wat doen jullie paarden/pony's als ze los zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

wat doen jullie paarden/pony's als ze los zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 19:48

Wat doen jullie paarden/pony's nou als je ze los gooit in de bak/paddock?

Jamaica loopt een rondje, krijgt door dat ze los is, draaft en galopeert een paar rondjes, en dat was het wel.

Honey gaat steevast rollen, staat op, schud zich uit, zoekt een gezellig plekje in de bak waar ze lekker gaat staan en lekker haar omgeving gaat staan bestuderen. Echt alles ziet ze dan.

Ik bedoel dus niet als je er met de zweep achteraan gaat, maar wat ze zelf doen.
Zijn die van mij nou zo extreem rustig dat ze niet de bak door vliegen of wat?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:53

De paarden die ik gereden heb doen ook niet gek als ze naar buiten gaan, omdat ze allemaal heel geregeld buiten kwamen.
IJsco deed in het begin wel heel druk en gek als we naar BINNEN gingen. In een stal vond ze het maar niks en de binnenbak was ook niet leuk
Aldira stond altijd rustig wat om zich heen te kijken als ze de paddock in ging en Tinka loopt gelijk bij de rest vandaan omdat ze met rust gelaten wil worden. Dan gaat ze even uitgebreid rollen en dan is het alweer gebeurd met de actie Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:56

Wij mogen niet loslaten in de bak helaas. Boos!
Maar toen dat nog wel mocht had ging Camil nooit echt rennen.. Heel zelden maar. Meestal lekker rollen en een beetje rondstruinen..
Riona ontplofte altijd als ik haar losliet. En zodra ik dan op de grond ging zitten en ik riep haar naam stond ze in 1 x stil en kwam ze naar me toe gedraafd. Robin deed ook nooit wat haha.
En Onyx.. Die komt alleen los in de wei dus Haha! En die gaat dus staan grazen. Tong uitsteken Maar daar gaat ie soms ook wel even lekker hard rondjes rennen!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:58

Damoor gaat eerst rollen en dan gaat ze je aanstaan kijken zo van "haal je me er aub weer uit", ze vind er echt geen reet aan om in de bak te staan.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:00

Michelle die heeft dan echt zoiets van: Nee he...laat je me weer alleen hiero?
Ze vind het echt super saai en gaat dan maar op zoek naar eten,en als ze heel veel zin heeft gaat ze even rollen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:16

Yorghos staat altijd buiten, dus die zie ik eigenlijk nooit raar doen. Hoewel hij nu met Lucas wat aktiever is, maar dat is ook een echte kleine dondersteen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:28

De omheining slopen, gaten graven, zweepjes door de bak gooien, uhh, ja wat niet eigenlijk. Alles wat niet mag.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:32

Ohhhh nou weet ik misschien waar mijn zwepen gebleven zijn..........

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:44

Heb niet echt een bak *wei = eten*, maar in de longeercirkel gaat ie eerst wat rond lopen, rollen en wat draven en vervolgens contac met Nelly zoeken.
Als ik weg loop gaat ie paniekerig staan hinniken dat ik hem vergeet.

Op de ponyclub laat ik hem wel eens los in de bak (O:) heel soms) en dan loopt ie steenvast eerst naar de spiegel, tuurt een minuuut lang (ijdeltuit),... loopt weg, en houdt me constant in de gaten... gaat rollen en komt dan bij de ingang staan dat hij er uit wil.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:47

Taran gaat vaak rollen en ligt er weleens aan hoeveel energie hij heeft. Maar eigenlijk gaat hij altijd wel een rondje bokkend in galop. Maar als hij erg druk is doet hij het gewoon minutenlang. En dan kan hij flink bokken.
Max (mijn Haf) gooien we vaak samen met Taran los, en dan rennen en spelen ze vaak wel een poosje. Max wil dan ook weleens een bok geven.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:55

Stilstaan, 2 pasjes lopen weer stilstaan en dan kijken met die blik van 'baasje mag ik eruit? ' Haha!
Laatst bijgewerkt door littleroosie op 25-11-02 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:59

Guinness staat altijd hele dagen buiten, nu in de wintermaanden voornamelijk in de paddock. Ze is altijd heel rustig, loopt af en toe een beetje heen en weer, of zoekt een vergeten gras of hooi sprietje. Rollen doet ze nu buiten absoluut niet, daar wordt ze vies van en daar heeft ze een hekel aan (vind dit basinnetje helemaaaaaaal niet erg, ze is dan ook keurig wit ) rollen doet ze alleen op stal of zomers ook wel buiten, maar alleen op droge plekken Haha! . In de paddock zoekt ze meestal steeds hetzelfde hoekje op en gaat op de uitkijk staan.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:02

om zich heen kijken wat hij eens kan doen, plekje zoeken om te rollen, rollen, naar mij toe gaan...

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:05

Drinken, schijten en vreten. *LOL* Hij staat overdag de hele tijd buiten, dus het niet alsof hij rondjes gaat rennen *LOL* Dat doet hij alleen als hij boos is en eruit wil Tong uitsteken
Als z'n hooi op is gaat hij z'n drinkbak slopen, omgooien, gaten graven, rollen, zielig kijken (omdat hij meer eten wil) *LOL*
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 24-11-02 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:07

bokken, galoperen, rollen }> Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:08

hangt er vanaf maar meestal rollen, rondrennen/bokken/steigeren, bomen opeten.
Het is mij wel opgevallen dat paarden die veel gereden worden en dus een goede conditie hebben, veel meer te keer gaan als je ze los gooit.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:24

Lielle schreef:
Het is mij wel opgevallen dat paarden die veel gereden worden en dus een goede conditie hebben, veel meer te keer gaan als je ze los gooit.


Klopt, is ook heel logisch te verklaren, die paarden hebben een hoop conditie, voelen zich goed, staan hoog in het voer en komen niet vaak los, al met al omstandigheden waardoor ze behoorlijk kunnen ontploffen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:31

Ja, dat was ook mijn redenering. Maar zelfs als ze vaak los komen zie je dit veschijnsel.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:36

De mijne zet haar staartje op en gaat uitgebreid lopen showen (draven, crosst zelden als een gek rond), snuiven en daarna gaat ze lekker lopen neuzen met haar vriendjes.

gerb89

Berichten: 12
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Oklahoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:00

Ik ging mijn hengst heel vaak in de bak loslaten. Hij weet dat het dan vrijheid betekent en gaat er gelijk een paar rondjes rondrennen. Later als hij genoeg had, kwam hij gewoon naar mij toe. Zelfs als ik van hem wegloop, komt hij altijd achter mij aan, wat ik altijd heel leuk vond

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:04

als ik mijn pony naar buiten gooi.
dan is het showen briesen en lopeeennnn.
daarna uitgebreid rollen, daarna weer uit haar dak gaan Tong uitsteken

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:23

Jordy gaat rollen en daarna komt ie naar het hek en kijkt hij me met z'n liefste blik aan:mag ik er nouw uit???:D

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:31

Zorgen dat de rand van de bak grasvrij is... inclusief pollen Lachen
Graven, rollen... draven, geiten, galopje, staren en spelen met een vriendje.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:35

Ik heb geen bak om haar in los te laten.
Als ze uit de stal komt en ik doe haar in de wei kan ze twee dingen gaan doen:
1. rollen
2. eten
en dat in willekeurige volgorde Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:02

Eerst heeel hard kreunen, haha. Dan laat ie zich gewoon neerploffen in het zand, rolt ongeveer 10 keer om zodat beide kanten lekker vies zijn ,staat op, schud zich uit. Zet het meestal op een lopen. Zo'n rondje of 3/4, een paar keer flink bokken. Gaat ergens in het midden staan met zijn kont naar de uitgang en staat zo uren in de verte te staren!

Met z'n 2-en in de bak doet ie nog gekker en blijft ie bezig met rennen en spelen!