Komt dat zien! Mooie jachtreizen! Schokkend!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Komt dat zien! Mooie jachtreizen! Schokkend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 11:15

Aangezien ik me nogal kan ergeren aan de plezierjacht in Nederland en het uitwijken van de elite naar het jachttroffee-rijke buitenland, zit ik af en toe op internet een en ander op te zoeken. Materiaal ter ondersteuning van een aantal van mijn individuele acties. Hierbij een willekeurige greep van walgelijke dingen die ik tegenkwam.

Sommige beelden zijn schokkend, maar ik wilde ze jullie niet onthouden, aangezien veel mensen niet van dergelijke situaties op de hoogte zijn. Door meer publiciteit, hoop ik dat er meer weerstand tegen deze vorm van jagen komt.

Hier wat links:

http://www.naridanga.com/

Let ook op het hypocriete element van deze site: In het gebied rond Nari Danga leven veel verschillende soorten dieren, niet alleen de neushoorn en olifant kunt u er tegenkomen, maar ook de meest kleurrijke vogels, die u versteld zullen doen staan van hun prachtige uitdossing.
Zo mooi, dat ze afgeschoten moeten worden!

http://www.naridanga.com/afschotprijzen.htm

Zoals jullie zien is een Giraffe, Nyala, Luipaard en een Rooikat niet voor elke portemonnee weggelegd. Gelukkig blijft er als alternatief dan nog de gratis Baviaan over!
Vergeet vooral niet een bezoekje aan de Picture Gallery te brengen.

http://www.jachtburotrop.com/

Ook hier is de foto gallery weer een aanrader!

http://www.besthunting.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.doornlaagte.com/nl/

http://www.kashjuna-lodge.de/


Zou de p*k van die jagers nou echt zo klein zijn, dat ze hun frustraties op deze mooie dieren moeten afreageren?! Misselijk

En ga me nou niet vertellen, dat ze daar de wildstand op peil houden, want dan zouden ze juist geld toe moeten krijgen, ipv zo veel Euro's er voor neer leggen.

Wat vinden jullie hier nou van?


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:25

Ach lekker toch wild eten? Ik was laatst nog bij Haesje Klaesje (wild restaurant in A'dam) om lekker reeën rug te eten en een haasje. Super. Kijk als die beesten niet opgegeten worden maar zinloos worden neergeschoten, dan vind ik het wat anders. Verder zie ik er absoluut geen probleem in. Vind het zieliger voor gefokte beesten voor de slacht. Die hebben minder kwaliteit in hun leven.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 11:30

Even on-topic blijven: Ik heb het hier over plezierjacht. Voor deze vorm van jacht worden (zeker in Nederland) dieren vaak uitgezet. Totdan leven ze in soortgelijke omstandigheden als dieren uit de bio-industrie. Schietklare fazanten heet dat.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:31

Sja, ik ben allang blij dat ze niet levend gevild worden. Ze hebben gelukkig geen pijn aan hun dood overgehouden. Maar vind het wel een sneu gezicht. Ook zo kotsmisselijk word ik van die mensen die er zo trots op zijn. Bij hen gaat het niet om de wildstand op peil te houden, maar gewoon om de 'overwinning'... Misselijk

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:37

Als ik goed kijk naar de foto's van de afgeschoten reeeen en edelherten, damhert en zwijn, kun je zien dat de meeste van deze dieren geen goed gewei hebben! Dit zijn geen dieren die geschoten zijn via plezier- jacht maar door een goede jachtopziener en wildbeheerder die bewust deze dieren heeft afgeschoten om het wildbestand gezond te houden. De plezierjachten in o.a. Afrika keur ik absoluut AF!!!! Misselijk

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:37

Fries schreef:
Even on-topic blijven: Ik heb het hier over plezierjacht. Voor deze vorm van jacht worden (zeker in Nederland) dieren vaak uitgezet. Totdan leven ze in soortgelijke omstandigheden als dieren uit de bio-industrie. Schietklare fazanten heet dat.


Dus je hebt liever dat die fazanten al dood gaat door de strot open te snijden en dan op iemands bord komt?

Ik zou best wel willen jagen in Afrika. Mijn vader heeft het ook gedaan en raadde het mij aan. hij had een ....bok geschoten. Een grote.
Laatst bijgewerkt door Prima op 24-11-02 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:37

Inderdaad Fries, ik vraag ook altijd aan die mannen die bij ons in het bos lopen te jagen of hun pikkie nou echt zo klein is dat ze hun mannelijkheid op deze manier moeten uiten...
Zo weinig is een dierenleven waard...gewoon afschieten voor de lol! Waarom geen fotoshoot doen?? Kun je ook laten zien of je hem geraakt zou hebben, alleen het beestje heeft er geen last van!
Wat ik ook erg vind is dat opjagen met honden bij een konijnenhol...zo'n beest heeft dat dus geen schijn van kans en staat doodsangsten uit...barbaars!
Nee, ik begrijp dit soort mensen dus niet.....en zij mij helaas ook niet!

Wel laat ik altijd onze honden flink blaffen als ik ze zie, zodat al het wild al verdwenen is als zij langs komen, nemen ze me ook niet in dank af...haha Extreme duivel

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:39

Prima"]
[quote="Fries schreef:
Even on-topic blijven: Ik heb het hier over plezierjacht. Voor deze vorm van jacht worden (zeker in Nederland) dieren vaak uitgezet. Totdan leven ze in soortgelijke omstandigheden als dieren uit de bio-industrie. Schietklare fazanten heet dat.


Dus je hebt liever dat die fazanten al dood gaat door de strot open te snijden en dan op iemands bord komt?
[/quote]

Waar haal je dat vandaan????

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 11:43

marieketencate"]
[quote="Prima"][quote="Fries schreef:
Even on-topic blijven: Ik heb het hier over plezierjacht. Voor deze vorm van jacht worden (zeker in Nederland) dieren vaak uitgezet. Totdan leven ze in soortgelijke omstandigheden als dieren uit de bio-industrie. Schietklare fazanten heet dat.


Dus je hebt liever dat die fazanten al dood gaat door de strot open te snijden en dan op iemands bord komt?
[/quote]

Waar haal je dat vandaan????
[/quote]

Bedankt! Er is hier duidelijk iemand op zijn p*kkie getrapt!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:43

marieketencate"]
[quote="Prima"][quote="Fries schreef:
Even on-topic blijven: Ik heb het hier over plezierjacht. Voor deze vorm van jacht worden (zeker in Nederland) dieren vaak uitgezet. Totdan leven ze in soortgelijke omstandigheden als dieren uit de bio-industrie. Schietklare fazanten heet dat.


Dus je hebt liever dat die fazanten al dood gaat door de strot open te snijden en dan op iemands bord komt?
[/quote]

Waar haal je dat vandaan????
[/quote]

Gewoon uit logisch nadenken. En als dat niet klopt, dan zouden die beesten in de eerste instantie helemaal niet geleefd hebben. Nu hebben ze nog een leven gekend.

Ik neem dus ook aan dat Fries een veganist is in hart en nieren.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:46

Hahaha dit wordt echt grappig!!! Dus die fazant mag blij zijn dat hij uberhaubt geleefd heeft?? Dat is echt de omgekeerde werled! Ik mag jou dus ook wel doden, want je mag immers blij zijn dat je geleefd hebt?
Hoezo vaag?!?!


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 11:48

Nee hoor, een vegetariër in hart en nieren Knipoog ! Maar daar gaat het hier niet om, als je daar meer info over wilt, moet je eerdere berichten van mij maar even nakijken. Als je daarna nog vragen hebt, kan je mij PB-en, want het heeft geen zin om het hierover op dit topic te hebben.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:56

marieketencate schreef:
Hahaha dit wordt echt grappig!!! Dus die fazant mag blij zijn dat hij uberhaubt geleefd heeft?? Dat is echt de omgekeerde werled! Ik mag jou dus ook wel doden, want je mag immers blij zijn dat je geleefd hebt?
Hoezo vaag?!?!


Als jij een dier gelijk stelt aan een mens en mij wil opeten, dan wel. Maar een dier is niet gelijk aan een mens.


Die dieren in afrika die worden vaak bruut aangevallen door leeuwen. Het is juist een zegen voor hun als ze een vlugge dood sterven en daarna ook nog eens een functie hebben. Tuurlijk moet het wel gereguleerd worden, zodat alles een beetje in balans blijft.
Je doet aan vrijheidsberoving als je dieren comsumeert. En hoe ze dan aan hun einde komen is minder relevant.
Ik zou het niet goedkeuren als die dieren alleen geschoten worden en vervolgens daar blijft liggen en er niets mee gebeurt. Dan geef ik jullie gelijk.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 12:36

FlyingHigh schreef:
Als ik goed kijk naar de foto's van de afgeschoten reeeen en edelherten, damhert en zwijn, kun je zien dat de meeste van deze dieren geen goed gewei hebben! Dit zijn geen dieren die geschoten zijn via plezier- jacht maar door een goede jachtopziener en wildbeheerder die bewust deze dieren heeft afgeschoten om het wildbestand gezond te houden.


Misschien waren de foto's niet al te beste voorbeelden, maar veel foto's zijn nogal klein, waarschijnlijk omdat de 'jagers' het niet zo prettig vinden om het hun hoofd in het groot, op internet te komen.

Maar bij deze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:52

En dan zelf lekker opeten jummie Vork ! Dan heb je weer eens iets anders gegeten dan Kistkalfjes!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 12:58

Prima schreef:
En dan zelf lekker opeten jummie Vork ! Dan heb je weer eens iets anders gegeten dan Kistkalfjes!


Nou, dan mag je wel een maandje extra blijven daar!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:59

Fries"]
[quote="Prima schreef:
En dan zelf lekker opeten jummie Vork ! Dan heb je weer eens iets anders gegeten dan Kistkalfjes!


Nou, dan mag je wel een maandje extra blijven daar!
[/quote]

Wat overblijft deel je onder de arme bevolking uit!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 13:02

Gut, wat een mensenlievende instelling heb je toch! Gaaaap

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:08

Prima"]
Als jij een dier gelijk stelt aan een mens en mij wil opeten, dan wel. Maar een dier is niet gelijk aan een mens.
[/quote]

Ik krijg hier neigingen tot kanibalisme..... Vingers aflikken

[quote="Prima schreef:
Dus je hebt liever dat die fazanten al dood gaat door de strot open te snijden en dan op iemands bord komt?


Dus een kogel is een vlugge dood?! Keep on dreaming... Vraag me af hoeveel kogels er nodig zijn om zo'n dier om te krijgen.... En als ie dan weet te ontkomen, komt de loodvergiftiging om te hoek kijken.... Lips are sealed

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:11

Prima, ik ben het helemaal met je eens! Die beelden doen mij weinig. Ik sta echt niet met walging erna te kijken ofzo. Ieder z'n plezier toch? Zolang er geen echte zeldzame dieren worden afgeschoten, vind ik het prima. En fazanten enzo zijn er genoeg hoor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:17

Waarom wordt jij dierenarts? Laat die beesten lekker doodgaan, er zijn er toch genoeg?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:18

Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd. Er zijn ook mensen die er plezier in hebben om mensen af te tuigen, dingen te vernielen of in brand te steken. Als het geen zeldzame mensen of gebouwen zijn moet dat ook kunnen Verward. Als het nou nog een functie had........dat ze jagen om te overleven, oke.... Dit is gewoon een voorbeeld van gefrustreerde westerlingen, die zo ziek zijn van hun eigen welvaart dat ze om de verzadiging tegen te gaan, hun vertier zoeken in dit soort misselijkmakende dingen!!!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:21

Waarom ik dierenarts wordt? Omdat het me een mooi beroep lijkt. Omgaan met mensen, dieren (koeien in mijn geval), je komt overal, een brede wetenschappelijke achtergrond.... Nog meer redenen weten?

Als dierenarts moet je echt niet iemand zijn die zo zieligjes met dieren omgaat, en die nooit eens een dier durft af te maken, en staat te janken als er eens een beest doodgaat.
Voor m'n opleiding moet ik ook heel wat dode proefdieren verslijten. Daar heb ik totaal geen problemen mee, en geen gevoelens bij. Moet ik daar ook gaan zitten rouwen om dat arme beestje dan zo jong is gestorven?(meestal na een paar maanden al, na een kort leven in een kleine saaie kooi. die kennen helemaal geen vrijheid, echt gras, zand, enz...)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:26

Nee, tuurlijk moet je niet zieligjes met dieren omgaan, maar om ze nou voor de lol af te maken?

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:04

De meeste dieren die voor de plezierkacht afgeschoten worden zouden anders door jachtopzieners afgeschoten worden. Dit is nodig om de wildstand op peil te houden. Op deze manier wordt er ook nog geld mee verdiend. Ik heb er niet zoveel moeite mee, maar mijn hobby zou het niet zijn.