijden. En ik herkende je aan je lichtjes (die ik ook vaak om heb als het nog wel licht is, wil toch geen auto op mn kont hebben)
Wie heeft dit ook wel eens gedaan??
Laatst bijgewerkt door Faline op 24-11-02 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt



Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:10

hihi, gelukkig rij k kin een verlichte buiten bak! maar k rij meestal overdags waneer het nog licht is en fiets k weg wanneer het begint de schemeren!

maar een wandelen de Kerstboom! Haha!:D k lig in een deuk!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:10

Vandaag nog! Het was niet zo geplant en ik had ook geen lichtjes...Was ook nog eens verdwaald en ik dacht, laat ik [**] eens ze weg zoeken...
Stopt dat ei Koe appelflap bij een discotent/cafe!!! Al die opgedirkte wijven kijken en ik stond daar in mn stinkende kloffie... Bloos
Gelukkig heb ik na een ruige bosrit (blij dat ik mn cappie ophad want takken tegen je kop zijn geen fun!!) de weg terug gevonden (zonder hulp van het paard, jah! Haha! ). Het arme beest was lekker bezweet toen we terug kwamen...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:16

Wel verstandig dat je ervoor zorgt dat je gezien wordt te paard.
En ik zou mezelf geen wandelende kerstboom noemen. Meer zoals Robert Redford in "The Electric Horseman"

Je suis Charlie.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:43

Ik ben dan ook een wandelende kerstboom hoor, twee lichtjes achter op mijn pard der kont bevestigd aan haar uitrijdeken die teven reflecterend is (met streepjes), dan een reflecterende halsband met lichtjes, en een tweede reflecterende halsband, dan nog twee lichten aan mijn stijgbeugels ter hoogte van een auto- zo kan ik ook wat zien. + reflecterende beugels, reflecterende hesje en om haar peesjes ook nog reflectors + aan de linkerkant lichtjes aan bevestigd Haha! ze kunnen niet zeggen dat ze mij niet zien!!!

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:31

Merelbrefe, wat voor lampjes gebruik jij dat je er zelf ook nog wat bij ziet? Al die reflektiehandel op het paard is op zich wel zinvol al vraag ik me af wat het nut van lichtjes om de hals is.
Maar er zelf iets van zien? Nou nee, niet met de lampjes die ik heb.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:04

Ja, ik! Reflesterende deken, bandages, hestjes, en lampjes voor op mijn benen!

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:04

Ja hoor, regelmatig. Ik rij regelmatig 's avonds langs 't fietspad. Is wel verlicht, maar toch. En dan moet ik nog een vrij drukke weg oversteken. Heb overal reflectiemateriaal aan hangen en Alfie nog een fietslampje op z'n frontriem. Ik zeg maar zo: Beter mee verlegen dan om verlegen. Zolang ze me zien, ben ik tevreden.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:12

ik maak regelmatig met Meagan en een of meer stalgenoten een buitenrit in het donker. Gaan we even een rondje gouda doen. Door de stad of een van de buitenwijken. Meestal zijn we dan een uur of twee, drie onderweg en inmiddels hebben we ook aardig wat paardensnack-adresjes opgedaan (appeltje halen bij die, boterhammetje bij die etc.). We zien er tijdens deze ritten ook zeer reflecterend uit kan ik wel zeggen en die knipperende lampjes die je overal aan kan klemmen en mijn arm / beenlampje maken het helemaal compleet. Om een of andere vage reden komen we altijd politie tegen tijdens deze ritten en laatst zei een dat hij al van verre kon zien dat wij het waren: niemand rijdt zo verlicht door heel Gouda met zijn paard...

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:10

Een vriendin en ik gingen soms nachtritten doen met de tinkers, dus midden in de nacht dor het dorp, bos en strand. We begonnen altijd als kerstboom maar eindigden als spook, want alle lichtjes waren altijd allemaal kwijt. En ze zaten goed vast en alles, maar toch. Gelukkig dat die tinkers met hun wit ook wel lekker opvallen. En ik nam altijd een zaklamp of 2 mee voor de zekerheid.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 11:05

Hihi, ze zien me al aankomen hier! Ik denk dat ze dan heel erg hard gaan lachen *LOL*

Maar als het nodig is, ga ik met zo veel mogelijk lampjes op pad.
Het is nog niet zo ver gekomen, maar wie weet, het wordt al zo snel donker tegenwoordig... Frusty

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:02

Ja hoor, net nog.
Wij noemen ons dan ook de rijden kerstbomen.
Ik een reflecterend hesje, Ilonk 4 refelctoren om. Verder doe ik een lampje (rood) om Ilonks staart, boven aan. En ik doe er nog eentje om de arm die aan de buitenkant zit. (Aan de kant van de weg)
Paardje ziet wel in het donker en ik hang zo af en toe in de takken. Wil nog zo'n "mijnwerkerslampje" voor op mijn cap

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:11

Ik ga bijna elke dag als ik ga wandelen met jordy of als ik zou gaan rijden bij de club door het donker moeten.Ik heb veel verlichting,refelectiedingen en knipperlampjes dus we worden goed gezien.Ik vindt het altijd wel spannend zo door het donker.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 11:47

Ik rij altijd met veel verlichting buiten,noem mij dus maar een 'wandelende kerstboom'
Ik voel me dan veilig als mensen mij kunnen zien.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:10

Ik heb elke maandag les op de ponyclub van 6 uur tot kwart voor 7. Omdat het dan al donker is en het toch wel een half uurtje stappen is kan ik mij daarom ook wel een wandelende kerstboom noemen.
Ik heb zo´n hesje, kniperlichtje om me arm, reflecterende beenbescherming en refelcterende bandjes wat je om je arm kan doen..
Ach nu val ik tenminste op in het donker en daar gaat het tenslotte toch om..

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 14:11

Ik rij 1 keer i nde week samen met nog iemand door het pikkedonker
op de heen en terug weg
Daar doen we dan 30 minuten over en het is heen en terug 10 km
naar de les


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Celebi, KaasSouffle_, Mark0919, Sjafrane, Yavanna en 42 bezoekers