Mag dit: foto van andermans pony bij eigen adv.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Mag dit: foto van andermans pony bij eigen adv.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 20:19

Ik zie onderstaande advertentie op marktplaats, klik op de foto en....hebben gewoon een foto geplaatst van de fjord die van ons is geweest (Whoopy v. Manus) Mijn moeder gaat die mensen dadelijk opbellen wat daar de bedoeling van is.
Aan de foto te zien hebben ze deze van mijn site (www.immetjeshoeve.nl) gekopieerd.
Mag zoiets zomaar?!
Snap zulke mensen niet.....potentiele kopers zien een hele andere pony dan die wat ze te koop aanbieden.
Heb de webmaster al getipt.....weet niet of marktplaats er iets aan doet...
Volgens mij had laatst ook iemand van bokt zoiets meegemaakt...?!

Aangeboden: Fjord veulen merrie
Prijs: 1000 euro
Beschrijving: Ik ben Warlinka een fjorden merrie , met stamboek.20010390
Mijn moeder is Orieke 19940897
En mijn vader is Ohlsen Junior I-80
Moeders vader Havenstad I-64
Mijn geboortedatem 18-06-2001.
Dit was het officieele gedeelte.
mijn kleur licht isabel
en zeebra streepjes op mijn voor benen
verder heb ik een A-premie
Nu iets over mijn zelf.
Ik ben een zeer lieve en aardige fjord.
kan goed met andere paarden omgaan.
En ben ook makkelijk voor andere dieren.
Voor de mensen die ik ken heb ik altijd wel een kusje over.
Wil je meer over mijn weten bel dan mijn baasje op.
zijn telefoon nummer is 0527-270000 / 0622018784.
een e-mail sturen kan natuurlijk ook.


Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Haren,
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoonnummer: 0527-270000/ 0622018784
Woonplaats: Espel
Provincie: Flevoland
Plaatsings datum en tijd: 14-11-2002, 21:20:10
Aantal maal gezien: 322

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:44

er zijn hier al vaker topics over geweest? Ik vind het ook niet kunnen dat andere mensen ongevraagd andermans foto's op internet zetten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:07

Hier zijn idd. al meer topics over geweest.
Ook wat betreft bijrijders, mensen die zgn. een bijrijder zochten voor een pony die ze helemaal niet in bezit hadden.
Ik ken de wetgeving hieromtrent niet, maar m'n Jan-boeren-fluitjes-verstand zegt dat zoiets niet mag.

Ik denk wel dat je er goed aan doet om je site te beveiligen, zo voorkom je een hoop ellende.
Je kunt ook de foto's wat bewerken door er bijv. een tekst in te zetten, dan zijn de foto's ineens een stuk minder aantrekkelijk om weg te kapen.
Plus een tekst op je website dat het verboden is om foto's en tekst zonder jouw toestemming te gebruiken.
't Is eigenlijk van de zotte dat je je "eigendommen" zo moet beschermen, het is de omgekeerde wereld, maar blijkbaar kan het niet anders.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 23:50

Ja, dit gebeurt vrij vaak. Mensen die een foto van andermans paard erbij zetten, of zelfs een plaatje uit een tijdschrift. Maar ook worden er paarden te koop aangeboden die helemaal niet te koop zijn, e.d.
Ik denk niet dat je hier zoveel aan kan veranderen, da's het risico van Internet.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:08

Ik denk wel dat 'Marktplaats' er iets aan doet. Misschien iets te snel Verward Ik probeerde laatst nl. 'n adv. te plaatsen, staat daar: U kunt geen advertenties plaatsen u heeft onze site misbruikt en staat op de zwarte lijst!
Dit vind ik toch wel zo vaag? Ik heb volgens mij alleen maar 'n advertentie met 't betreffende e-mailadres geplaatst voor 'n zadelonderlegger? Zonder foto en zonder schelden of weet ik veel wat Verward De adv: Ik ben op zoek naar 'n zadelonderlegger, liefst niet al te duur.


Ik moet nog 's gaan vragen hoe 't zit, want ik snap er niks van Frusty

It never eats, it never sleeps, it never stops...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:13

Neej, tuurlijk mag dat niet. " Gelukkig" hebben ze in jou geval alleen d foto gebruikt. Bij mij hebben ze een x mijn hele paard te koop aangeboden! Foto vermoedelijk hier van bokt, of een andere site waar die op stond. Hele verhalen erbij en sommige van bokt hebben het nagetrokken. Ze ( diegen die de adv. plaatste) wist erg veel te vertellen, maar het klopte allemaal net niet! Gelukkig kon de desbetreffende site (paardentekoop.nl) de advertentie snel verwijderen en is er gelukkig niks gebeurt verder!!

Officieel zit er volgens mij op elk geplaatste foto op een site ( afgezien van forums) een copieright!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:19

Volgens mij mag het niet.....ze hebben een keer een foto van Banjer en mij (!) gebruikt bij een advertentie waarin een dravertje werd gezocht.... Ik heb die mensen gemaild en direct daarna was de foto netjes verwijderd....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:41

Lang leve de misleiding.
Toen ik Fleur nog niet had en een tweede shet zocht had ik op marktplaats een hele leuke gezien. Rijden we ruim 150 km. om een heel andere shet te zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bovendien was die nog vals EN kreupel! ook, en daar verprutst je dan een hele dag mee!

Het lijkt mij niet te mogen, en zowiezo als je dus komt kijken zie je echt wel dat de pony die daar staat anders is dan die op de foto!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 17:56

Van Marktplaats hebben we niets meer gehoord.
Maar mijn moeder had die mensen opgebeld en gevraagd naar de foto of dat hun pony wwas. Toen werd hij even stil en toen zei mijn moeder dat op die foto een pony stond die van ons was! De man die ze aan de telefoon had, wist niet uit z'n woorden te komen en stotterde zoiets van: ik zal proberen hem zo snel mogelijk weg te halen. En op de vraag hoe hij aan die foto kwam: die had hij een atijdje geleden ergens gekopieerd.
Ik geloof dat hij wel vier keer had gezegd dat hij hem weg zou halen. ga het dadelijk even controleren of hij dat ook gedaan heeft.
hij wist dondersgoed dat het dus niet kon en bood tig keer z'n excuses aan.

Is toch harstikke rot voor mensen die denken dat dat het paardje is en daar naar komen kijken..... (eigenlijk gewoon oplichterij)

Nou weet ik ook hoe anderen hier op bokt zich hebben gevoeld die zoiets soortgelijks hebben meegemaakt......

anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 18:01

Hij staat er nog gewoon op hoor.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 18:43

Dit is mij inderdaad ook al eens overkomen.
Van marktplaats heb ik toen ook niets meer gehoord. Van de familie die de foto had gebruikt wel. Uiteindelijk is er een soort van excuus aangeboden.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:26

Kais schreef:
Ik denk wel dat 'Marktplaats' er iets aan doet. Misschien iets te snel Verward Ik probeerde laatst nl. 'n adv. te plaatsen, staat daar: U kunt geen advertenties plaatsen u heeft onze site misbruikt en staat op de zwarte lijst!
Dit vind ik toch wel zo vaag? Ik heb volgens mij alleen maar 'n advertentie met 't betreffende e-mailadres geplaatst voor 'n zadelonderlegger? Zonder foto en zonder schelden of weet ik veel wat Verward De adv: Ik ben op zoek naar 'n zadelonderlegger, liefst niet al te duur.


Ik moet nog 's gaan vragen hoe 't zit, want ik snap er niks van Frusty


Nou, Marktplaats is dus niet helemaal lekker bezig. Ik krijg net 'n mailtje waarin staat:

Volgens de administrator zijn uw gegevens geblokkeerd, omdat u sex getinte foto's heeft geplaatst.

Sure, ik plaats alleen adv. in de paardenrubriek en 't kan ook geen foutje zijn, want er staan helemaal geen seks-foto's op m'n comp Verward Dit is wel 'n hele grote 'vergissing' Boos!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:29

Kais, zoiets heb ik ook al eens gehad !
Ik had absoluut geen advertenties geplaatst waar ook maar iets in stond wat met sex te maken zou hebben, althans dat dacht ik Verward
Nu bleek het om een advertentie te gaan in de rubriek "auto's" waarin ik geschreven had dat er diverse extra's op zaten.
En juist dat woord extra's deed het hem.
Ik kreeg welgemeende excuses aangeboden, met de uitleg dat als er in 1 woord de letter S, E en X voorkomt, dit automatisch een melding geeft in hun systeem dat het om sex gaat.
Ook oppassen dus met het woord "excuses" Knipoog Haha!


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 16:44

Ik denk dat die mensen een foto gebruiken omdat advertenties met foto's erbij veel meer kopers trekken. Kijk maar naar de cijfers, hoe vaak het item bekeken is.
En het is natuurlijk heel beroerd als je in het echt gaat kijken en het blijkt een heel ander dier te zijn.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:59

Oscar schreef:
Kais, zoiets heb ik ook al eens gehad !
Ik had absoluut geen advertenties geplaatst waar ook maar iets in stond wat met sex te maken zou hebben, althans dat dacht ik Verward
Nu bleek het om een advertentie te gaan in de rubriek "auto's" waarin ik geschreven had dat er diverse extra's op zaten.
En juist dat woord extra's deed het hem.
Ik kreeg welgemeende excuses aangeboden, met de uitleg dat als er in 1 woord de letter S, E en X voorkomt, dit automatisch een melding geeft in hun systeem dat het om sex gaat.
Ook oppassen dus met het woord "excuses" Knipoog Haha!


Weird zeg Boos! Wat 'n gezeik...
Maar uhm, sex schrijf je toch eigenlijk als seks? Dus niet met 'n x? Dat dacht ik tenminste altijd Verward

*Pakt woordenboek erbij* Ja, het is idd met KS, dus seks ipv sex Haha!

En bij mij ging 't om 'n foto, dus dat is helemaal vreemd...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:52

Dat is bekend, is heb eens in een advertentie op marktplaats gezet:
omgevinG EILand Tholen, als je dat aan elkaar leest staat er dus geil.

Ik sta met mijn huidige email op de zwarte lijst bij marktplaats Verward
Stelletje eikels! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:02

Hahha
mag ik stiekum wel lachen om de vindingrijkheid van marktplaats Lachen

Verder heeft Kawa ook eens ongevraagd op marktplaats gestaan, maar ik kreeg toen na melding wel een erg netjes bericht van hun terug.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:47

ik sta ook op internet.....www.fokpaardendag.nl, dat is dan ook wel ongevraagd, maar wel leuk ongevraagd. het nadeel van dit alles is wel dat iedereen mijn foto's eraf kan pakken en gebruiken in allerlei presentaties etc. jaja.....had ik weeer, ik ging dus op school naar een hoorcollege over voeding paard, sta ik me grote hoofd samen met mijn paardje MEGAGROOT op het scherm. hij was me tegengekomen en vond het dus een mooie foto als voorblad. iedereen lag in een deuk en ik was helemaal niet blij, maar kon er later wel om lachen,......ben wel meteen beroemd en berucht!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:20

Misschien moeten we marktplaats.nl met zijn alleen lekker boycotten. Sinds je moet gaan betalen voor hun services hebben ze er een heel andere regelgeving op nagehouden. Kijk, een eurootje per advertentie kan ik inkomen, zij moeten tenslotte ook betalen voor het domeinnaam, webruimte en dataverkeer...maar 6 euro!?

Wij hebben sinds een maand een 2e kat, opgevangen van de straat, en een "gevonden" advertentie neergezet. Werd dus verwijderd...sloeg werkelijk nergens op. Verder hadden we laatst een auto te koop, voor minder dan 200 euro (vraag me niet wat voor auto Tong uitsteken), maar een auto met een koopwaarde van minder dan 200 euro moest in de onderdelenrubriek, en was dus verwijderd...

Hele gekke lui daar bij marktplaats. Overigens lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze van alle producten kennis hebben om die op waarde in te schatten. Dus zij bepalen wanneer je die 6 euro moet betalen of niet.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 09:55

Zomaar zonder toestemming een foto plaatsen mag niet. Je hebt zoiets als auteursrecht / beeldrecht. Je MOET toestemming hebben of eventueel hier iets voor betalen. Dus ze moeten de foto verwijderen.

Maar marktplaats.nl weet natuurlijk niet dat die foto is gecopieerd, dus bij hun ligt de schuld niet, maar wel bij degene die het geplaatst heeft.


P.s.: er is een manier om je foto's te beschermen: de rechtermuis klik "uitzetten", zo kan je ook je tekst beschermen. Helaas is dit niet 100% want ik kan zo ook nog aan de foto komen... maarja je moet inventief zijn en dat zijn de meeste gelukkig niet.

Dit moet in je body:
oncontextmenu="return false" onselectstart="return false" ondragstart="return false"

Succes

Karnat is er eindelijk!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:32

Het mag niet nee. Je het inderdaad auteurs en beeldrecht. En zelfs staat extra in de regels van marktplaats aangegeven als je een foto plaatst dat het geen foto van een ander dier, dan het dier dat te koop staat mag zijn...

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:43

En verder mg je zo commercieel zijn als je maar wilt. Ene R. Normington uit Zwaagwesteinde vervuilt de boel met haar enorme lading advertenties. Veel van de spullen die ze aanbiedt zijn elders goedkoper ingekocht. LAatst had ze hoofdstellen van Chetak, maatje cob. Vroeg ze 50 euro voor voor 3 stuks. Jaja, toevallig had i kdezelfde gekocht voor 5 euro op de zuidlaardermarkt.
Iemand die wekelijks tig advertenties plaatst moet toch ook wel opvallen?
En die leen uit Urk, ook gruwelijk irritant.

Maar hoe zit het dan met iemand die ongevraagd foto's van je maakt en die plaatst om te verkopen?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 12:27

germie schreef:
En die leen uit Urk, ook gruwelijk irritant.


Vooral als ze alles met hoofdletters gaat schrijven. Ook als ik op 'n adv. klik waarbij de inhoud met hoofdletters is geschreven lees ik 't niet eens, dat is wel zo irri Frusty

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daimo, Fee1976 en 35 bezoekers