hunter wat mag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocky01
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: geldermalsen

hunter wat mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 21:33

ik probeer uit te vinden wat wel en niet mag in de hunter aangezien de wran geen regelement heeft en het regelement van de aqha wordt ik ook geen wijs uit o.a. neusriem e.d.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:05

Engels zadel, veelzijdigheids-of springzadel, Engels hoofdstel met hoge neusriem (zónder sperriempje!) en 'engels' bit. Veel rijden op een tiedeman omdat je dan toch iets 'hefboomwerking' hebt. Stang en trens met dubbele teugel mag ook.
Borsttuig mag, martingaal e.d. niet.
Zadeldekje dat de vorm van het zadel volgt, in wit of naturel.
Blauw, groen, bruin of zwart jasje. Taupe, maisgele, grijs, roestbruine of 'hunter'groene broek (GEEN WIT!). Laarzen of jodphurs. Cap en plastron of das.
Sporen mogen, maar dan wel 'engelse' zónder wieltjes!

De proef wordt op dezelfde manier gereden als de Pleasure, maar in meer voorwaartse gangen en de zit is ook wat meer 'voorwaarts' (géén verlichte zit!). De draf heet hier 'trod' en de galop 'canter'.

Ik hoop dat je zo iets wijzer bent, anders geef je nog maar een gil (zachtjes... Knipoog )

rocky01
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 22:58

bedankt voor de weetjes, ik wou vooral dat van die neusriem weten

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:34

Uhm... even tussendoor.. Je mag wel met een Tiedeman rijden maar niet met een martingaal e.d.??
Wist trouwens niet dat je geen witte broek aanmocht, dacht dat ik dat regelmatig gezien heb, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker meer (tijd geleden)...?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 00:11

Yep, wel Tiedeman, geen martingaal (of welke andere 'hulpteugel' dan ook) en geen witte broek. Als je die gezien hebt (en dat zou best kunnen, want veel mensen weten dit niet) was dit toch fout. Hier zal er niet snel iets aan gedaan worden, maar officieel mag het dus niet.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:01

Francis"]
Yep, wel Tiedeman, geen martingaal (of welke andere 'hulpteugel' dan ook)
[/quote]

Okee..... maar om nou te zeggen dat dit logisch is??? Verward

[quote="Francis schreef:
..en geen witte broek. Als je die gezien hebt (en dat zou best kunnen, want veel mensen weten dit niet) was dit toch fout. Hier zal er niet snel iets aan gedaan worden, maar officieel mag het dus niet.


Ach ja, er zijn volgens mij nog veel meer dingen die officieel anders zouden moeten enzo... Maar wel handig om te weten! Als ik nog es een lastig paard heb, kan ik em met Tiedeman (en een maiskleurige broek) fijn onder de duim houden tijdens de Hunter... Haha! (geintje)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:07

wordt er niet een thiedemann bit bedoeld?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:13

Is hunter een soort bestgaand bij western Verward (sorry, ben een echte westernleek *LOL* )
Een vriendin van me doet namelijk binnenkort een keer aan zoiets mee(14 december, geloof in de buurt van amsterdam) en die wil mijn beige rijbroek lenen, omdat wit niet mag Haha!

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 15:20

cornelie schreef:
wordt er niet een thiedemann bit bedoeld?


Nog nooooit van gehoord... maar zou kunnen... Francis??

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:35

Kijk maar eens in de divoza gids, de thiedeman bitjes zie je regelmatig in de hunter klasses

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:40

ja ,
er wordt een thiedeman bit mee bedoeld.

ik wil met Spooky Blue meedoen aan de Hunter op de kerst wedstrijd
dus als jullie iets blauws langs zien rennen..............
misschien heeft hij dan geen tijd voor rare fratsen. Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 22:30

Oh sorry, ja... ik bedoel natuurlijk een thiedeman BIT! (ik ben niet zo thuis in de bijzet- en andere hulpteugels, nooit aan de thiedeman teugel gedacht... Haha! )
En die witte rijbroek kán je 'punten' kosten (maar veel judges zien het door de vingers), dus als het ff kan niet doen. Héb je alleen een witte rijbroek, was em dan gewoon een keer in de thee en hij is beige.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:16

Zijn er eigenlijk trainers die weleens lessen geven in het rijden van een hunter klasse? Lijkt me best leuk om daar nameljik eens aan mee te doen maar dan wil ik het wel serieus doen en niet 'zomaar'zeg maar.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 01:29

Ik denk dat je bij Karin van Bekkum wel 'Hunter-gerichte-les' kunt krijgen, en veel andere 'pleasuretrainers' kunnen je meestal ook wel helpen, om dat deze twee onderdelen toch vaak hand in hand gaan.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 08:30

Kim van Manen. van de Mill ranch.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 10:50

Thanks, ik zal volgend jaar eens kijken of we misschien wat appaloosa puntjes bij elkaar kunnen schrapen in de hunter Lachen