Shetveulentje gehaald !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Shetveulentje gehaald !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 20:16

Vanmiddag hebben we onze nieuwe aanwinst bij ons op stal gezet (na vanmiddag in allerijl een stal te bouwen en de afrastering van de paddock shetveulen"proof" te maken). Na mijn vriend overgehaald te hebben, (was overigens verbazend makkelijk Knipoog) , hebben we besloten er een maatje voor Guinness bij te kopen. Vanmiddag was het dus zover. Het is een hengstveulentje, vosbont, shetlander, 6 maanden oud. Het beestje is nog erg schuw, kent nog nauwelijks mensenhanden. Hij werd dan ook vakkundig door de fokker uit de kudde geplukt en bij zijn mammie weggehaald. Hup zo in de trailer getild, met drie man sterk. Bij ons thuis lekker in zijn nieuwe stalletje en voor het eerst een halstertje om. Hij was gelukkig weer snel relaxed en begon aan zijn hooitjes te knabbelen. Guinness staat intussen ook op stal en ik geloof dat ze nog niet helemaal weet of ze nu blij of boos moet zijn. Ze ruiken wel aan mekaar en regelmatig hoor ik van Guinness zo'n typisch merriegilletje.
Oja, we hebben hem Salvator genoemd, lekkere stoere naam he. Salvator is een merk van het duitse biersoort Paulaner, tja al onze dieren hebben een dranknaam Haha! (behalve de kat, die heet Chips en dat hoort gewoon bij drank toch ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:11

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik vind Salvator trouwens een hele leuke naam voor een vosbonte shet, klinkt lekker stoer.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 18:37

Het is echt een schatje en hij wil heel graag vriendjes met Guinness worden. Helaas ziet Guinness dit nog niet zo zitten. Ze duldt hem wel om zich heen, maar als hij te dicht bij komt, dan jaagt ze hem weg Extreme duivel . Hij heeft al wat happen uit z'n wintervacht, is niet zo erg, hij heeft echt een megadikke vacht. Vanmiddag kon ik hem al aaien. Hoop dat hij snel een beetje went, want zijn hoefjes moeten echt hoognodig gekapt worden.
Ik zal proberen snel foto's te plaatsen.

Funky
Berichten: 11
Geregistreerd: 24-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:01

aaah wat lief. Salvator is inderdaad een leuke naam!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:07

Leuk hey zo'n shetveulen! En cwle naam hoor!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:34

Echt een leuke naam Haha! . Net als Guinness trouwens, dat is mijn lieverlingsbier Vingers aflikken (nou ja dan wel de zoete vorm de bittere is niet te drinken Misselijk ). Nou veel plezier met je nieuwe aanwinst en hopelijk went hij snel aan je Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:37

leuke naam! lekker apart, dit hoor je tenminste niet zo vaak! Haha!
ben benieuwd naar de foto's als je ze erop kan krijgen.