14.000 gulden voor een paard zonder papieren???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

14.000 gulden voor een paard zonder papieren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-02 10:49

Ok, ik weet dat je sommige handelaren met een flinke schep zout moet nemen, maar nu het volgende.

Bruin bonte merrie
2.5 jaar
nu 165/170 hoog
Mooi getekend, schitterend gangwerk, braaf karakter
geen papieren.
Hier schijnt 14.000 GULDEN voor geboden te zijn.
Eerlijk gezegd geloof ik hier weinig van, of zouden er echt zulke gekken rond lopen?


Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 10:54

14.000 gulden betalen voor een paard dat niet eens is ingereden, niet eens papieren heeft en nog maar 2.5 jaar is Verward Het is heel goed mogelijk dat er mensen rondlopen die dit zouden doen maar waar ben je dan mee bezig Verward Ik weet eigenlijk niet wat ik moet geloven als ik zo'n verhaal hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 11:01

De liefhebbers betalen goed voor bont terwijl dat voor mij een reden zou zijn om juist veel veel minder te bieden.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 11:07

vast per ongeluk een nulletje te veel geschreven.. anders misschien geld te veel Verward

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 11:22

Ligt er maar net aan hoe schitterend het gangwerk is...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:06

Ik heb ook een bonte, een Paint die over het algemeen toch al duurder dan gemiddeld zijn, en MET papieren, en 14000 gulden heb ik niet voor betaald. Lijkt me een beetje overdreven eigenlijk...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:14

Ik denk inderdaad dat er iemand een nul teveel heeft geschreven...
Maar ja, je hebt van die mensen die geld teveel hebben...en er dringend vanaf moeten...

Je suis Charlie.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:16

Met paarden is het gewoon zo; het is maar wat de gek er voor geeft.

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:17

Op de marktplaats staat een 2,5 jarige merrie ook zonder papieren te koop voor 2000 euro inclusief toebehoren...dat is een veel redelijkere prijs...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:22

Ligt geheel aan de kwaliteit van het paard, of om het anders te zeggen, aangezien het een twee en en een halfjarige is koopt je een illusie, je denkt dat ie kwaliteit heeft, maar dat moet nog bewezen worden.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:37

Precies...voor mijn 2,5 jarige heb ik nog wel ietsje pietsje meer neer moeten leggen, maar heb er zeker geen spijt van!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:48

raar zeg, voor een 2,5 jaar paard, zonder papieren Verward
maar ja het is maar net wat die gene er voor over heeft, maar ik verklaar hem voor gek *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:57

parouscha schreef:
raar zeg, voor een 2,5 jaar paard, zonder papieren Verward
maar ja het is maar net wat die gene er voor over heeft, maar ik verklaar hem voor gek *LOL*
\
Hoe kun je nou iemand voor gek verklaren, als je niet weet wat voor paard het is, misschien kan dat dier wel heel fijn bewegen?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:22

dan nog, is het duur pipo

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:34

parouscha schreef:
dan nog, is het duur pipo


Dat durf ik pas te zeggen als ik het dier gezien heb.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 16:07

Ik vind het wel duur, ze kan wel heel mooi bewegen, maar alleen omdat een paard mooi loopt betaal je er toch geen 14.000 gulden voor? Je weet nog niet hoe ze onder het zadel is, ze heeft geen papieren, weten ze wel wie de ouders zijn?
Ik heb voor mijn 2 jarige quarter (net als paints al iets duurder dan gemiddeld Knipoog ) 4.000 gulden minder betaald, en zij heeft papieren, was zadelmak en heeft een vrij goede pedigree.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 16:47

Haha, zoveel heb ik ook niet voor mijn bonte betaald Knipoog

(Als in: ik vind het dus te duur *LOL* )

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 17:07

mischien als spanmaat......
past mischien perfect.... + extra beweging die waarschijnlijk weer past bij de andere dan kunnen de bedragen enorm oplopen....
en dan doen de papieren er niet toe. En de leeftijd van 2.5 jaar is dan ook niet zo'n probleem.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:00

Die l**verhalen hoor je zo vaak. "Ze hebben ..... geboden voor mijn paard", wordt er dan opgeschept. En dan later willen ze dat dier wegdoen en krijgen ze er een normale gemiddelde prijs voor.... Frusty

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:09

kan me ook topics herrinneren dat een paard van 2500 euro niet kan deugen.....
Dat ze minstens rond de 6 tot 7000 euro moesten kosten, dan pas heb je wat goeds... ook hier hadden sommigen het over paarden zonder papieren (met papier was een verrreiste) iets lager in de prijsklasse zaten...

tuurlijk zijn er mensen die zeggen een behoorlijk bod op hun paardje te hebben gehad en dat het dan niet waar blijkt te zijn...

Ze hebben voor 1 van pony's het 3 dubbele geboden dan wij ervoor betaald hebben, wij hebben niet verkocht om de simpele reden dat de pony van mijn dochter is en we ik weet nite hoelang hebben moeten zoeken naar een geschikte pony voor haar. Mijn dochter vertrouwd deze pony door en door, het was haar verjaardagscadeau.......
De reden van het hoge bedrag was dat de pony bereden is, goed gebouwd, goed beweegt en super braaf is (die mensen konden ook nergens een geschikte pony vinden......of te "heet", of nukken. of trucjes en dat soort dingen, ze zijn inmiddels geslaagd.)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 19:22

jullie zijn zeker nooit op de veulenveiling in Borculo ofzo geweest?? Daar koop je ook een illusie. Ik kan het best geloven. Ik geef er niet eerder een oordeel over dan dat ik het paard heb gezien.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 19:35

Papieren????????? Daar kan je niet op rijden!
Papieren maken de prijs niet. Wat wel de prijs bepaalt, is de kwaliteit van een paard. De gangen, het karakter, het beenwerk, de algehele gezondheid.........en dan de wensen van de koper, die bepaalt hoeveel hij/zij voor het paard van zijn/haar dromen overheeft.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 19:56

'ts maar net wat de gek er voor geeft

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:12

Tja als ik dat zo lees dan denk ik wel als eerste van "woow wat duur" maar zoals Jetta ook al zegt het gaat toch ook verder om de gangen, karakter, bouw en dat soort dingen. Wie weet is het wel een prachtpaard.
Eerst zien.. das pas verder praten..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:48

steeffie schreef:
Ik vind het wel duur, ze kan wel heel mooi bewegen, maar alleen omdat een paard mooi loopt betaal je er toch geen 14.000 gulden voor? Je weet nog niet hoe ze onder het zadel is, ze heeft geen papieren, weten ze wel wie de ouders zijn?
Ik heb voor mijn 2 jarige quarter (net als paints al iets duurder dan gemiddeld Knipoog ) 4.000 gulden minder betaald, en zij heeft papieren, was zadelmak en heeft een vrij goede pedigree.


Jeetje heb je er zoveel voor betaald?? Ik wist dat Quarters duurder waren, maar dat ze zoveel waard waren.

Ik heb mijn KWPN merrie voor nog eens 3000 tot 4000 minder gekocht.
Zij was Ongeveer 7000 GULDEN
Ze was 3 jaar, zadelmak, met papieren.
Ondertussen loopt ze Z1 en kan fantastich springen.
En hebben er een paar jaar terug een bod op gehad van 40.000 gulden. De handelaar waar we haar van kochten wilde haar ook eigelijk terug.

En over die bonte, het is veel geld, maar je ziet op veilingen wel gekkere bedragen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: araber, Hanjan, joyce83, JudithDario, Majestic-12, RoRo44 en 32 bezoekers