IK HEB EEN BIJRIJDPONY

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-01 18:12

joepie!het is een 70%arabische merrie van 16 jaar en dragend van ed king hill.ze is wel heel fel en druk met rijden,maar ik kan het goed met haar vinden.ze staat erg vlakbij,en ik ga haar zo'n 4 keer per week berijden,en dat is qua tijd voor mij nog wel te doen.ze is donkerbruin en heeft een kolletje.ik heb vandaag wat foto's gemaakt maar die moeten eerst nog ontwikkeld.haha en ze past het nieuwe hoofdstel wat ik te groot voor tink had gekocht dus die is gelijk in gebruik.ik kan heerlijk met haar het bos in,of dresuren.ja nu is mijn pronleempje toch nog opgelost!

soms is het beter om te zwijgen


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:34

leuk voor je. Gefeliciteerd ermee. dat jullie maar veel plezier samen mogen hebben!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:37

goedzo sanderijn !! zie je dat dat hoofdstel ergens goed voor is ! haha het is net zoasl assepoes haar glaezen muiltje maar nu een arabische merrie met een hoofdstel haha super !! ben heel blij voor jou !

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:38

Wat leuk zeg........enne ga je nu ook wedstrijden rijden?

Groetjes van Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:41

neen horo sanderijn houdt alles srtil en als ik nep het punt sta om mijn winnende kur te rijden op de olympische spelen komt ze erafgevlogen op die merrie en rijdt ze pachtig en wordt het een 3 maal ex eaqo want er was hier nog een brunnete met een groninger die mee deed geloof ik !
the Golden medal goes to Belgium and the netterlanths

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:44

OOOOH leuk voor jejoh! komt je droom toch een beetje uit! ik wil eigenlijk meer weten hoor hoe ben je aan haar gekomen mag je straks met d'r gaan starten?
Ik vind het echt heel erg tof voor je is ze een beetje goed gereden of mag je flink met d'r aan het werk?
groetjes ene gefeliciteerd!!!!!!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:45

eh pj volgens mij hadden wij die dit jaar al

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-01 19:16

thankz voor jullie leuke reacties!nimmie:de merrie is dezelfde die ik jou laatst vertelde,die nogal verreden is.maar dat vind ik juist weer een uitdaging he?maar die merrie is dus de moeder van de pony van een vriendin van mij(mare)en mare had met die eigenaar overlegd of ik hem niet kon rijden tot dat ie iemand anders had gevonden die er wel voor wilde betalen(ik kan namelijk geen geld ervoor betalen omdat ik dat gewoonweg niet heb,ik heb tink ookal)en die eigenaar vond het dus goed dat ik hem gewoon rijd gratis totdat ie iemand anders gevonden heeft.als ik wil mag ik er ook wedstrijden mee rijden,maar helaas heb ik 1 geen trailer en 2 worden de kosten dan weer teveel i.v.m.startkaart,wedstrijdkosten,enz.en 3 ik ook nog tijd met tink wil doorbrengen.maar ik kan altijd nog kijken hoe het gaat lopen want je weet maar nooit.mare vind het ook keigezellig omdat ik eerder altijd samen met haar op 1 stal stond,ik dus ben weggegaan en zij ook,en we elkaar zo toch weer zien,en lekker samen kunnen rijden.ik heb mare ook een tijd les gegeven en ze vroeg me vandaag of ik haar weer les wilde geven.maar ik heb deze pony dus aan mare te danken,en wist het pas sinds vandaag dat het echt doorging.de pony staat hier in doetinchem,in het bos,dus ik heb fijne uitrijdmogelijkheden.deze pony heeft ooit Z gelopen,dus ik vind het wel een uitdaging om haar te rijden,gezien ze de laatste tijd nogal slecht gereden is door een aantal meiden en ik heb er wel het geduld voor om te kijken of het weer goed kan komen.leuk dus.maar misschien als ik het straks wel zou kunnen betalen dat ik hem dan wel blijf rijden.........maar voor nu vind ik het heel gaaf.
maar pj,ik heb nog over die merrie gebeld van de zus van hannelore,die vrouw wilde echt een wedstrijdruiter,en zij heeft zelf geen trailer en ik ook niet en ik heb ook het geld voor de wedstrijden niet dus dat was toch niet zo'n geschikt paard.ja het paard wel maar de situatie niet.want ik moest ook elke keer naar silvolde rijden en das ook nog wel een eindje hoor.kus sanderijn

soms is het beter om te zwijgen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 19:21

hey leuk joh!!!! gefeliciteerd!!!!!
heeft het beestje ook een naam? (of heb ik een stukje gemist)

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 19:26

Proficiat! Veel plezier met haar! Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-01 20:09

ze heet anoeska

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 20:44

Eeh, wat is eigenlijk een 'bijrijdpony'?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 21:16

Dan is de pony van iemand anders en mag je tegen betaling van sommige kosten 'm bijrijden je krijgt dan een paar vaste dagen in de week waarop het je eigenpony is het ligt aan de eigenaar hoe "eigen" sommigen mogen alles inc. wedstrijden etc. sommigen mogen alleen in de bak rijden.
Vaak is het zo dat als je niets betaald het dat je verzorgpony is maar dan ga je vaak alleen als het je als verzorger uitkomt of als het je gevraagt wordt soms mag je minder dan met een bijrijdpony maar dat ligt dus weer helemaal aan de eigenaar hier in de buurt is er duidelijk verschil tussen bijrijders en verzorgers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-01 21:32

hier in de achterhoek is er eigenlijk maar 1 begrip.verzorger of bijrijder is hetzelfde en betekent dat je het paard van iemand anders mag berijden op een aantal dagen van de wek en tevens die dag dat jij erop rijdt ook de stal doet,let op de verzorging e.d.bij de ene persoon mag je dit allemaal gratis,en is de verzorging en stal uit mesten hetgene wat je moet doen,bij de ander kan het zijn dat jij een bedrag erbij betaalt om de eigenaar tegemoet te komen in de kosten.ik heb eigenlijk de meeste paarden bijgereden gratis of tegen over gratis lesgeven.ik kan het ook niet betalen om een eigenaar nog geld te geven mits een het een kleine vergoeding is zoals bijv. 50,-
mijn tinkerbell is mijn grote liefde en daar kan eigenlijk geen ander paard tegenop,en zij zal niet weggaan om daartegenover een ander paard te hebben of een bijrijdpaard te kunnen betalen.dus als ik van iemand anders een paard gratis kan rijden vind ik dat te gek,maar tink zal ernooit voor weggaan.die is mij tienduizend keer meer waard dan het rijden op zich.

soms is het beter om te zwijgen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 23:29

Hoi Sanderijn! Nog bedankt voor je mailtje, en ik vind het echt fantastisch! Binnenkort foto's van Anoeska hier op het forum? Ik ben zeer benieuwd wat voor veulen het wordt, ik ben stapel op arabieren. Echt geweldig. Misschien dat je in de toekomst een keertje in het bos in de buurt van Pie mag rijden, haha. Samen met deze héél nieuwsgierige en dolenthousiaste Dorinepien....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 00:16

Ok, thanks damens voor de duidelijke uitleg!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 09:14

Tof zeg en het paardje heeft Z gelopen. Jammer dat ze zo verpest is maar dat gaat nu vast goed komen.

Trouwens dragend van Ed King Hill niet verkeerd hoor. Wanneer is ze uitgerekend? Ben benieuwd of er dan een bonte uitkomt.

Ik heb altijd gezegt dat mijn volgende paard een bonte gaat worden (samber, Ed King Hill of Sambertino). Een tinker lijkt me ook wel grappig maar ik wil nu voorlopig nog wedstrijden rijden en dan is een Tink een beetje klein.

Succes ermee.

Gr pris

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 11:29

gaaf joh!! ben benieuwd naar t veulen... ed king hill is zooo gaaf!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 12:19

Sanderijn wat leuk voor je! Ik hoop dat je veel plezier met Anoeska zult hebben!

Enne, ben errug benieuwd naar de foto's! Tinkerbell is trouwens een dotje, maar dat zijn volgens mij alle welshjes! Die koppies!

Groetjes Mieke

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 12:34

Gaaf zeg!! Nu kun je toch weer rijden, veel plezier met haar. Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 20:17

thankz allemaal voor jullie lieve reakties!!!

soms is het beter om te zwijgen

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 22:04

He sanderijn,

Gaaf hoor, een bijrijdpony!
Veel plezier ermee en rijd ze!

Groetjes, Silvia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rien10 en 35 bezoekers