Depressief paard ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Depressief paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 22:20

Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb het vermoeden dat mijn paard zwaar in een dip zit.
In het verleden stond hij 's winters op stal gecombineerd met een uurtje weidegang per dag.
Langer kon helaas niet, omdat onze wei kleigrond is, en het is een grote baggerzooi.
Zodra hij op stal kwam werd hij nukkig en chagrijnig.

In de zomer is het een schat, dan kun je er echt alles mee doen, op het sullige af.

Deze herfst / winter heb ik het anders aangepakt vanwege de problemen in de voorgaande jaren.
Ik heb een doorloop gemaakt van zijn stal naar het weiland.
Uiteraard is het hier nog steeds een baggerzooi, maar als hij wil dan kan hij tenminste naar buiten; de troep neem ik dan maar voor lief, en dat weiland zien we komend voorjaar wel weer.
De deur van de stal staat 24/24 open zodat hij zelf kan bepalen waar hij het liefst wil zijn.
In z'n stal kan hij altijd terecht voor hooi, vers water een natuurlijk op z'n tijd iets lekkers Vork

Ik had verwacht dat de problemen hiermee opgelost zouden zijn.
Niet dus...... meneer is nog steeds niet te pruimen, vertoont nog steeds dezelfde kuren als vorige winter.

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn paardje weer in zomertoestand kan krijgen ? Haha!
Een maatje erbij is helaas geen oplossing (hebben we al een keer geprobeerd, maar die wordt helaas niet getolereerd )
Hij is duidelijk niet gelukkig, maar ik weet echt niet meer wat ik er nog aan kan doen om het hem naar de zin te maken.
Alle tips zijn welkom !


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:51

Het klinkt alsof hij hetzelfde heeft als sommige mensen hebben, zo'n winterdepressie? Volgens mij gebruiken zij daar speciale lampen voor.. Extra UV licht geloof ik. Iets anders kan ik me moeilijk voorstellen, omdat de situatie in de zomer verder hetzelfde is. Ik heb er nooit van gehoord, maar misschien komt het wel vaker voor. Succes!

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 23:30

Zie topic hier ergens boven, ik denk toch echt eenzaamheid. Paarden horen niet alleen te leven, het zijn kuddedieren die alleen kunnen fucntioneren in gezelschap van soortgenoten. Een ander paard erbij kan inderdaad, bij een paard die lang alleen heeft gestaan, problemen geven. Maar dit is vrijwel altijd maar tijdelijk. Die wei/stal is inmiddels zijn territorium geworden dus langzaam aan elkaar laten wennen, draadje ertussen e.d.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 23:31

een vitaminestoot wil ook wel es helpen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:26

radio, maatje? inderdaad, sociaal contact is heel belangrijk!
Je zou eens contact op kunnen nemen met Margriet Cremers van de Silverlinde (www.silverlinde.com) zij heeft heel vaak erg goede adviezen. dit soort problemen zijn heel vaak te verhelpen met essentiele olie of bachbloesemremedie (en denk nu niet :al dat zweverige gedoe, het helpt echt!!)
heel veel succes

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:14

je zou eens kunnen kijken op www.natuurlijkgezond.com.... Marielle Lambregtse doet aan o.a. Bachbloesemremedies.. en die hebben nu mijn pony in de winter zelfs nog in een goede bui....

Wat misschien dichterbij is voor jou is De Zilverlinde, van Margriet (?) Dudock... die zitten in Breda of Prinsenbeek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:06

Ik heb goede ervaring met Maxh, al zijn de meningen hierover verdeeld. Dit voer ik gedurende 2 maanden. Mijn paard was altijd zuur in de winter. Als ik kwam al de oren in de nek en arrrogant wegkijken. Onder het rijden altijd oren in de nek en moeilijk doen. Op aanraden van iemand Maxh gaan voeren en na een week, altijd oortjes naar voren en gewoon lekker in zijn hummetje.

Alleen staan is natuurlijk ook heel saai als er geen gras staat en het geen lekker weer is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, IASCrawler, Little_Gift, meniekske en 136 bezoekers