Huis kijken vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Huis kijken vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:23

Vanmiddag gaan we bij een huis kijken uit 1976. Als het ons bevalt en we zouden het wel willen hebben, dan willen we wel graag weten of de technische staat ook goed is. Voor het kopen willen we graag een bouwkundig onderzoek laten uitvoeren.
Kunnen we dan bijvoorbeeld een bod doen met als eis dat er geen ernstieg gebreken naar voren komen bij het onderzoek? Of moeten we eerst het onderzoek laten doen (met het risico dat iemand anders het al voor onze neus wegkoopt).

Alvast bedankt!


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:54

Je kunt het huis kopen onder bepaalde voorwaarden. Net als dat je een paard koopt mits hij goedgekeurd wordt.
Heb je een makelaar? Die weet precies hoe dat zit, ik weet alleen dat het kan want ik heb het bij mijn vorige huis ook gedaan. Wel is het zo dat de verkoper accoord moet gaan dus hij is hier niet toe verplicht.
Eén ding scheelt de huizenmarkt is niet meer zo hectisch. Succes vanmiddag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:27

Okee, dank je ik dacht ook al dat het zo kon maar er is zoveel info op me af aan het komen dat ik het af en toe niet meer weet Haha!

Duimen jullie ook voor Sjimmy? Zij gaat namelijk om 11 en 12uur huizen bezichtigen (de zoveelste al)!


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:18

succes Katrien!

als je dingetjes zeker wilt weten, kun je ook de vereniging eigen huis bellen.
ik duim voor jullie!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:39

suc6 hopen dat je het leuk vind en dan lekker daar ga wonen Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 16:21

We zijn ook bij de VEH lid en dat is soms best handig.

Het huis was leuk trouwens. We denken er dit weekend eens over na en dan bellen we maandagochtend de makelaar terug. Vanmiddag kwamen er ook nog mensen voor de 2e keer kijken dus misschien dat die al een bod gaan doen.
Wij denken er iig nog een rustig een weekendje over na.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:37

Ja dat kan, dit kun je in de ontbindende voorwaarden op laten nemen van het koopcontract. Je spreekt een bepaald bedrag af, dat bedrag wordt vastgelegd, en komen de kosten daar boven uit, mag je van de koop afzien zonder verdere gevolgen. Als de verkopers er niet mee accoord gaan, geen bod doen, of een laag bod, want dan weten de verkopers zelf ook wel dat er iets mis is...

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Eefsel2109, ellepel, Ginny135, Joesje, lideli, Lisetjj, mosimonster, Nientsje, Saar4, spookyskippy, YandexBot en 118 bezoekers