mevrouw de leeuw-oud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

mevrouw de leeuw-oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 18:43

wie kent deze jury en wat vinden jullie van haar. afgelopen zonda schrref mijn moeder bij haar. ze voelde zich net 6, want ze kreeg helemaal uitgelegd hoe ze bepaalde woorden moest schrijven enzo. bovendien sloeg de jury veel onderdelen over (mijn moeder had het vaak gezegd) en bij het optellen zei ze: ik wil je niet de schuldt geven want ik ben er egenlijk verantwoodelijk voor, maar ik moet toch even kwijt dat het me nog nooit overkomen is dat ik zoveel dingen vergeten ben!

iemand ervaringen met deze jury?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:47

Geen ervaring met de jury maar ik heb wel redelijk veel ervaring als schrijfster. Juryleden vergeten wel vaker een onderdeel te punten. Ik vraag er altijd direct om wanneer ze het punt zelf niet geven. Je bent als schrijfster natuurlijk niet verantwoordelijk voor het feir dat de jury eens een onderdeel vergeet maar je kunt best een beetje helpen.
Dat de jury heet duidelijk uitlegt hoe dingen opgeschreven moeten worden vind ik ook logisch. Als deelnemer wil je graag een protocol met duidelijke aanwijzingen en soms is er geen touw aan vast te knopen en dat komt ook vaak door de schrijvers.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:34

je wil niet weten hoeveel spelfouten er op protocollen staan Frusty deze jury overdrijft misschien, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:10

Ja ik ken haar. Ik heb ook weleens geschreven en toen is ze niets vergeten hoor. Ze heeft me ook niet uitgelegd hoe ik een woord moet schrijven oid. Wel heeft ze me veel verteld over wat zij wil zien in de proef maar dat vond ik niet echt een vervelende bijkomstigheid.

Was haar hondje ook weer mee?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:25

Ja ik heb zeer veel ervaring met haar, toen ik nog bij de pony's reed.
Ik weet dat ze toen ooit geschorst is geweest en een opfris cursus moest doen.

Die dag had ik 2 jury's.
Meneer Benjamins daar had ik 170 punten
En haar 148 punten.
En geloof me zoveel verschil zat er niet tussen de proeven.

Bij veel mensen waren de verschillen zo groot, dat mevr Schotman mee is gaan kijken en zelf ging jureren. Kijken of het een beetje klopte wat ze deed. Niet dus!!

Maar dat is een aantal jaren geleden, minimaal 5. En ik geloof dat ze nu wat milder is geworden.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:32

Da's wel "lachen" antoinette. Dhr benjamins staat er om bekend dat hij erg vriendelijk is in zijn punten en mw de leeuw-oud staat erom bekend dat ze vrij streng is, dus in jou geval klopte dat ook.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:44

ivar schreef:
Da's wel "lachen" antoinette. Dhr benjamins staat er om bekend dat hij erg vriendelijk is in zijn punten en mw de leeuw-oud staat erom bekend dat ze vrij streng is, dus in jou geval klopte dat ook.


Idd wat jij zegt, benjamins is erg vriendelijk.
Ik heb ook veel bij hem geschreven, hij geeft makkelijk goeie punten weg, maar durft ook 3en te geven.
Plus hij ziet gewoon echt alles!!!! Ik vind het een fijne jury. Pling

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:15

Antoinette"]
[quote="ivar schreef:
Da's wel "lachen" antoinette. Dhr benjamins staat er om bekend dat hij erg vriendelijk is in zijn punten en mw de leeuw-oud staat erom bekend dat ze vrij streng is, dus in jou geval klopte dat ook.


Idd wat jij zegt, benjamins is erg vriendelijk.
Ik heb ook veel bij hem geschreven, hij geeft makkelijk goeie punten weg, maar durft ook 3en te geven.
Plus hij ziet gewoon echt alles!!!! Ik vind het een fijne jury. Pling
[/quote]

Heb hem nog nooit gehad maar is ook een beetje uit de richting. (nb). Maar is dat die jury die ook voor hippix.nl schrijft? Daar heb ik namlijk een vraag aan gestuurd en had binnen een dag antwoord. Duidelijk en het helpt!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 16:01

Jippie schreef:
Geen ervaring met de jury maar ik heb wel redelijk veel ervaring als schrijfster. Juryleden vergeten wel vaker een onderdeel te punten. Ik vraag er altijd direct om wanneer ze het punt zelf niet geven. Je bent als schrijfster natuurlijk niet verantwoordelijk voor het feir dat de jury eens een onderdeel vergeet maar je kunt best een beetje helpen.
Dat de jury heet duidelijk uitlegt hoe dingen opgeschreven moeten worden vind ik ook logisch. Als deelnemer wil je graag een protocol met duidelijke aanwijzingen en soms is er geen touw aan vast te knopen en dat komt ook vaak door de schrijvers.


maar zo ging het niet echt. mijn moeder zei: u bent een onderdeel vergeten, en zei ging gewoon verder! ze vergat er heel veel en een paar deed ze later wel, omdat mijn moeder het zei, maar veel niet (dus ook niet als het gezegt werd).

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 16:02

daan schreef:
Ja ik ken haar. Ik heb ook weleens geschreven en toen is ze niets vergeten hoor. Ze heeft me ook niet uitgelegd hoe ik een woord moet schrijven oid. Wel heeft ze me veel verteld over wat zij wil zien in de proef maar dat vond ik niet echt een vervelende bijkomstigheid.

Was haar hondje ook weer mee?


haar hondje was de vorige dag overleden Verdrietig

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 22:18

paardje schreef:
[
haar hondje was de vorige dag overleden Verdrietig
[/quote]


Ach gossie...Ze was altijd zo gek met dat beesie...Misschien dat ze daarom zo rottig jureerde...

Ik heb tweemaal bij haar geschreven en ook weleens bij haar gereden en ik vind haar toch echt niet streng hoor. Misschien is ze inderdaad milder geworden met de tijd.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 23:35

daan"]
[quote="paardje schreef:
[
haar hondje was de vorige dag overleden Verdrietig
[/quote]

Ach gossie...Ze was altijd zo gek met dat beesie...Misschien dat ze daarom zo rottig jureerde...

Ik heb tweemaal bij haar geschreven en ook weleens bij haar gereden en ik vind haar toch echt niet streng hoor. Misschien is ze inderdaad milder geworden met de tijd.

qua punten is ze ook echt niet streng hoor Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 23:44

Mr Benjamins schrijft idd op Hippix. Een hele aardige jury. Hij is zelf nog bij het losrij terrein naar ons toegekomen om ons te helpen met onze pony. Was een zeer moeilijk beesje en erg sterk, maar met zeer mooie gangen.

En over hoe streng de Leeuw- Oud nu is kan ik weinig zeggen.
Ik heb haar nog een keer een kennis zien jureren, dat was na de schorsing en toen was ze erg royaal.
Zelf heb ik haar nooit meer gehad met mijn paard, dus hoe ze nu is weet ik niet.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 10:09

Antoinette schreef:

Zelf heb ik haar nooit meer gehad met mijn paard, dus hoe ze nu is weet ik niet.


Royaal dus Haha! !