Wie heeft een goede tip....???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 10:32

AARRRGGGGHHHH, begin een beetje moedeloos te worden. Onze schattige Fries van bijna vijf jaar staat bij ons achter het huis op stal. Helaas hebben we een hele vervelende buurvrouw die onze bouwvergunning zit te zieken dus voorlopig staat hij in een tot stal omgebouwde zeecontainer, wat op zich perfect gaat, maar de bedoeling is dat er een houten stal komt (systeembouw). We hebben een paddock van ruim 1000 vierkante meter, waar meneer (ruin) elke dag lekker kan rondbanjeren, samen met de d-pony van mijn buurmeisje. Aan sociaal contact dus geen gebrek. Daarnaast wordt hij 4 tot 5 keer per week gereden en gelongeerd, dus aan beweging komt hij niks tekort. In de omgang, op straat en onder het zadel is het echt een schat een leuker paard kan ik me niet wensen MAAR...... sinds een week of twee/drie heeft meneer de gewoonte om 's-ochtends in alle vroegte (uurtje of vijf half zes) z'n binnenstaldeur te grazen te nemen en doordat het een container is, geeft dat een hels lawaai. Leuk spelletje, want als ik maar hard genoeg stamp, komt het vrouwtje vanzelf en krijg ik misschien wel iets lekkers. Normaliter wordt hij rond zeven uur half acht gevoerd, voor ik ga werken en wilde hij 's-weekends om een uur of half negen nog weleens van zich laten horen, maar dat vind ik wel normaal, alleen nu begint het dus elke dag en dan nog eens steeds vroeger en ik denk niet dat m'n buren er erg blij mee zijn. Hij krijgt natuurlijk niks, behalve een paar hele lelijke, strenge woorden en ik schop hem meteen de paddock in, waarna hij pas om half acht z'n brokken en hooi krijgt. Hij krijgt voldoende te eten, dus het is absoluut niet zo dat hij uit honger staat te stampen. Meestal wordt hij wakker van de overbuurman die rond die tijd met z'n vrachtwagen vertrekt en ik denk dat hij zich dan staat te vervelen of zo. Ik doe expres de bovendeur van z'n stal al dicht 's-nachts, zodat hij zo min mogelijk hoort, maar dat helpt niet echt. Ook heb ik al geprobeerd om de bovendeur open te laten, zodat hij wat om zich heen kan kijken, maar dat hielp ook niks, klokslag half zes boinke, boinke, boinke.... tien seconden stil en opnieuw boinke, boinke, boinke, boinke.... en ga zo maar door ZUUCCCHHTTT en GAAAAPPPPP, want ik ben best gewend om vroeg op te staan en ik heb erg veel over voor m'n beesie maar dit wordt echt te gek. Ik hoop dus dat jullie misschien een goede tip hebben of ervaring met zoiets hebben. Het liefst zou ik dit gedrag gewoon willen negeren, dan gaat de lol er snel genoeg vanaf, maar ja dat kan dus niet ivm buren. Ik wil hem ook wel voor straf 's-nachts in de paddock laten, maar ik weet niet of hij dat wel begrijpt en het is ook niet de bedoeling dat hij hele nachten buiten blijft..... Hij heeft een liksteen, jollybal en lege fles in z'n stal hangen om te spelen, maar dat is volledig oninteressant. Ik heb ook gedacht aan zo'n equifeeder, maar ik ben bang dat hij daar dus niet naar omkijkt of wanneer hij in de gaten heeft dat er brokjes inzitten en ze er niet snel genoeg uit krijgt dat hij z'n voorbenen er in plant en dat vind ik dan weer zonde want zo'n ding kost f 190,--. Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen, waarvoor alsvast reuzebedankt...!!! Groetjes Marijke


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 10:40

tja, euhm, geef hooi anders in een hooinet, en trek dan 2 hooinetten over elkaar (dan krijg je hele kleine mazen)
Verder zou je een rubbermat tegen de voordeur aan kunnen maken om het geluid te dempen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 11:13

begin maar niet aan een Equiball, want die maken ook vreselijk herrie. Ik heb de mijne al moeten verkopen omdat meneer hem de hele stal door schopte en de boer daar niet zo blij mee was (m'n paard had wel lol Knipoog)
Bij ons op stal hebben de herrieschoppers een rubberen mat tegen de deur. Dat helpt wel wat.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 13:05

Een tip heb ik niet, maar ik weet wel dat het heeeel irritant is!! ISolda en Berber hebben daar ook een handje van, vooral rond etenstijd.
Verder doen ze het ook als ze zich vervelen en naar buiten willen. Bij mij is het niet z'on probleem, ik heb een houten schuur en leuke buren! Maar soms baal ik er ook van, als ze om 7 uur beginnen te klooien!!

Isolda en Berber doen het overigens al jaaaaaren en ik heb er nog niets aan kunnen doen. Verward

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 13:51

Ojee.... meen je dat nou al jaaaaaaaren..??? Nee hè ik hoop toch dat dit van tijdelijke aard is, anders moet ik nog gaan verhuizen. Blweeghhh.. aan één kant hebben we supertoffe buren (eigenaars van de d-pony) die echt nergens over zeuren en aan de andere kant hebben we dus zo'n gefrustreerd mens van een jaar of vijftig, heftig in de overgang, net gestopt met werken, kinderen het huis uit en niks om handen, behalve een beetje kleien en krassen met houtskool en ja, dan heeft ze het natuurlijk ook nog heel druk met ons in de gaten te houden. ZEIKT dus echt overal over. Ik denk inderdaad dat ik de stal in ieder geval maar ga barricaderen met rubber, zoals Stef en Natascha al zeiden en maar hopen dat de opvoedkundige, disciplinaire regel van je stal uit als je stampt een keer in die botte hersens van hem door gaat dringen. Thanx anyway... groetjes Marijke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 14:20

Hahaha heftig in de overgang! Lachen

Ik zou inderdaad zo'n rubberen mat ophangen en dan het luik open laten, zodat ie wel naar buiten kan kijken!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 14:22

Je stal uit mogen lijkt mij een beloning. Tot nu toe heeft deze truuk altijd nog gewerkt.
Wellicht met rubber dat het niet leuk meer is om lawaai te maken.
Je kunt ook een touwtje spannen in zijn box om te zorgen dat ie niet zo dicht bij de deur komt. Hij kan dan wel naar buiten kijken, maar niet meer tegen de deur schoppen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 14:40

en als je die staldeur dan nu juist eens open maakt? misschien verveelt hij zich dan juist niet en houdt hij zijn gemak. En misschien moet je ook een paar dagen lang door de zure appel heen bijten en niet reageren, dus ook neit komen om hem los te laten. Wel oliebol zeg.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 15:02

Inderdaad kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij dit een leuk spelletje vindt om lekker naar buiten te kunnen. Omdat het zo'n vreselijk vreetmonster is, ben ik er echter altijd vanuit gegaan dat het hem om eten te doen is geweest.

Negeren is helaas geen optie, echt waar als hij begint dan wacht hij telkens tussendoor een seconde of 10/15 of hij de keukendeur al niet hoort of me hoort lopen en zo niet, dan echt steeds harder...!!! en niet overdreven hoor maar volgens mij liggen ze vijf huizen verderop nog in hun bed te tetsen...!!! Ik zou het ook zo graag negeren maar dat kan ik echt niet maken, tot nu toe is het alleen 's-ochtendsvroeg (vijf/zes uur) dus dat kan echt niet, er wonen ook mensen met kleine kindjes en zo.... Als hij overdag binnen staat met slecht weer of 's-avonds dan geeft hij gelukkig (nog) geen kik. De bovendeur had ik al een paar keer opengelaten, maar dat helpt dus helaas geen fluit. Ik wil eigenlijk ook best zo'n touwtje proberen, maar aan de andere kant is het echt een lompe beer af en toe (oliebol komt ook heel erg in de richting... grijnz), dus ben ik dan weer bang dat hij zich weer aan dat touwtje ophangt.... Rubberen mat is in ieder geval zeker de moeite waard om te proberen, ga eens kijken waar ik die z.s.m. vandaan kan halen. Bedankt allemaal...!!!

Oja, Jura echt heftig in de overgang, wil je niet weten gewoon. Ze heeft over de lengte van onze paddock aan haar kant een hele haag met bomen en struiken, waaronder giftige exemplaren. Dus elk voorjaar ga ik aan het soebatten dat ze moet snoeien wat over de erfafscheiding hangt, tevergeefs... dus dan doe ik het zelf maar voordat paardenbeesten hun tanden er in zetten met alle gevolgen vandien en dan staat ze te janken om haar zielige struikjes.... zucht. Gelukkig staat de tent nu te koop dus er is hoop op onze bouwvergunning. Dus als er iemand nog een leuk huis zoekt..... met hele toffe, paardelievende buren (had nou alleen dat bericht van dat bonken hier niet boven moeten staan, grinnik...) kijk op smenim.nl, huizenaanbod en dan naar beneden scrollen Poederoijen, Maasdijk 17a

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 15:11

Wat vervelend zo'n buurvrouw! Maar gelukkig dat ze weg gaat!

Wat grappig dat jij uit Poederoijen komt!!! Mijn beste vriend komt daar dus ook vandaan en ik heb al zoveel verhalen gehoord over het dorp Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 15:21

Lachen.... dat meen je niet...!!! Hoe heet je vriend dan..?? Misschien ken ik hem wel... of misschien wordt hij ook wel wakker van onze bollie *LOL* Als hij ook een beetje actief is in de paardjes ken ik hem waarschijnlijk wel van onze rijvereniging De Loevesteinruiters.

Meestal moet ik heel ingewikkeld uit gaan leggen waar Poederoijen in hemelsnaam ligt. Dus lachen dat ik nou eens iemand 'tref' die het min of meer kent.

Op zich is het een heel klein gehuchtje, dijk, drie straten en drie kerken en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Wij wonen er nu een jaar of zes en het bevalt nog steeds prima...!!! Grote trots is natuurlijk Slot Loevestein (ook mooi om met buitenritje naar toe te rijden) en Coby van Baalen woont vlakbij...!!

Doeg, Marijke


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 18:25

aandacht is aandacht. Of het nu negatief is (mopper) of positieg (een aai over zijn bol)

eigenlijk moet je niet gaan kijken maar ja das latig met zo'n buurvrouw. Neem anders eens de tijd en sta ruim op tijd op. zodra ie schopt laat je hem gigantisch schrikken. maar ja dat zal wel niet werken na een keer.

Ik zou ook matten voor de deur maken. Of iets wat erg onaangenaam is voor een paard maar ja wat?!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 19:40

Gelukkig staat de tent nu te koop dus er is hoop op onze bouwvergunning. Dus als er iemand nog een leuk huis zoekt..... met hele toffe, paardelievende buren (had nou alleen dat bericht van dat bonken hier niet boven moeten staan, grinnik...) kijk op smenim.nl, huizenaanbod en dan naar beneden scrollen Poederoijen, Maasdijk 17a
[/quote]

Wow, wat woon jij daar mooi! (bij ff op de site gaan kijken en heb dat huis + omgeving ff zitten te bekijken.) Wat een uitzicht "zucht" daar kan ik voorlopig alleen maar over dromen...Slapen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-01 10:02

Wilde jullie nog even laten weten dat ik vanochtend heb mogen uitslapen *LOL* het was een keer kwart voor zeven ipv half zes.

Snap er niks van want eigenlijk had hij gisterenavond les gehad met mijn bijrijdster en daar komt 'ie meestal lekker bekaf vandaan en dan heeft 'ie geen praatjes meer, maar ja zij belde laat af dat ze ziek was en ik had een verjaardag, dus hij heeft gisteren helemaal niet gelopen.

Vanochtend om kwart voor zeven in de stal gaan kijken, want als je dan opeens niks hoort word je ook weer ongerust natuurlijk.... en meneer lag languit door zijn stal te snurken. Niet te geloven toch...??? Durf het bijna niet te hopen maar misschien is de lol er al af.

Ga vanmiddag proberen of ik hier een foto van 'm neer kan zetten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 11:08

Hoi Marijke

Die vriend woont er al een hele tijd niet meer, hij woont nu in Utrecht, dus je kent hem vast niet. Hoewel zijn ouders er nog wel wonen. Ik zal eens vragen in welke straat ze wonen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 11:37

Ik moest van hem zeggen: Wie zij de gij ur iene?

Hahaha dat rare accent Lachen

Maar woon je al je leven in Poederoijen?
Zijn ouders wonen trouwens op de Dorpsweg.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 11:49

Er zijn ook van die dingen (lekker duidelijk ja) zo'n soort ketting, die doen sommige mensen voor de deur 's zomers, zodat de deur open kan blijven maar het paard toch op stal staat.
Lijkt me nu een beetje koud, maar misschien iets voor als het wat warmer is?
Dan kan hij in elk geval niet tegen z'n deur schoppen, als die open is.....

grtx, Rieja

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-01 12:05

ha, ha, ja veel gestelde vraag op ons dorp: "Van wie zij de gij ur ene".

Van niemand in dit geval. Henk en ik zijn 6 jaar geleden in Poederoijen gaan wonen aan de Maasdijk. Zoals bijna alle huizen aan de dijk zijn wij "import" zoals ze dat noemen.

Henk komt oorspronkelijk uit Hedel en ik ben geboren en getogen in Made. We zijn allebei van huis uit verwend met veel vrijheid en dat was dan ook ons ideaal, een leuk, oud huisje met veel vrijheid en dat hebben we dus in Poederoijen gevonden. Dorpsweg is één van de zes straten zo'n beetje, maar ik ken er niemand.

Zo'n ketting voor de deur is misschien toch een idee, het is nl. niet de buitenstaldeur maar de binnendeur die hij te grazen neemt. Voor alle duidelijkheid, hij heeft dus een dubbele staldeur(buitendeur) en een binnendeur en die neemt 'ie nou net te grazen. Als ik dus voor de binnendeur een ketting hang.... wie weet. Moet ik wel de voorraad hooi, wortels enzo ergens anders zetten, want anders houdt die ketting het nooit...!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:06

Rubber is best duur en ik plaats daarvan kun je ook stukken tapijt ophangen. coupons van de dichtsbijzijnde gamma of carpetland dus, dat kost niks en kun je dus ook 5 lagen over elkaar doen.
Dus meneer lag te snurken?? Hij heeft wel humor dus.
Mooiste zou zijn dat zodra hij schopt er direct een emmer water over hem uitvalt, hihi dan leert ie het wel af.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 12:20

Hahaha ja hij zei meteen al: dat is vast import, omdat hij jouw achternaam niet kende! (die zag ik bij je emailadres staan).

Lijkt me geweldig zo'n huisje! Is ook mijn ideaal!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-01 12:46

Hé die tapijtcoupons is wel een reuzegoed idee zeg...!!!

Henk zat gisterenavond toch al te griepen dat rubber inderdaad hartstikke duur is en dat we onderhand failliet gaan aan dat zwart mormel, gniffel... valt wel mee hoor, maar ja overdrijven is ook een vak hè.

Dat van die emmer water is ook een idee, ik heb al zitten denken om maar eens een nachtje door te zakken en hem dan inderdaad heel hard te laten schrikken. Ik ben alleen bang dat het niet helpt, want als ik maar in een straal van een meter of vijf rond de stal ben, weet 'ie al dat ik er ben. Behalve als meneer languit ligt te snurken, noem dat maar humor *LOL* Nee hoor ik ben nog steeds hartstikke verliefd op m'n knollie ondanks het cronische slaapgebrek wat ik aan het opbouwen ben. Het ergste is alleen als 'ie dan wakker wordt en echt zo schijnheilig kijkt van "is er soms iets..????"

Ga nou trouwens proberen om foto's neer te zetten. Bart heeft me geholpen om ze kleiner te maken, dus als het goed is moet het gaan lukken.

Groetjes allemaal....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 13:06

Ik weet niet of het in jouw stal en met jouw paard mogelijk is... Zou een stroomdraadje ook werken? Zodat ie niet meer in de buurt van de wand kan komen?
Maar ja, hij moet er ook weer niet in verstrikt raken ofzo.. Misschien toch niet z'on goed idee

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-01 16:21

Stroomdraadje had mijn instructeur ook al gezegd. Maar dat vind ik dan weer eng, bang inderdaad dat hij daarin verstrikt raakt of zoiets. Hij kan nl. z'n benen nogal ongecontroleerd neerzetten, vooral als hij opstaat.

Mijn instructeur is een beetje zo'n harde van, dan leert 'ie het wel af en zo, maar toch. Ook adviseerde hij om hem een nacht van die kluisterringen (soort handboeien) om te doen. Maar..... hij gaat altijd zo lekker liggen slapen en als hij van die ringen om heeft en hij wil gaan liggen valt 'ie misschien wel om en kan 'ie niet meer overeind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-01 16:36

Kluisters zitten zo ruim dat ie alle normale dingen er wel mee kan doen, maar geen extremen zoals slaan. Wellicht gaat ie daarmee met 2 benen tegelijk doen.
Probeer gewoon eens met peesbeschermers (om zjin been te beschermen)en een touwtje om zijn benen, halve meter ertussen ongeveer. Hoog genoeg dat ie er niet op gaat staan.
Laat m zo maar ff staan om te kijken wat ie doet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, Moossie90 en 33 bezoekers