Zaterdag gaar het gebeuren!!! (ruiterbewijs)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Zaterdag gaar het gebeuren!!! (ruiterbewijs)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 23:49

Ja zaterdag is het zover!!
Valentina en ik gaan ervoor, we hebben 2 praktijk lessen gehad waar ik al eerder op bokt over heb geschreven!
Nu nog even een vraagje aan jullie waar moet ik nu echt goed op letten?
en nog een vraagje, daar waar ik mijn Ruiterbewijs doe mag ik met een gewone (simpele) cap rijden zolang het maar netjes is.
En gewoon met bandages blijven rijden * dit wil ik ook echt want haar achterbenen zijn soms wat zwak in de modder bermen waar we in moeten rijden *
In het boek staat dus dat je aangepaste rijkleding moet hebben en (veiligheids) CAP.. en ergens anders dat je niet met bandages mag rijden.. wat deden jullie?
hoe zag jullie outfit eruit? ook gewoon in wedstrijd kleding??
ben benieuwd!! thnx alvast.. ennuh duimen jullie voor ons?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:51

hoe alles in z'n werk gaat weet ik nietdaar ben ik ook wel benieuwd naar ik moet ook nog steeds m'n ruiterbewijs halen.igg veel succes!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:58

Ik heb het in mijn gewone kloffie gedaan, zelfs zonde veiligheids cap.
T was een eitje

Ik duim voor je! Succes!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:16

ik heb in oktober mijn ruiterbewijs gehaald, en t viel gelukkig wel mee Lachen
je moet wel al die dingen die in je boek staat (bij praktijk) kunnen enzo (verlichte zit, doorzitten, zonder beugels enz. enz. )
Ik had geen wedstrijd kleding enzo aan hoor...gewoon wel netjes maar niet tè Lachen
en verder ligt het heel erg aan de examinator/trice hoe het gaat...
Suc6!!! Lachen

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:22

ik heb mijn ruiterbewijs gereden in mijn wedstrijdkleding met regenjas... Haha! tijdens de buitenrit regende het nl. ......

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:29

ik heb hem vorig jaar gehaalt
ik moest er vet lang op zitten omdat er een foutje was gemaakt.
ik reed gewoon in me chaps met me stalschoenen, me rijbroek en me cap.

je moest je paard zijn hoef op tillen, verlichte zit, springen, van de groep weggalloperen, en weer terug(zonder dat ie er vandoor gaat) }>

buitenrit stelde niet zo veel voor

maar veel succes en maak je er maar niet te druk om
ze zijn niet zo super streng(bij ons dan)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 00:07

maar met wat voor een cap deden jullie het?
en mocht je met bandages rijden?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 09:20

Ik reed met veiligheidscap, heb niets anders. Maar zonder beschermers (was een manegepony, ik deed met mijn 1.80 examen op een pony van 1.47)

VOor het rijden krijg je een hesje om, in een weiland moet je zonder beugels rijden, sprongetje maken, uit de groep weggalopperen en in draf terugkomen, zonder beugels en met 1 hand rijden, kortom niet echt meoilijk.
Daarna ga je de weg op. Gewoon achter elkaar rijden, hand uit steken en draven waar het kan en je bent geslaagd hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:29

Je MOET tegenwoordig met veiligheidscap

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:51

Ik heb ook pas het ruiterbewijs gedaan (en gehaald) Je moet gewoon kleren aan doen waar je je vrij in kan bewegen, maar die niet te los zitten. Geen wedsrtijd kleding dus. Je krijgt ook een hesje aan van de SRR waar je nummer op staat.
Je MOET met veiligheidscap of helm rijden, anders mag je niet meedoen (bij ons werd dit van te voren gecontroleerd) Je hanarchemnt moet goed passen en goed zitten, want daar krijg je ook (min) punten voor.
Je moet met het psringen heel zelfverzekerd erop afrijden, het maakt niet veel uit hoe je zit met springen als je paard er maar overheen gaat.
In het verkeer moet je alles heeeeel erg goed doen, want dat wordt meestal heel streng geteld.
Verder moet je gewoon laten zien dat je je paard onder controle hebt.
Volgens mij mag je wel bandages om, ik had het manege paard waar ik opreed ook strijklappen omgedaan en een ander paard had peebeschermers om en daar zei ze nix over.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:00

Idd, veiligheidscap is verplicht
Maar veel succes, ik was toen echt ontzettend zenuwachtig maar heb hem uiteindelijk toch gehaald, dat was vorig jaar met mijn vorige pony. Niet met vlag en wimpel geslaagd maar ja, gewoon slagen is al voldoende! Nogmaals veel succes!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 10:07

Een veiligheidscap is dus niet verplicht! Er staat in het boek een NEN-norm achter, en als je in de oude caps kijkt, staat ie daar ook in! Ik heb trouwens met een fietshelm afgereden en dat was ook geen probleem. De bandages kunnen nog wel een probleem geven, maar peesbeschermers mmogen wel.
't Was bij ons vrij streng. Ze vond bij ons de leeftijd ook erg laag liggen, de jongsten waren 12. Daar zijn dus ook nog een aantal in gezakt. NOu ja hoe mijn examen was heb ik heel duidelijk beschreven, gewoon effe zoeken onder verslag-van de dag.

Hoe heb je het ervan afgebracht?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 11:42

ik heb hem gehaald *LOL*
met gewone cap zonder bandje om.. in m'n wedstrijd kleren en had een G voor harnachement *LOL*

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers