De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:05

Ze zeiden toch dat ze ook per evenement gaan kijken of er maatregelen genomen moeten worden? Een maatregel is ook aflassen, dus ik vraag me af of alles doorgaat.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:10

Lijkt me ook nog al evenement afhankelijk wat je wel en niet door kan laten gaan. Met zijn allen voor een podium staan hossen is wat anders dan een dressuurproefje rijden terwijl de jury lekker veilig in een hokje zit.
Om maar iets te noemen. Snap wel dat dat maatwerk kan zijn.

Alhoewel ik het niet mogen werken toch niet helemaal kan rijmen met het doorgaan van evenementen.
Mij is vroeger altijd geleerd ‘als je niet naar school gaat mag je ook niet naar de manege’.
Zou het zijn om te zorgen dat ‘wij, het volk’ iets te doen hebben en niet alleen maar in onze huizen gaan zitten paniekeren?

Allemaal weer nieuwe overdenkingen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 21:16

Ze kunnen het sowieso nooit goed doen, dat is het lastige. Wat de een teveel vindt is voor de ander laks. Ga er maar aan staan.. Komt bij dat het niet perse een enorm dodelijk virus is, maar wel dusdanig nieuw dat de gevolgen ervan nog niet voldoende in kaart te brengen zijn.

Dus welke maatregelen neem je? Hoe bescherm je het individu, de maatschappij, de economie? Zeg het maar...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:21

Ik ben benieuwd. Ik woon zelf in Brabant en loop stage in een groot ziekenhuis buiten Brabant. Niet met patiënten maar thuiswerken kan ik ook niet.
Ik heb mijn leidinggevende gevraagd wat ik nu het beste kan doen en wat het beleid van het ziekenhuis in deze situatie is/gaat zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:26

Op mijn werk was net besloten om te segmenteren. Nu dus een ander bericht, maar crisisteam van het werk is al naar huis. _O-
Morgen dus toch maar naar het werk, meeste kans vanaf woensdag thuis werken.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:29

elnienjo schreef:
Storm schreef:
Pfff, ik ben vertegenwoordigster. Morgen en donderdag meerdere afspraken staan. Ik woon en werk in Brabant. Mijn dochtertje neem ik morgen al mee naar mijn afspraken omdat haar klas geen leraar heeft.
Gedoe... Moet ik de afspraken nu afzeggen en op een andere dag zetten? Gewoon gaan? Het zijn kledingwinkels...

Ik zou het niet op prijs stellen als je je kind mee zou nemen, uberhaupt een kind meenemen naar een zakelijke afspraak is een no go.

Sorry maar dat is een bekrompen reactie! Als de zakenrelaties dit nu niet kunnen accepteren?
Ik heb vroeger ook wel eens zakenrelaties naar mij moeten laten komen, ziek paard. En geloof me dat waren internationale relaties van multi nationals. Maar hé als je zaken met me wil doen heb je mn zieke paard maar te accepteren. En natuurlijk deden ze dat, want ze wide centen verdienen.

Dus in deze situatie waarin NL zich nu bevind klagen dat een werkende moeder het zo oplost? Een beetje slimme ondernemer weet dat juist te waarderen! Moeder zijn, kind mee en gewoon doorwerken, chapeau!
Is dat ik mn bedrijf jaren geleden al heb verkocht maar Storm ik had je direct bij mn vertegenwoordigers team ingezet :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:39

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:
Er werd met geen woord gerept over het in bescherming nemen van senioren.
Ik verdenk Rutte ervan dat ie het wel best vindt als er hier en daar wat grijze duiven omvallen.

Rare opmerking.

Ik vond het een prima conferentie. Dat handje schudden _O-

Precies, mensen hebben altijd wat te zeuren. Dat zie je ook hier weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:39

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:
Ik verdenk Rutte ervan dat ie het wel best vindt als er hier en daar wat grijze duiven omvallen.

Rare opmerking.

Ik vond het een prima conferentie. Dat handje schudden _O-

Hilarisch was dat :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:44

elnienjo schreef:

Er wordt apart geïnformeerd en geadviseerd naar zorginstellingen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:53

Waarom niet openlijk? Zoveel ouderen die zelfstandig wonen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:55

Ik woon in Brabant ✔️
Ik werk thuis (vanuit huis) ✔️
Ik kan niet geen handen aanraken >;)

:')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:58

Hier in de senioren flat gaat gewoon alles door alsof er niks aan de hand is. Woensdag toneelvoorstelling gaat ook gewoon door dus kan helemaal niks merken van maatregelen richting ouderen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:00

karuna schreef:
Waarom niet openlijk? Zoveel ouderen die zelfstandig wonen.

Omdat het adviezen zijn gericht op de zorg dus niet voor de ouderen zelf. Die wordt aangeraden de algemene adviezen te blijven volgen.

Edit: ze zijn ook gewoon leesbaar voor iedereen hoor. Maar zullen niet op zo'n persconferentie besproken wordem
Laatst bijgewerkt door secricible op 09-03-20 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:01

LadyMadonna schreef:
Ik woon in Brabant ✔️

:') Dat is net zoiets als handfysio's die geen handen meer morgen aanraken.

Ik heb vanmiddag nog een afspraak gehad bij een overheidsinstantie en daar werden gewoon handen geschut. Ook geen extra maatregelen ofzo. Terwijl de fysio al twee weken extra desinfecteermiddel heeft staan en na elke patient alles schoonmaakt, ook alle apparaten.

Ik ben wel bang voor mijn vader, die tot een risicogroep behoord. Vooral omdat die sowieso vaak in het ziekenhuis te vinden is en bij de huisarts en dat ook nu niet verplaatst kan worden oid. Ik snap alleen niet dat ze nog steeds risicogebieden als 'eis' gebruiken, volgens mij is de kans nu al enorm groot dat je het gewoon in NL oploopt, helemaal nu er een gedeelte niet getest wordt.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-03-20 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:03

Ik werk in de kinderopvang. In gelderland weliswaar, maar als het hier losbarst, is een kdv wel een prachtige besmettingshaard. We hebben allerlei nieuwe hygiëne maatregelen, die echt nergens over gaan. Geen bordje met groente meer die rond mag, maar iedereen zijn eigen bakje of snijden aan tafel. Terwijl ze nog net niet strak tegen elkaar aan zitten aan tafel en daarna in het spel ook rustig speeksel uitwisselen dmv speelgoed. _O- Voelt wat suf.

Collega's uit Brabant die snotterig zijn en koorts hebben dienen thuis te blijven (onze locatie heeft geen collega's uit Brabant).

Mijn ex man werkt in Brabant. Hij heeft nog niets gehoord over thuis werken (zou wel kunnen al is het systeem niet best) en ze hebben een oliebol load aan internationale klanten , dus ben benieuwd.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:04

LadyMadonna schreef:
Ik woon in Brabant ✔️

Tijdje teennagels gaan lakken? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:06

DubbelDun schreef:
Als Amerika ineens aan een miljoen test kan komen, waarom wij dan niet ??
Die dingen kosten geld, testen kost geld en NL wil hier niet in investeren omdat ze het belang er niet van in zien.

Is al een ouder bericht, maar kom er toch nog even op terug, omdat ik net lees dat er een tekort aan testen is in de VS. Die hebben dus niet bepaald een miljoen testen.
NOS-correspondent schreef:
Alle experts zeggen dat het werkelijke aantal waarschijnlijk in de duizenden loopt. Er is door geblunder een nijpend tekort aan testkits. Ter vergelijking: Z-Korea kan 10.000 testen per dag uitvoeren. VS heeft in de zes weken sinds eerste besmetting 1.500 testen uitgevoerd.

https://mobile.twitter.com/arjenusa/sta ... 3156696064

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:11

elnienjo schreef:

wat een bijzondere uitspraak...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:24

Ben eigenlijk benieuwd of de optocht volgende week zondag doorgaat hier in Tilburg. Zo ja, carnaval 2.0 :Y)

Ik heb morgen ook een verjaardag, daarna gaan ze stappen. Ben benieuwd hoe druk het is. Ik zie echt geen verschil in gedrag hier in ieder geval.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:27

elnienjo schreef:

Pardon? Doe eens ff normaal zeg!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:31

Marie_Anne schreef:
DubbelDun schreef:
Als Amerika ineens aan een miljoen test kan komen, waarom wij dan niet ??
Die dingen kosten geld, testen kost geld en NL wil hier niet in investeren omdat ze het belang er niet van in zien.

Is al een ouder bericht, maar kom er toch nog even op terug, omdat ik net lees dat er een tekort aan testen is in de VS. Die hebben dus niet bepaald een miljoen testen.
NOS-correspondent schreef:
Alle experts zeggen dat het werkelijke aantal waarschijnlijk in de duizenden loopt. Er is door geblunder een nijpend tekort aan testkits. Ter vergelijking: Z-Korea kan 10.000 testen per dag uitvoeren. VS heeft in de zes weken sinds eerste besmetting 1.500 testen uitgevoerd.

https://mobile.twitter.com/arjenusa/sta ... 3156696064

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coro ... ted_States
Citaat:
On March 2 (Monday), Vice President Mike Pence said that more than a million COVID-19 test kits would be distributed nationwide over the coming week.[308] On March 4, Stephen Hahn, the commissioner of the Food and Drug Administration, estimated that “by the end of this week, close to a million tests will be able to be performed" and Vice President Mike Pence promised that “roughly 1.5 million tests” would be available by the end of the week. On March 6, Pence moved the goal to the following week, when he predicted kits for 1.2 million people would be made available.[309] Speaking at a CDC conference in Atlanta, Georgia on March 6, President Trump claimed, "Anybody that needs a test, gets a test. They’re there. They have the tests. And the tests are beautiful.”[310]

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:31

Nou wij doen als Alkmaar ook mee nu hoor, een Corona-geval in Alkmaar en één in Schagen. Een meneer die in Azië en Oostenrijk is geweest en een man die in Italië is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:33

Moderatoropmerking:
Wij hebben zojuist enorm veel berichten moeten verwijderen binnen dit topic omdat het erg offtopic en op de man gespeeld werd. Tussen de flauwe opmerkingen door hebben wij echter ook gezien dat jullie prima inhoudelijk kunnen reageren zonder naar of persoonlijk te worden. Wij willen jullie dan ook verzoeken om enkel inhoudelijk te blijven reageren en de persoonlijke en flauwe opmerkingen achterwege te laten zodat dit topic geen nare sfeer krijgt.

In de openingspost hebben we de regels al netjes voor jullie opgesomd, bij deze plaats ik ze nogmaals met het dringende verzoek deze regels na te leven.

- Geen flauwe opmerkingen of plaatjes delen die niks toevoegen aan het topic.
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat kort samen wat erin te lezen/zien is.
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Ga er bij het lezen van berichten van andere gebruikers vanuit dat ze het goed bedoelen: de meeste ruzies online ontstaan niet doordat mensen een hekel aan elkaar hebben maar doordat ze elkaar verkeerd begrijpen. Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan.

De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.

Wij houden het topic in de gaten en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:42

DubbelDun schreef:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coro ... ted_States
Citaat:
On March 2 (Monday), Vice President Mike Pence said that more than a million COVID-19 test kits would be distributed nationwide over the coming week.[308] On March 4, Stephen Hahn, the commissioner of the Food and Drug Administration, estimated that “by the end of this week, close to a million tests will be able to be performed" and Vice President Mike Pence promised that “roughly 1.5 million tests” would be available by the end of the week. On March 6, Pence moved the goal to the following week, when he predicted kits for 1.2 million people would be made available.[309] Speaking at a CDC conference in Atlanta, Georgia on March 6, President Trump claimed, "Anybody that needs a test, gets a test. They’re there. They have the tests. And the tests are beautiful.”[310]

Ze hebben dus gewoon een tekort. Het is tegelijkertijd natuurlijk heel erg triest, maar echt. The tests are beautiful? 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:44

Dit vond ik wel interessant om te lezen: hoeveel coronapatienten kan Nederland aan?
Uit Italiaanse cijfers blijkt dat 1 op de 10 patiënten zorg op de IC nodig heeft. Er zijn 200 isolatieboxen op IC's in Nederland. Als 10% van de patiënten die nodig heeft, liggen die dus al bij 2000 coronapatiënten al vol.
Dit artikel legt uit wat ze dan vervolgens gaan doen.
Met 12.000 patiënten liggen alle IC-bedden vol, volgens dit artikel. https://www.volkskrant.nl/cs-b04981a5

Hierom proberen we dus die uitbraak te remmen. Opdat we niet in een situatie komen waarin zoveel mensen tegelijk ziek worden en er geen plek meer is op.de IC's.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-20 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt