Moslim fudamentalisme

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Moslim fudamentalisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 19:41

Voordat het topic over homostaking helemaal off-topic gaat open ik maar even een nieuw topic over moslims en het moslim fundamentalisme. Ik moet zeggen dat ik erg geschrokken van het moslim fundamantalisme over de hele wereld dat sinds 11 september vorig jaar aan het licht is gekomen. Het enorme fanatisme van die mensen om de hele wereld ten koste van alles hun geloof en cultuur op te dringen. Met al die aanslagen. In Indonesie zit 25% van alle jongeren bij zo'n extremistische organisatie en het zijn vooral de studenten chemie en soortgelijke studies die geronseld worden, zodat die chemische en biologische wapens kunnen ontwikkelen in hun stijd tegen het grote boze westen. Hoe moet dit nou goedkomen met de wereld?


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:39

op de eerste plaats hoeft fundamentalisme niet iets geweldadigs te zijn. het betekent dat je iets als fundament gebruikt en daarop je al jouw waarheid baseert, dit heeft dus iets met geloof te maken. geweldadige fundamentalisme vloeit voort uit die absolute waarheid en de interpretatie ervan (bv. de koran en de geweldadige stukken die daarin staan) en op een moment wordt daar dan geweld bij gebruikt. ik denk ook dat een slechte economische toestand en welvaart verband heeft met geweldadige fundamentalisme.

Amor Vincit Omnia

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:56

Sp heeft idd gelijk,
en tussen moslims en moslims zit ook nog veel verschil...
maar idd, diep triest dat er zoveek zwaar gestoorde (want dat zijn het) mensen rondlopen...
En waar dat heen moet?
We zullen het over 10 jaar zien Scheve mond

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:53

Goed SP, maar hier hebben we het over het moslimfundalimsme dat overal op de wereld een hoop leed brengt. Ik ben er ook bang voor. Dit gaat oorlog worden. Uiteindelijk. Met of zonder Bush.

De hond is de betere mens

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:00

Fundementalisme dat zich uiteindelijk uit in geweldadige acties is m.i. extremisme en heeft eigenlijk niets meer met geloof te maken. Dit natuurlijk niet alleen bij moslims, kijk bijv. naar wat er allemaal gebeurt in Israel.
Extremisme is nooit goed te keuren, maakt niet uit onder welke vlag er wordt geopereerd, TE is nooit goed.

If it's not an icelandic, it's just a horse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:04

Dit is niet helemaal on-topic geloof ik: maar af en toe vraag ik me oko af hoe dit nog lang goed kan gaan. er zit zoveel verschil tussen verschillende normen en waarden en we wonen nu wel allemaal heel dichtbij. Dat moet wel een keer tot botsingen komen.
Hoe ik ik hier bij kom: van de week waren een paar kleine jochies van buitenlandse afkomst kastanjes aan het gooien naar de paarden op de wei. Vonden ze leuk, hun moeder (ook van buitenlandse afkomst met hoofdddoek dus ik vermoed moslim) stond er bij en keek moeilijk maar zei niks. Mijn moeder zag het en heeft de jochies bij de oortjes weggetrokken. De moeder keek dankbaar naar mijn moeder en prevelde iets in heel gebrekkig nederlands.
Waarom roept ze zelf haar kinderen niet tot de orde? Waarom moet mijn meoder dat doen. Ik vind het echt niet normaal dat die kids daar wat kastanjes naar mijn paard gooien, hoe moeten die kinderen opgroeien? Met wat voor beeld?

Ik ben een keer een week weg geweest met een groep waar ik de enige niet moslim was. Die week werd ik toch wel geconfronteerd met soms bijzondere verschillen tussen de toch heel erg vernederlandse moslims en ik. Zo heb ik wel respect voor hun levenswijze maar bleven zij soms maar doorzeuren over het feit dat het belachelijk was dat een ik een pizzaslice met peperoni at maar dezelfden dronken wel stiekem af en toe alcohol. Fijn was wel de hechtheid van de groep, dat ze bijvoorbeeld altijd meegingen als 1 meisje naar de wc moest. Ze lieten ook mij nooit alleen ergens heen gaan (was midden in NY Haha!) dat gaf een veilig gevoel maar ergens vond ik het ook wel eng.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:05

Het is niet goed wat israeli's met de palestijnen doen, dit zouden we ook niet moeten ondersteunen. Alleen...... als de 2e WO nooit was geweest hadden de joden misschien niet zo'n behoefte gehad aan een eigen staat. Begrijp ze ergens wel, maar in hun manier zakken ze tot het niveau van de nazi's destijds. Concentratiekampen hebben ze niet, maar ze nemen wel mensen hun leven, bestaan af.
maar naar de wereld toe dreigt er vanuit de israeli's geen gevaar. Vanuit de moslimfundamentalisten wel. Kan geen groep noemen die zo gevaarlijk is, en aanslagen pleegt op levens van onschuldige mensen uit het westen.

De hond is de betere mens

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:10

Israël is een nationale staat: het Zionisme was, en is, de nationale ideologie - de visie waarop de staat is gesticht. Afstamming bepaalt je lot.. Ik ben bang dat het nog eens tot oorlog komt, hoe dan ook..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:12

Het is m.i. niet erger om aanslagen tegen mensen uit het westen te plegen dan tegen mensen uit het Oosten ...Ik keur aanslagen zowiezo niet goed, tegen niemand niet. Wie in Israel goed of fout zou zitten laat ik buiten beschouwing, feit is dat beide partijen gebruik maken van geweld om hun doel te bereiken en dit keur ik absoluut niet goed.

If it's not an icelandic, it's just a horse

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:20

Desiree schreef:
Het is niet goed wat israeli's met de palestijnen doen, dit zouden we ook niet moeten ondersteunen. Alleen...... als de 2e WO nooit was geweest hadden de joden misschien niet zo'n behoefte gehad aan een eigen staat. Begrijp ze ergens wel, maar in hun manier zakken ze tot het niveau van de nazi's destijds. Concentratiekampen hebben ze niet, maar ze nemen wel mensen hun leven, bestaan af.
maar naar de wereld toe dreigt er vanuit de israeli's geen gevaar. Vanuit de moslimfundamentalisten wel. Kan geen groep noemen die zo gevaarlijk is, en aanslagen pleegt op levens van onschuldige mensen uit het westen.


Helemaal mee eens!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:23

Israël is door het zionisme zo racistisch als wat, de racistische kenmerken kun je zo opsommen in een rijtje met voorbeelden. Wat daar allemaal aan de gang is, is voor de meeste mensen "een-ver-van-mijn-bed-oorlog", maar toch maakt het mij wel eens bang. Af en toe zou ik willen dat ik heel eventjes in de toekomst mocht kijken, en dan zo'n 20 a 30 jaar verderop, gewoon..even om het hoekje gluren...

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:24

het is een politiek spelletje en geen religeuze kwestie. religie wordt gebruikt door een paar slimme politici om daden hun te rechtvaardigen, hun zucht naar macht te stillen en het klootjesvolk te sturen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 22-11-02 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:24

dems75"]
Het is m.i. niet erger om aanslagen tegen mensen uit het westen te plegen dan tegen mensen uit het Oosten ....
[/quote]

[quote="Desiree schreef:
maar naar de wereld toe dreigt er vanuit de israeli's geen gevaar. Vanuit de moslimfundamentalisten wel. Kan geen groep noemen die zo gevaarlijk is, en aanslagen pleegt op levens van onschuldige mensen uit het westen.


Dat is nu wat speelt, en daar hebben we het nu over. In die fundamentalistische landen heerst een haat tegen de helft van hun eigen bevolking: de vrouwen. En DIE landen plegen ook aanslagen op het westen.

De hond is de betere mens

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:32

Katrien schreef:
Dit is niet helemaal on-topic geloof ik: maar af en toe vraag ik me oko af hoe dit nog lang goed kan gaan. er zit zoveel verschil tussen verschillende normen en waarden en we wonen nu wel allemaal heel dichtbij. Dat moet wel een keer tot botsingen komen.
Hoe ik ik hier bij kom: van de week waren een paar kleine jochies van buitenlandse afkomst kastanjes aan het gooien naar de paarden op de wei. Vonden ze leuk, hun moeder (ook van buitenlandse afkomst met hoofdddoek dus ik vermoed moslim) stond er bij en keek moeilijk maar zei niks. Mijn moeder zag het en heeft de jochies bij de oortjes weggetrokken. De moeder keek dankbaar naar mijn moeder en prevelde iets in heel gebrekkig nederlands.
Waarom roept ze zelf haar kinderen niet tot de orde? Waarom moet mijn meoder dat doen. Ik vind het echt niet normaal dat die kids daar wat kastanjes naar mijn paard gooien, hoe moeten die kinderen opgroeien? Met wat voor beeld?

Ik ben een keer een week weg geweest met een groep waar ik de enige niet moslim was. Die week werd ik toch wel geconfronteerd met soms bijzondere verschillen tussen de toch heel erg vernederlandse moslims en ik. Zo heb ik wel respect voor hun levenswijze maar bleven zij soms maar doorzeuren over het feit dat het belachelijk was dat een ik een pizzaslice met peperoni at maar dezelfden dronken wel stiekem af en toe alcohol. Fijn was wel de hechtheid van de groep, dat ze bijvoorbeeld altijd meegingen als 1 meisje naar de wc moest. Ze lieten ook mij nooit alleen ergens heen gaan (was midden in NY Haha!) dat gaf een veilig gevoel maar ergens vond ik het ook wel eng.


Die jochies waren vrijwel zeker jongentjes? Wel, Vrouwen moeten bij de Islam hun bek houden tegen de mannen, een mannelijke baby is veel meer "waard" dan een vrouw, zelfs de moeder ... Fijne gedachte voor diegene die het kind op de wereld zette. Ze horen hun zonen te respecteren en hun daden te aanvaarden als goed, want de Koran zegt dat de mannen het voor het zeggen hebben ...

Dat ze nooit alleen naar het toilet gaan is ook heel eenvoudig uit te leggen, hun cultuur laat mishandeling toe, laat toe dat vrouwen gestraft of geslagen worden op het woord van een man die beweert haar te hebben zien PRATEN met een andere man ..... het gevolg is dat ze aanéén gaan klitten om toch maar iets "veilig" te zijn. Dat zit er zo diep ingebakken dat ze het ook blijven doen, zelfs in het buitenland, zelfs op reis ... intriest leven hebben die vrouwen ...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:35

Met religieus fundamentalisme hoeft niet echt fout te zijn. Neem als voorbeeld de Amish (Pennsylvania Dutch) in Noord-Amerika. Heel vredelievende mensen, die een erg fundamentalistische interpretatie van de Bijbel navolgen. Goed, je kunt je wel afvragen of het wel zo leuk is om in die gemeenschap te zitten en zo, maar ik kan er wel enig respect voor opbrengen. In feite zou iedere Groene maar een Amish moeten worden.

Het "modern" moslim-fundamentalisme is een wat onfrisse combinatie van nationalisme, pure haat en terrorisme. Feitelijk kan je daar grote vragen bij stellen in hoeverre dat de bedoeling was. Een van de grootste moslimrijken uit de geschiedenis was het Ottomaanse rijk, waar men vaak toleranter was tegenover andere religies dan in het Westen.

Als we daarbij toevoegen dat de wetenschap in het middenoosten veel hoger stond dan bij ons tijdens onze middeleeuwen, dan kunnen we ons afvragen wat er fout gegaan is. Ik heb daar overigens wel eens een theorie over gehoord, maar ben die weer kwijt. Feit is wel dat de fundamentele economische groei in de meeste moslimlanden achterloopt bij de economische groei van andere landen. Een ander interessant gegeven is de olie. Olie bracht geld, maar dat werd niet altijd door de juiste mensen gecontroleerd.

Wij westerlingen waren helemaal niet geinteresseerd om veel te betalen voor de olie, dus in het begin werden de oliestaatjes lekker uitgemolken. Dat kon ook, want na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk na WO I was het rijk lekker verdeeld tussen Frankrijk en Engeland. De regeringen waren veelal gewoon marionetten van het westen. Palestina was zo een deel van Engeland (Libanon was bijvoorbeeld meer Frans). Na WOII kregen de Joden Palestina "toegewezen". Voor de komst van de Joden was Palestina overigens een woestijn. Mark Twain bezocht Palestina en zij toen dat hij zich niet kon voorstellen dat daar ooit meer dan 500.000 mensen kunnen wonen (niet bepaald het land van melk en honing uit de bijbel). De Joden hebben dat veranderd en het land kan nu met gemak de 5 miljoen inwoners voorzien van eten. Toch vinden de Palestijnen zich wel genept. Nederlanders hebben nu al moeite met 20% buitenlanders.. Hoe zouden wij ons voelen met 900% buitenlanders in ons landje? Zelfs als de Palestijnen een stuk beter af zouden zijn dan zonder de Joden in Israel.

Verder is het Midden-Oosten natuurlijk al veel langer een groot tranendal voordat de Islam doorbrak. De Bijbel praat over al die oorlogen. Er ligt heel wat ellende begraven onder alle woestijnen. Dat is ook waar in Europa, maar door een heel hoog welvaartsniveau hebben we niet zo veel meer om voor te vechten. Iedereen kan eten en kan water krijgen. In de meeste landen is zelfs de gezondheidsvoorziening redelijk tot goed geregeld. Wij weten niet meer wat armoe is.

In andere landen ligt dat vaak anders. De natuur is niet bepaald onder controle, de landen produceren vaak niet eens genoeg eten. Wat er is, wordt dan ook niet eens eerlijk verdeeld. En het is zo gemakkelijk iemand anders de schuld te geven. Het westen, onder leiding van de US, is de bron van alle kwaad. Zoals we het graag allemaal doen (Nederlanders niet uitgezonderd, komt niet alle misdaad door allochtonen? Extreme duivel ) geven we het liefst een ander de schuld.

Honger is een geweldige drijfveer om te vechten, maar is het ook een goede drijfveer om te sterven? Daar bieden de meeste religies wel een oplossing. Uitgevonden door de beruchte kruisridders: Red het Heilige Land, en u zult bedankt worden door onze lieve heer in de hemel. De moslims hebben dat heel goed van "ons" geleerd. Sterf voor een goed doel, en ge zult heilig verklaard worden. Daarnaast wordt alles door God gedaan. Als het niet goed gaat, dan komt dat omdat God (of Allah) boos is. God (of Allah) is boos omdat er mensen zijn die hem niet dienen. (Dus moeten de ongelovigen uitgeroeid worden.)

Dit zijn wat mij betreft de ingrediënten van de ellende waar we leven. In Wereldoorlog II wisten veel mensen er niets van (Ich habe es..). Feitelijk een redelijk excuus, mist ze de waarheid spreken. Onwetendheid is de bron van alle kwaad. Wat een boer niet kent, dat vreet hij niet. Vreemdelingen zijn anders, dus zijn ze vast en zeker slecht.

De taak aan onze en volgende generaties om begrip tussen volkeren te bouwen. We moeten de slechten straffen, maar we zullen de goeden moeten omarmen. Nu kunnen we de slechten niet straffen, omdat we ook de goeden voor slecht aanzien.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:11

Dit soort dingen spelen al zo lang. Ik denk alleen dat het door de aanslag van 11/9 veel meer in de publiciteit is gekomen. Uiteindelijk zal het allemaal wel een keer opgelost waorden maar ik denk niet dat wij dat nog mee zullen maken. En er zal tegen die tijd ook wel weer een nieuw probleem komen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:17

Misja schreef:
Af en toe zou ik willen dat ik heel eventjes in de toekomst mocht kijken, en dan zo'n 20 a 30 jaar verderop, gewoon..even om het hoekje gluren...


Ik denk niet dat je dat wil hoor Haha! Ik ben ook niet echt optimistisch over de toekomst en denk dat het allemaal gigantisch uit de klauwen gaat lopen... Het is best beangstigend allemaal.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:18

SuperPepeijn schreef:
het is een politiek spelletje en geen religeuze kwestie. religie wordt gebruikt door een paar slimme politici om daden hun te rechtvaardigen, hun zucht naar macht te stillen en het klootjesvolk te sturen.


Daar heb je gelijk in! Het gewone volk wordt ook bewust dom gehouden door de leiders.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:18

Katja schreef:
Dit soort dingen spelen al zo lang. Ik denk alleen dat het door de aanslag van 11/9 veel meer in de publiciteit is gekomen. Uiteindelijk zal het allemaal wel een keer opgelost waorden maar ik denk niet dat wij dat nog mee zullen maken. En er zal tegen die tijd ook wel weer een nieuw probleem komen.


Denk jij dat het daarbij blijft, bij die ene aanslag? En die op Bali dan? En er gaan er nog meer volgen hoor!

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 12:21

nog veel meer! er zijn nog veel meer gepland!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:30

joostvangestel schreef:
.
De taak aan onze en volgende generaties om begrip tussen volkeren te bouwen. We moeten de slechten straffen, maar we zullen de goeden moeten omarmen. Nu kunnen we de slechten niet straffen, omdat we ook de goeden voor slecht aanzien.


Die taak moet wel van TWEE kanten komen he Joost, als het van EEN kant komt, werkt het niet! En aangezien moslimfundamentalisten geen andersdenkenden accepteren (Jihad), wordt het een zware en moeilijke taak.

De hond is de betere mens

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:31

Desiree"]
[quote="Katja schreef:
Dit soort dingen spelen al zo lang. Ik denk alleen dat het door de aanslag van 11/9 veel meer in de publiciteit is gekomen. Uiteindelijk zal het allemaal wel een keer opgelost waorden maar ik denk niet dat wij dat nog mee zullen maken. En er zal tegen die tijd ook wel weer een nieuw probleem komen.


Denk jij dat het daarbij blijft, bij die ene aanslag? En die op Bali dan? En er gaan er nog meer volgen hoor!
[/quote]

Er gaan er zeer zeker meerderen volgen.... Ik heb er gewoon geen woorden voor en vind dat die terroristen echt uitgeroeid moeten worden maar helaas... onkruid vergaat niet

En ja, zoals Joost zei en daar ben ik het ook mee eens: Onwetendheid is de bron van alle kwaad! In een heleboel landen wordt het gewone volk ook bewust dom gehouden en dat zijn ook vaak degenen die de grootste haat hebben naar het Westen toe en degenen die geloven in zelfmoordaanslagen

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:32

Desiree"]
[quote="joostvangestel schreef:
.
De taak aan onze en volgende generaties om begrip tussen volkeren te bouwen. We moeten de slechten straffen, maar we zullen de goeden moeten omarmen. Nu kunnen we de slechten niet straffen, omdat we ook de goeden voor slecht aanzien.


Die taak moet wel van TWEE kanten komen he Joost, als het van EEN kant komt, werkt het niet! En aangezien moslimfundamentalisten geen andersdenkenden accepteren (Jihad), wordt het een zware en moeilijke taak.
[/quote]

Ja daar ben ik het mee eens Desiree. Die taak moet van 2 kanten komen!!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:40

zie hier het wereldprobleem: http://www.muhammadanism.org/News/default.htm#Jihad
zal ook effe de tekst hier neerzetten.

Jihad

However, the Qur'an instructs the followers of Muhammad to subjugate the world to his religion, and this includes, if necessary, the use of military conquest. This religious mandate has the direct and practical consequence of persecuting non-Muslims as well as Muslims who are independent intellectual thinkers. Therefore, it is fair and objective to present news articles when the news results from obedience to the Qur'an and the Sunnah. Very near the end of his life, Muhammad left his followers with this command,

Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued. Sura At-Tawba 9:29 (Yusuf Ali's Translation)

قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ‭. سورة التوبة
٩‫:٢٩

In summary, Sura at-Tawba 9:29 is a call to Muslims to fight,

1. Atheists and polytheists who don't believe in Allah or the Last Day of Judgment.
2. All who don't follow the prohibitions set forth by Muhammad.
3. All non-Muslims who don't follow Muhammad's new religion,
4. People of the Book, meaning Jews and Christians, who are to be fought until they are,
A. Conquered
B. Pay the subjugation poll tax, Jizya
c. Feel subdued with the laws of the dhimmi.

Jihad is more than seeking to persuade others to accept the beliefs of Islam. Muslim believe the Qur'an teaches that Jihad includes military power.

And make ready against them all you can of power, including steeds of war (tanks, planes, missiles, artillery, etc.) to threaten the enemy of Allâh and your enemy, and others besides whom, you may not know but whom Allâh does know. And whatever you shall spend in the Cause of Allâh shall be repaid unto you, and you shall not be treated unjustly. Al-Anfâl 8:60 (Noble Qur'an Translation by Al-Hilali & Khan)

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ‭. سورة الأنفال
٨‫:٦٠

Of course, Jihad is a dangerous enterprise. The Qur'an urges them fight even though they may disliked it.

Jihâh (holy fighting in Allâh's Cause) is ordained for you (Muslims) though you dislike it, and it may be that you dislike a thing which is good for you and that you like a thing which is bad for you. Allâh knows but you do not know. Al-Baqarah 2:216 (Noble Qur'an Translation by Al-Hilali & Khan)

كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ‭. سورة البقرة
٢‫:٢١٦

In the Introduction to the Sahih al-Bukhari, Sheikh Abdullah bin Muhammad bin Hamid of the Sacred Mosque of Mecca, Saudi Arabia tells us that "The Fighting" is disliked because of the waste, damage, destruction, and fear caused by war. Clearly, if Jihad were merely seeking to invite others to accept Islam, there would be no destruction.

So "The fighting"; even though by its nature is disliked by the human soul because of the liability, of being killed, or being taken as a captive, or being injured, with the wasting of the wealth, the damaging of the industry, the destruction of the country, the spreading of fear and awe in the souls and the (possibility) of being exiled from one's homeland. Allah has made ready an immensely good reward that can not be imagined by a human soul. (Introduction to Sahih al-Bukhari p. xxvi)

The most important reward of Jihad is the certainty of eternal salvation. Other deeds of obedience to Allah count towards obtaining eternal bliss, but they do not make Paradise certain. The Qur'an states that it is blessed to visit and maintain the mosques, do the established prayers (salat), to give charity (zakat), to fear Allah, and to give drinks to pilgrims. However, these acts of devotion are not equal to striving in the cause of Allah (Jihad). Those who believe enough to suffer exile and strive with all their might, main, goods, and persons will have the highest rank with Allah. They are the people who will most certainly achieve salvation, glad tidings, good pleasure, gardens of eternal delight, and, finally, the blest presence of Allah for ever and ever.

The mosques of Allah shall be visited and maintained by such as believe in Allah and the Last Day, establish regular prayers, and practise regular charity, and fear none (at all) except Allah. It is they who are expected to be on true guidance.
Do ye make the giving of drink to pilgrims, or the maintenance of the Sacred Mosque, equal to (the pious service of) those who believe in Allah and the Last Day, and strive with might and main in the cause of Allah? They are not comparable in the sight of Allah: and Allah guides not those who do wrong.
Those who believe, and suffer exile and strive with might and main, in Allah's cause, with their goods and their persons, have the highest rank in the sight of Allah: they are the people who will achieve (salvation).
Their Lord doth give them glad tidings of a Mercy from Himself, of His good pleasure, and of gardens for them, wherein are delights that endure:
They will dwell therein for ever. Verily in Allah's presence is a reward, the greatest (of all).
al-Tawbah 9:18-22 (Yusuf Ali's translation)

إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ
أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللّهِ لاَ يَسْتَوُونَ عِندَ اللّهِ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
الَّذِينَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ
يُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُم بِرَحْمَةٍ مِّنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَّهُمْ فِيهَا نَعِيمٌ مُّقِيمٌ
خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا إِنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ‭. سورة التوبة
٩‫:١٨-٢٢

Muslims who are faithful to the holy book of Islam, the Qur'an, will seek to obey the Qur'an and its call to Jihad. Their answer to this call influences the social and political behavior of faithful Muslims, and it can be traced to the injunctions of the Qur'an and Sunnah. So, it is no wonder that the true religion of Islam cannot be peace, but it must follow the 6th pillar of Islam, Jihad. It is the superior and most certain path to Jannah (Paradise).

Prophesy

The Lord Jesus Christ prophesized there would be a time coming when a religious people would kill the followers of Jesus and think they were doing Allah's will and service. Islamic Jihad and apostasy laws are a prophetic fulfillment of the words of the Lord Jesus.

...In fact, a time is coming when anyone who kills you will think he is offering a service to God. John 16:2 (NIV)

Muslim Superiority

In addition, the Qur'an states that Muslims are superior to all of humanity. It states, "Ye are the best of peoples." The Qur'an continues and states that Muslims know what is right and what is wrong. So, Muslims naturally feel that they deserve preferential treatment, because Allah has proclaimed they are better and more knowledgeable than other people. They believe their superiority is written eternally on the Preserved Tablet in heaven. Furthermore, the Qur'an claims that most People of the Book (meaning Jews and Christians) are perverted transgressors. So, from an Islamic perspective, it follows logically that Muslims, who are the best and most knowledgeable people in the world, should receive preferential status over the People of the Book, who are perverted transgressors according to the Qur'an.

Ye are the best of peoples, evolved for mankind, enjoining what is right, forbidding what is wrong, and believing in Allah. If only the People of the Book had faith, it were best for them: among them are some who have faith, but most of them are perverted transgressors. Sura Al-Imran 3:110 (Yusuf Ali's Translation)

كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ‭. سورة آل عمران
٣‫:١١٠

So, it is not surprising that Islamic jurisprudence gives preferential treatment to Muslims because of the status that the Qur'an and Sunnah affords Muslims. However, it is important to notice that this preference causes legal discrimination against non-Muslim in most Islamic countries. The Shari'ah dhimmi laws create a religious caste system within Islamic countries that embrace Shari'ah law. These dhimmi laws apply to both Jews and Christians.

Religious Pride

However, it is wise to consider the Lord Jesus Christ and his evaluation of Islamic bigotry and pride. He said,

To some who were confident of their own righteousness and looked down on everybody else, Jesus told this parable:
"Two men went up to the temple to pray, one a Pharisee and the other a tax collector.
The Pharisee stood up and prayed about himself: 'God, I thank you that I am not like other men-- robbers, evildoers, adulterers-- or even like this tax collector.
I fast twice a week and give a tenth of all I get.'
"But the tax collector stood at a distance. He would not even look up to heaven, but beat his breast and said, 'God, have mercy on me, a sinner.'
"I tell you that this man, rather than the other, went home justified before God. For everyone who exalts himself will be humbled, and he who humbles himself will be exalted." Luke 18:9-14 (NIV)

Silence

There are many Christians who are imprisoned for being obedient to our Savior's words. The Lord Jesus commanded his disciples to go into the world to proclaim the good news of salvation to everyone.

He said to them, "Go into all the world and preach the good news to all creation. Mark 16:15 (NIV)

However, many Islamic governments send the followers of Jesus to prison for being obedient to his command. At this very moment, they are Christians in prison, and their only crime was presenting the good news (Injil) of salvation to a Muslim. If a Muslim becomes a Christian, he or she must renounce Christianity and become a Muslim again. Otherwise, the new convert will face the punishment of execution for apostasy from Islam.

"The Taliban say they also have acquired confessions from the eight foreign aid workers admitting to teaching Christianity to Muslim families. The penalty for proselytizing under Taliban law is expulsion and jail for a foreigner and death for a Muslim Afghan." Associated Press 8/21/2001

Western Islamic organizations make great claims that Islam respects human rights, but most of these Islamic organizations are silent about these violations of basic human rights within Islamic countries. So, if they are silent, it is important for others to speak out and not to be silent about these Islamic crimes done in the name of Allah and Muhammad.

Religious cruelty is the most demonic of all cruelties, because religious zealots believe their cruelty is necessary to assure them a place in Paradise (Jannah). Spiritually blinded, they think their religious barbarity is vital to gain Allah's divine approval. Often mob violence breaks out, because there is an intense desire to kill a Muslim apostate and gain Allah's eternal favor. Judges and lawyers who attempt to have an impartial legal proceeding feel their lives are threatened by the fanatical Muslim mob too. The mob wants the apostate's blood. Hence, in the face of religious fanaticism, it is a dangerous task to say, "Send them back." Yet, there is a blest reward to stand with those who are imprisoned in Islamic jails for their love and faithfulness to the Lord Jesus Christ.

But this is a people plundered and looted, all of them trapped in pits or hidden away in prisons. They have become plunder, with no one to rescue them; they have been made loot, with no one to say, "Send them back." Isaiah 42:22 (NIV)

I was a stranger and you did not invite me in, I needed clothes and you did not clothe me, I was sick and in prison and you did not look after me.'
"They also will answer, 'Lord, when did we see you hungry or thirsty or a stranger or needing clothes or sick or in prison, and did not help you?'
"He will reply, 'I tell you the truth, whatever you did not do for one of the least of these, you did not do for me.' Matthew 25:43-45 (NIV)

And even more importantly, we should never forget that Muslims themselves are imprisoned by Muhammad's religion. Physical chains are never as tight as the mental chains that bind so many Muslim zealots. Pray that the true peace of God will come upon our Islamic friends through our blest Savior, the Lord Jesus Christ.

Therefore, since we have been justified through faith, we have peace with God through our Lord Jesus Christ, Romans 5:1 (NIV)

Mensen, dit is echt geen kattenpis!

De hond is de betere mens

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:51

Ik denk zeker niet dat het bij de aanslagen van de laatste tijd blijft. Alleen zijn er voor 11/9 ook al heel veel dingen gebeurt die in NL niet of nauwelijks publiciteit hebben gekregen. Neem bv de twee verijdelde kapingen van deze week, was vroeger echt niet in het nieuws gekomen. Ik denk dat het grootste probleem van het terrorisme wordt dat er een steeds betere organisatie komt met meer financiele middelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Birgit__, Cerosa, DieL_Zor, L_Flo, Paardennamen, purny, spookyskippy, TessaxQuincy, Zoolgangster en 58 bezoekers