kosten quarter veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

kosten quarter veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 14:54

Hoeveel zou een quarter veulen ong. kosten, kan iemand mij dat vertellen?
Ik wil misschien later een quarter veulen kopen, maar wil er graag even wat meer over de kosten e.d. willen weten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:52

op Marktplaats wordt een Quarterveulen aangeboden voor € 3500,--
ik weet niet of dat de normale prijs is.....

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 16:11

Prijs is erg afhankelijk van de afstamming, als er bekende voorouders op het papier staan dan schiet de prijs fors omhoog. Van het jaar ben ik ook op zoek geweest en heb prijzen tussen de 3400 en 6500 (!) euro te horen gekregen. En dan maar afwachten of het een toppertje zal worden.....
In het algemeen worden merries minder aangeboden en kosten ook iets meer dan hengsten.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:04

Ik heb een Palomino Painthengst veulen van maart dit jaar. Geboren uit mijn Quartermerrie en een Painthengst. Hierop heb ik 8000 euro geboden gekregen. Er zit wel een bijzonder goede afstamming achter, maar net als Henriette zegt, is het maar afwachten of het inderdaad een toppertje zal worden. Het is dus ook maar wat de 'gek' er voor geven wil.
Btw ik heb besloten hem voorlopig lekker zelf te houden en niet te verkopen. Voor mij is hij onbetaalbaar. Ik heb hem niet om er winst op te maken en zou ik ooit besluiten hem weg te doen, geef ik hem liever weg aan iemand die er heel goed voor is dan dat ik hem aan iemand voor een flink bedrag verkoop terwijl ik daar m'n twijfels bij heb!!! Niet commercieel, maar ja in dit geval spreekt dan ook mijn hart en niet mijn verstand!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:29

Ik zou heeeelllll goed voor hem zorgen!

Denk je wel aan de kosten die je hebt voor opfok, veearts e.d.? Dat kan vaak oplopen tot de prijs van een jong, maar ingereden paard.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:31

Ja Margee, ik weet dat jij stiekum een oogje op hem hebt!!! Je mag (mits hij geschikt is) 2 veulentjes van hem Knipoog.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:02

Monnik schreef:
Ik heb een Palomino Painthengst veulen van maart dit jaar. Geboren uit mijn Quartermerrie en een Painthengst. Hierop heb ik 8000 euro geboden gekregen. Er zit wel een bijzonder goede afstamming achter, maar net als Henriette zegt, is het maar afwachten of het inderdaad een toppertje zal worden. Het is dus ook maar wat de 'gek' er voor geven wil.
Btw ik heb besloten hem voorlopig lekker zelf te houden en niet te verkopen. Voor mij is hij onbetaalbaar. Ik heb hem niet om er winst op te maken en zou ik ooit besluiten hem weg te doen, geef ik hem liever weg aan iemand die er heel goed voor is dan dat ik hem aan iemand voor een flink bedrag verkoop terwijl ik daar m'n twijfels bij heb!!! Niet commercieel, maar ja in dit geval spreekt dan ook mijn hart en niet mijn verstand!


Zo denk ik er ook over hoor. Niet dat er iemand ooit een bedrag geboden heeft voor mijn veulen van inmiddels 7 maanden oud, maar ik roep ook hard genoeg dat ze niet te koop is.
Ook voor mij is mijn eerste zelfgefokte veulen, waar ik de hengst voor heb uitgezocht en doodsangsten heb uitgestaan dat er iets met de merrie zou gebeuren tijdens of na de geboorte, onbetaalbaar.
Niet alles is met geld te koop....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 09:43

Bij ons staat een errrrreg leuk Red Roan veulentje te koop, voor info en prijzen kun je MMarchand een PBtje sturen, hij is de eigenaar.

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:23

Je kunt al een leuk veulentje krijgen voor 2000 euro.
Maar je moet niet over een nacht ijs gaan.
Mijn allereerste Quarterhorse veulentje dat ik kocht was ook FL. 4000,= .