[NH] Pat Parelli 7 games

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

[NH] Pat Parelli 7 games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 13:16



Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:38


Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:07

dat zijn idd hele goede mensen.. heel erg aardig... ik kan ze iedereen aanraden....

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 14:43

Ik ben naar die site gegaan en wat nu het grappig is:
Bij Cheyenne op stal staat een paardje genaamd Johnny. Hij is van de slacht gered door zijn nieuwe baasje. Die komen niet vaak naar stal, want ze hebben het druk genoeg met hun andere paarden.
Op die site bij leerlingen van hun kwam ik dus Johnny tegen. Nou fantastisch. Ik ga die mensen ook zeker bellen van de week en vragen of ze binnenkort weer eens naar stal komen. En of ze mij en Franca een beetje willen helpen met Cheyenne en NH!
Groetjes Marcella

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:44

Gaaf! Worden we ook horse-whisperers Marcel!

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 10:57

Yep, wij worden de nieuwe Parelli's!
Ze willen eventueel van het weekend naar stal komen om ons een lesje te geven.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:32

Um.. mag ik vragen waarvoor deze mensen zich uitgeven? Er is namelijk maar 1 officiele PNH (Parelli Natural Horsemanship) trainer in Nederland, en dat is Eddy Modde (www.parelli.nl).
Andere trainers kunnen wel delen van Parelli's programma gebruiken, maar zijn zeker geen officiele PNH trainers! (Niet dat dat altijd uitmaakt, ze kunnen best goed zijn, als ze Parelli's naam maar niet gebruiken)
Veel plezier!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:07

Lynn en Marjan Apple gebruiken de naam Parelli niet... (www.naturalhorses.com) ze werken alleen via zijn methode... maar de naam gebruiken ze zeker niet!

En ze zijn idd zeer goed... ik spreek uit ervaring... Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:09

Van Lynn heb ik idd wel eens gehoord. Veel plezier dan maar!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:10

kun je er een keer een kijkje nemen of geven ze ook cliniks

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:41

Als je ze mailt of belt (telefoonnummer en mailadres staan op hun website) mag je zeker weten langs komen. Indy (dat is de Appaloosa van Marjan = vrouw van Lynn) kent de 7 games en het rijden op de Natural Hackamore perfect.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 23:30

Aankomende zaterdag komen ze naar stal toe. Gaan ze eerst naar Cheyenne kijken hoe ver ze is en hoeveel druk ze bij haar nodig hebben.
Ben heel benieuwd! Jullie krijgen een uitgebreid verslag zaterdag over onze ervaringen met NH en Lynn en Marjan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:34

Doe ze maar de groeten van Vera en Banjer

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 00:10

SmithsGirl schreef:
Doe ze maar de groeten van Vera en Banjer

En van mij en Levi Haha! Tong uitsteken

Ben zeer benieuwd naar je verslag...is Johnny verkocht dan ofzo? Of nog steeds van hun? (Omdat hij bij jullie op stal staat, toch?)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 01:12

Ineke2"]
[quote="SmithsGirl schreef:
Doe ze maar de groeten van Vera en Banjer

En van mij en Levi Haha! Tong uitsteken

Ben zeer benieuwd naar je verslag...is Johnny verkocht dan ofzo? Of nog steeds van hun? (Omdat hij bij jullie op stal staat, toch?)
[/quote]

Johnny is niet verkocht, maar staat bij ons de wintermaanden op stal! Lief leuk paard is dat! Ik kijk erg uit naar zaterdag! Ik heb jullie trouwens op hun website zien staan klopt dat? Komen al zijn leerlingen daarop?

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:13

Franca schreef:
Johnny is niet verkocht, maar staat bij ons de wintermaanden op stal! Lief leuk paard is dat! Ik kijk erg uit naar zaterdag! Ik heb jullie trouwens op hun website zien staan klopt dat? Komen al zijn leerlingen daarop?


Joh wat leuk! Dan moet je hun toch al eens hebben gezien, of doet iemand anders dat paard?

Yep dat klopt alle leerlingen komen erop. Bij Levi en mij staan eral foto's en uitleg bij (is al wel van juni dus heel lang geleden Haha! )
Bij Banjer nog niet dat komt omdat ze eerst foto's bij haar moeten maken.

Als je niet wilt doen ze het natuurlijk niet, maar ik heb er verder geen bezwaar tegen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 10:59

Ik zal ze zeker de groeten doen.
Johnny is nog steeds van hun. Hij staat alleen bij ons op stal omdat er geen plek voor hem was bij hun eigen stal

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-02 17:34

Vandaag was het dan zover, Lynn en Marjan bij ons op stal.
Ik vond het erg leerzaam en leuke mensen.
Lynn heeft in 2 uur meer bij Cheyenne voor mekaar gekregen, dan wij in al die maanden.
Eerst ging hij een beetje aftasten wat Cheyenne allemaal kon. In het begin was er nog redelijk wat protest en was ze op zoek naar haar vriendje Aron. Maar na verloop van tijd werd ze steeds meer gefocusd op Lynn.

Hij heeft haar laten volgen, wijken voor druk, overstappen met de voor en achter benen, cirkels om hem heen laten draaien.
(niet allemaal even perfect natuurlijk, maar voor de eerste keer ging het hardstikke goed allemaal)
Dit natuurlijk niet allemaal achter elkaar. Na een kwartiertje stopte hij even en kwam bij het staan om met ons te praten en Cheyenne haar rust te geven en haar te laten overdenken wat ze allemaal gedaan heeft.

Daarna mochten Franca en ik het proberen. Da's nog best moeilijk om met dat touw om te gaan en als ze iets niet doet moet je meteen reageren. Wij hebben haar laten volgen, laten stoppen en de friendly game met haar gedaan. Dus haar overal aaien met het touw. Ook dat ging supergoed, ze is absoluut niet bang voor het touw.

Lynn zei ook nog dat we een super paardje hebben. En dat is zeker iets wat je als paardenmama's wil horen. Haha!

Nu gaan wij de aankomende 2 weken zelf oefenen en over 2 weken komen ze weer.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:31

Gefeliciteerd!!! Succes met de verdere training... ik vind de lessen van Lynn en Marjan ook heel erg leuk.... Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:44

Ik heb altijd gedacht dat Pat Parelli de echte PNH trainer was!
Ben ik nu dom, of heel dom?

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:59

Annetje schreef:
Ik heb altijd gedacht dat Pat Parelli de echte PNH trainer was!
Ben ik nu dom, of heel dom?


PNH is naar Pat Parelli vernoemd...hij is dus zeg maar het 'hoofd' ofzoiets (ik ook met mijn stomme uitleg Knipoog Tong uitsteken )

Je kunt met PNH levels halen van 1 tot en met 10...(steeds moeilijker enzo) als je level 3 hebt mag je officieel les geven. Eddy Modde is de enige in nederland die level 3 heeft en dus les mag geven....

Lynn heeft met verschillende paarden level 1 gehaald in Amerika als leerling van Pat Parelli zelf...hij mag dus niet officieel lesgeven en niet de naam van Parelli gebruiken. Hij gebruikt de naam van Parelli ook niet. Daarintegen is hij goed in uitleggen en kan naar mijn inzien goed lesgeven en bijkomend voordeel hij is een stuk goedkoper dan degenen die officieel les mogen geven Knipoog

Back ontopic: Leuk dat het jullie is bevallen, veel plezier en laat je de vorderingen weten? Enne foto's Kwijl Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:43

Ja, het was echte geweldig!!! Marcella en ik zijn helemaal enthousiast! Ik geloof ook dat we precies op het goede moment gaan starten bij Cheyenne....zoals Lynn ook zei: " She's completely unspoilt" en dat is perfect, want dan hoef je niet eerst nare gewoontes af te leren. We hebben van deze eerste keer nog geen foto's gemaakt, maar ik zal kijken of ik next time even de digi-camera kan meenemen! En dan zetten we ze zeker op BOKT!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 01:35

Trouwens wel andere foto's van Cheyenne in ITP!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers